Geld & Recht alle pijlers

Rijk & eenzaam: Herkenbaar? Geen OP

04-05-2019 22:16 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-05-2020 18:03
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-05-2019 12:13
En dan nog?
Ik ken trouwens best wat mensen die rijker dan gemiddeld zijn en die lopen er echt niet bij als de koningin ofzo.
Nou, dat zal die vriend dan wel confronterend vinden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
05-05-2019 12:04
Daar hoef je niet voor te pochen, je ziet het wel aan het huis, de meubels, de kleding, dat mensen meer te besteden hebben dan gemiddeld.
En wat dan nog? Ik ken mensen die veel uitgeven aan hun woninginrichting, en mensen die er niets om geven.
Zegt niet veel over hun inkomsten hoor
Solomio schreef:
04-05-2019 22:31
Ik ben arm en eenzaam. Sorry.
Samen een topic openen?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel...... zodra je kop boven het maaiveld uitsteekt is het gedaan...

Wij zijn vrienden kwijt geraakt vanaf het moment dat het ons voor de wind ging. We stonden met onze rug tegen de muur en moesten een zakelijke keuze maken wat beide kanten kon opgaan.. Men gunt je alles...zolang je het maar niet krijgt.

We zijn niet anders gaan leven dan anders... man heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt en ook ik werk voor mijn plezier. I.p.v. 1 x per jaar op vakantie gaan we 2 x . Gewoon een simpel liefdevol gezin.

Ik ben zeker niet eenzaam, maar mijn echte vrienden kan ik op 1 hand tellen.

Ben ook zeker huiverig geworden in het aangaan van vriendschappen.
Alle reacties Link kopieren
Er zit wel een verschil tussen wat men hier rijk noemt. Als je het beter hebt dan gemiddeld ben je niet rijk en verwacht men ook niets van je. Het gaat echt om mensen die een paar miljoen of meer hebben. Die kunnen er maar weinig zeker van zijn dat het ze om hun gaat of om hun geld. En ja dat is moeilijk.

En het gekke, en dat las ik hier ook al ergens, men verwacht veel van je als je rijke familie hebt. En waarom. Ik ken niemand die zijn nicht zus of broer of ja ook kind volledig onderhoudt behalve gekkies als Hilton ed.
De meeste mensen met veel geld hebben dat verkregen door hard werk en goede keuzes. En die verwachten van hun kinderen ook hard werk. Iig dat ze ongeveer rondkomen van hun eigen verdienste.
Ik verwacht ook nooit dat ouders iets bijdragen aan dagelijks onderhoud om het zo maar te noemen. Dat moet je als volwassen persoon toch echt zelf kunnen. Dat ze bv een zwembad kopen omdat hun kleinzoon dat lekker kan zwemmen ok. Maar het levert ook wel eens wat wrijving op. Neem je toch een taxi... eh, nee. Jaaa joh dan haal je het gewoon van de rekening.
Dat ze bv kleding betalen voor speciale gelegenheden vind ik ook ok. Zonder hun had ik gewoon het jurkje van 3 jaar geleden aangekund :D
Het was in mijn jeugd echt niet makkelijk om het kaf van het koren te scheiden. En dat iemand zo ver gaat dat je doet alsof je verliefd bent enz omdat het makkelijk zou zijn dat geld... dat levert best een deuk in je ego op :)
Solomio schreef:
05-05-2019 10:39
Die vrienden pakken het ook niet slim aan: ik aas altijd op het geld van mijn rijke vrienden, maar die hebben dat helemaal niet in de gaten.
Die denken dat ik ze echt waardeer om wie ze zijn.
Haha wederom.. Same here.
Wel spannend of ze het ooit doorgaan hebben. Tot dusver gaat het geweldig.
timeforachange schreef:
05-05-2019 13:03
Ik herken het wel...... zodra je kop boven het maaiveld uitsteekt is het gedaan...

Wij zijn vrienden kwijt geraakt vanaf het moment dat het ons voor de wind ging. We stonden met onze rug tegen de muur en moesten een zakelijke keuze maken wat beide kanten kon opgaan.. Men gunt je alles...zolang je het maar niet krijgt.

We zijn niet anders gaan leven dan anders... man heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt en ook ik werk voor mijn plezier. I.p.v. 1 x per jaar op vakantie gaan we 2 x . Gewoon een simpel liefdevol gezin.

Ik ben zeker niet eenzaam, maar mijn echte vrienden kan ik op 1 hand tellen.

Ben ook zeker huiverig geworden in het aangaan van vriendschappen.
Dat vind ik oprecht sneu!
Al begrijp ik je huiverigheid wel.
Aan de andere kant. Beter 5 echte vrienden dan mensen die je niet meer moeten als het je goed gaat.

Ik zit aan de kant van arm en eenzaam. Ik heb eigenlijk alleen vrienden die het beter hebben dan ik. Minder ziek en meer geld.
Maar dat is niet de reden waarom ik met deze mensen omga. Sommige ken ik al 30 jaar. Andere nog maar een jaar.

Soms vind ik het lastig. Heb ik erg behoefte aan een weekend weg bv maar is financieel niet haalbaar. Mijn vrienden kunnen dit allemaal wel. En dat gun ik ze oprecht! Ik zou het soms ook wel willen.

Mijn eenzaamheid komt vooral door de ziektes. Daardoor beperkter en veel mensen vinden dat lastig. Niet onbegrijpelijk maar wel vervelend.

Meestal accepteer ik mijn wat eenzame leven. Soms ff niet en wint de frustratie tijdelijk. Het helpt alleen niks.

En.. Ik ben meer dan ziek arm en eenzaam.
Is slechts een deel van mij.
Alle reacties Link kopieren
TO reageert nergens op. Dat soort gedrag is waarschijnlijk eerder de reden dat het sociale leven beperkt is dan het geld.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-05-2019 22:32
lijkt me nogal een geisoleerd bestaan, waarom doen jullie geen vrijwilligerswerk, iets terug doen voor de maatschappij?
Dit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
timeforachange schreef:
05-05-2019 13:03
Ik herken het wel...... zodra je kop boven het maaiveld uitsteekt is het gedaan...

Wij zijn vrienden kwijt geraakt vanaf het moment dat het ons voor de wind ging. We stonden met onze rug tegen de muur en moesten een zakelijke keuze maken wat beide kanten kon opgaan..
Men gunt je alles...zolang je het maar niet krijgt.

We zijn niet anders gaan leven dan anders... man heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt en ook ik werk voor mijn plezier. I.p.v. 1 x per jaar op vakantie gaan we 2 x . Gewoon een simpel liefdevol gezin.

Ik ben zeker niet eenzaam, maar mijn echte vrienden kan ik op 1 hand tellen.

Ben ook zeker huiverig geworden in het aangaan van vriendschappen.
Zo herkenbaar.
Dat is de reden waarom ik tegenwoordig geldkwesties nooit met mijn omgeving bespreek. Dit blijft echt binnenshuis.
Iemand (van vroeger) kon echt afgunstig kijken, ogen spreken boekdelen. Iedereen in mijn omgeving had haar gezichtsuitdrukking gezien. Zij was ook de enige die geen reactie gaf in onze specifieke situatie.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik heb er geen vrienden door verloren maar als ik het over mocht doen dan zou ik niet meer vertellen aan mensen dat ik veel geld heb door erfenissen. Het lijkt wel of ik bank op mijn voorhoofd heb staan. Behalve mijn broer doe ik niet aan leningen. Mijn broer had een groot bedrag geleend. Hij heeft netjes terug betaald en een deel heb ik kwijt gescholden. Ik ben ook bang dat vriendschappen kapot gaan als ze zich niet houden aan op tijd terug betalen. Dus ik begin er niet aan ondanks ik het wel moeilijk vind om nee te zeggen. Als ze niet hadden geweten dat ik geld heb dan had ik dit 'probleem' niet gehad.
Alle reacties Link kopieren
Behalve mijn familie weet niemand dat ik rijk ben. Mijn vermogen zit in een lijfrente die ik jaarlijks krijg.
Ik werk parttime op mbo niveau , mijn man full time op Wo niveau, daar “kunnen ze al die verbouwingen en vakantie echt niet van betalen “, zullen de meeste vrienden en lekenden denken.
EHV1981 schreef:
05-05-2019 15:58
TO reageert nergens op. Dat soort gedrag is waarschijnlijk eerder de reden dat het sociale leven beperkt is dan het geld.
Idd. Jammer. Hier kun je echt zelf iets aandoen TO.
Alle reacties Link kopieren
De meeste mensen met geld die ik ken zijn niet vrijgevig. Althans, ze geven nooit iets extra of bieden aan iets te betalen. Daarom mag ik hun nog wel hoor, maar ik ben zelf niet zo. Als ik het goed heb (en dat heb ik het in sommige periodes wel gehad) dan ben ik wel wat vrijgeviger. En dan helemaal niet om mensen te kopen, maar gewoon van 'dat betaal ik' of 'dat krijg je van mij'. Maar de mensen met structureel veel geld doen dat dus niet.


Begrijp me niet verkeerd, ik hoef van niemand iets. Ik ben juist blij dat ik in de positie zit dat ik niets van iemand nodig heb. Ik kan mijn rekeningen betalen en dan blijft er ook nog genoeg over om van te leven, dat is voor mij genoeg en daar ben ik al heel blij mee. Ik vind rijke mensen gewoon vaak wat gierig.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik me best ongemakkelijk zou voelen als iedereen zou weten dat ik rijk was (wat ik niet ben, maar in het geval dat ik het wel was). Dat je in een groot duur huis woont, dure auto's hebt, ik zou er niet geschikt voor zijn denk ik :P
Mevrouw75 schreef:
05-05-2019 07:28
Huh? Loop je dan te pochen ofzo? Gewoon bij elkaar op visite, een biertje doen en samen een film kijken (ik noem maar wat hoor) op de tv is toch niet confronterend?
We pochen juist niet. We leven ook niet 'rijk'. We hebben 'oude' mobiele telefoons, kopen veel 2e hands, hebben al 6 jaar dezelfde auto en leven a la marie kondo.
Bij elkaar op visite en een film kijken of biertje doen is juist het probleem. Hij wil ons niet uitnodigen in zijn antikraak woning en bij ons op bezoek gaan is voor hem te confronterend omdat hij, ik citeer, 'zie wat ik van mijn leven had kunnen maken'.
Backpack10 schreef:
05-05-2019 17:47
De meeste mensen met geld die ik ken zijn niet vrijgevig. Althans, ze geven nooit iets extra of bieden aan iets te betalen. Daarom mag ik hun nog wel hoor, maar ik ben zelf niet zo. Als ik het goed heb (en dat heb ik het in sommige periodes wel gehad) dan ben ik wel wat vrijgeviger. En dan helemaal niet om mensen te kopen, maar gewoon van 'dat betaal ik' of 'dat krijg je van mij'. Maar de mensen met structureel veel geld doen dat dus niet.


Begrijp me niet verkeerd, ik hoef van niemand iets. Ik ben juist blij dat ik in de positie zit dat ik niets van iemand nodig heb. Ik kan mijn rekeningen betalen en dan blijft er ook nog genoeg over om van te leven, dat is voor mij genoeg en daar ben ik al heel blij mee. Ik vind rijke mensen gewoon vaak wat gierig.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik me best ongemakkelijk zou voelen als iedereen zou weten dat ik rijk was (wat ik niet ben, maar in het geval dat ik het wel was). Dat je in een groot duur huis woont, dure auto's hebt, ik zou er niet geschikt voor zijn denk ik :P
Als ze met geld zouden strooien zouden ze vast ook nooit rijk geworden zijn. En het trekt de verkeerde mensen als je uitdeelt.
toeffie schreef:
05-05-2019 21:29
We pochen juist niet. We leven ook niet 'rijk'. We hebben 'oude' mobiele telefoons, kopen veel 2e hands, hebben al 6 jaar dezelfde auto en leven a la marie kondo.
Bij elkaar op visite en een film kijken of biertje doen is juist het probleem. Hij wil ons niet uitnodigen in zijn antikraak woning en bij ons op bezoek gaan is voor hem te confronterend omdat hij, ik citeer, 'zie wat ik van mijn leven had kunnen maken'.
En gewoon ergens op terras afspreken?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik herken het probleem. In mijn geval komt het niet door erven maar doordat mijn vrouw in de ogen van veel mensen exorbitant verdiend (rond de 10x modaal). We hebben drie huizen, inloopkasten met merkkleding, etc. Iets waar we verder niet te koop mee lopen, maar mensen zien het gerust wel. Ook als je niet al je avonturen op Facebook zet.

Over het algemeen hebben we nog veel vrienden van vroeger, maar je voelt regelmatig het ongemak of de jaloezie wanneer bepaalde dingen ter sprake komen waar je niet echt over kunt gaan meeklagen: de hoge kosten van kinderopvang, dat de huizen zo duur zijn geworden, de baas hen geen promotie gunt...dat soort alledaagse problemen die voor ons geen probleem zijn. Je voelt je minder onderdeel van de groep.

Toen er kinderen kwamen ben ik (veel) minder gaan werken. Dat verandert een hoop. Je wereld wordt kleiner en er komen minder nieuwe mensen op je pad. Ik mis de gezelligheid van kerstborrels, samen lunchen en dat soort zaken. Als de kinderen wat ouder zijn wil ik ZEKER weer voltijd gaan werken. Ook al gooi ik dat geld aan het eind van de maand gewoon op de grote hoop, op de spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je mensen moeten vertellen waar je van leeft? Ik bedoel je maakt geen gebruik van het sociale systeem dus wat gaat het iemand aan? Ik heb ook kennissen die van hun aandelen leven. Niets mis mee. Ik heb er wel bewondering voor.

Is het niet eerder dat de stoornissen er voor zorgen dat je wat minder sociaal bent ipv het geld?

Daarnaast denk ik: wat zou je willen? Wat zoek je in vriendschappen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
05-05-2019 15:58
TO reageert nergens op. Dat soort gedrag is waarschijnlijk eerder de reden dat het sociale leven beperkt is dan het geld.
Dat denk ik ook: het moet allemaal van 1 kant komen aanwaaien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-05-2019 06:22
Dat denk ik ook: het moet allemaal van 1 kant komen aanwaaien.
Ik voorzie een blogje volgende week.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een blogje gekregen maar niet bij de viva :proud:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-05-2019 07:16
Ik heb wel een blogje gekregen maar niet bij de viva :proud:
Ik bedoel ook niet een blogje van jou, maar een blogje n.a.v. dit topic.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
06-05-2019 07:22
Ik bedoel ook niet een blogje van jou, maar een blogje n.a.v. dit topic.
Ja een saai blog over een TO die vrienden wil maar die nergens op reageert :cry:

Het altijd makkelijker om geld de schuld te geven ipv dat je op jezelf reflecteert.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-05-2019 07:27
Ja een saai blog over een TO die vrienden wil maar die nergens op reageert :cry:

Het altijd makkelijker om geld de schuld te geven ipv dat je op jezelf reflecteert.
En dan quoten ze de 10 meest interessante/opvallende/provocerende reacties.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven