Geld & Recht alle pijlers

Salaris!

25-01-2020 13:20 89 berichten
Weet iemand toevallig wat een helpende plus die 28/32 uur werkt per week ongeveer verdiend netto per maand ? Ik weet dat ik het vast ergens op kan zoeken maar ik kan het niet vinden.
Alle reacties Link kopieren
MienMandolien schreef:
25-01-2020 22:38
24 uur ,Schaal 30 trede 5 1420 bruto.
Belastingen etc er nog af dan en de ORT moet er nog bij gerekend.
Ik ging 2 jaar niet omhoog met mijn loon omdat ik de opleiding verzorgende IG deed.
Dat is echt niet veel..
Is het niet mogelijk iets meer te werken TO? Denk dat 32 uur pw al wat scheelt. Tenzij je het geld niet nodig hebt natuurlijk!
Elena_ schreef:
26-01-2020 18:31
Dat is echt niet veel..
Is het niet mogelijk iets meer te werken TO? Denk dat 32 uur pw al wat scheelt. Tenzij je het geld niet nodig hebt natuurlijk!
zorg is sowieso geen vetpot. Voor een helpende heel normaal bedrag overigens..maar dat weet je als je aan de opleiding begint.
Ik ken iemand die heeft 1672 netto pm, incl ORT voor 30 uur.

Ik vind het schandalig laag voor zulk pittig werk.
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
26-01-2020 21:22
Ik ken iemand die heeft 1672 netto pm, incl ORT voor 30 uur.

Ik vind het schandalig laag voor zulk pittig werk.
Nou, ik vind dat best netjes voor 30 uur.
Here am I in my little bubble
RainyDays schreef:
26-01-2020 22:37
Nou, ik vind dat best netjes voor 30 uur.
Ik ook hoor! Als ik dit straks met mijn helpende plus zou gaan verdienen met 30 uur werken teken ik ervoor.
RainyDays schreef:
26-01-2020 22:37
Nou, ik vind dat best netjes voor 30 uur.
Is het niet. Er staat incl ORT. Dat is onregelmatig werken. Dan is zo'n bedrag niet netjes. Maar opgepompt door de ORT, die ze terecht ontvangt trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
27-01-2020 07:38
Is het niet. Er staat incl ORT. Dat is onregelmatig werken. Dan is zo'n bedrag niet netjes. Maar opgepompt door de ORT, die ze terecht ontvangt trouwens.
Precies. Ga met daar uurloon maar eens regelmatig werken, dan hou je echt niks meer over.
Alle reacties Link kopieren
fryskefaam schreef:
27-01-2020 10:13
Precies. Ga met daar uurloon maar eens regelmatig werken, dan hou je echt niks meer over.
Maar zo zit het niet.
De ORT maakt het inderdaad leuk.
En je kiest voor onregelmatig als je in de zorg gaat werken.
Mag natuurlijk altijd meer worden, dat is waar.
justagirly schreef:
27-01-2020 10:20
Maar zo zit het niet.
De ORT maakt het inderdaad leuk.
En je kiest voor onregelmatig als je in de zorg gaat werken.
Mag natuurlijk altijd meer worden, dat is waar.
Leuk? Het heeft vaak nogal impact op je leven, je ritme word verstoord en je leven moet je erop aanpassen.
Het is een noodzakelijk iets die ORT anders gaan mensen zulke diensten niet meer werken.

Zeg dat 150-200 euro ORT is, moet je nagaan wat je verdient zonder. Het is niet veel.

Ik zou ook doorleren na een tijdje als ik de kans krijg, er is in de zorg best wat te verdienen ( beter basisloon) maar niet op dat niveau.
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
26-01-2020 21:22
Ik ken iemand die heeft 1672 netto pm, incl ORT voor 30 uur.

Ik vind het schandalig laag voor zulk pittig werk.

Schandalig laag inderdaad. Ik begrijp echt niet waarom iemand nog in de zorg zou gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
fryskefaam schreef:
27-01-2020 10:13
Precies. Ga met daar uurloon maar eens regelmatig werken, dan hou je echt niks meer over.
Dat is appels met peren vergelijken. Het hele systeem is erop ingesteld dat men onregelmatig werkt en op die manier bouw je het salaris op.
Het is gewoon een van de lagere niveaus in de zorg dus het verdient minder. Is niet denigrerend bedoeld, maar zo is het gewoon. En dan vind ik 1672 netto voor 30 uur echt netjes. Tuurlijk, hoe meer hoe beter. Maar gezien opleidingsniveau en aantal uren werken is 1672 echt niet gek.
rainydays wijzigde dit bericht op 27-01-2020 20:16
Reden: .
10.20% gewijzigd
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
27-01-2020 10:39
Leuk? Het heeft vaak nogal impact op je leven, je ritme word verstoord en je leven moet je erop aanpassen.
Het is een noodzakelijk iets die ORT anders gaan mensen zulke diensten niet meer werken.

Zeg dat 150-200 euro ORT is, moet je nagaan wat je verdient zonder. Het is niet veel.

Ik zou ook doorleren na een tijdje als ik de kans krijg, er is in de zorg best wat te verdienen ( beter basisloon) maar niet op dat niveau.
Daar heb je zeker gelijk in, dat doorleren.

Maar je hoeft niet na te denken wat je verdient zonder ORT, want je verdient gewoon mét ORT.
Ikzelf zou niet van 9- 17 willen werken van ma t/m vr. Dus voor mij is het geen nadeel. Zonder ORT zou ik inderdaad minder blij zijn met mijn salaris, maar goed, die optie is er helemaal niet.
En ik ben ook geen helpende.
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
27-01-2020 20:16
Dat is appels met peren vergelijken. Het hele systeem is erop ingesteld dat men onregelmatig werkt en op die manier bouw je het salaris op.
Het is gewoon een van de lagere niveaus in de zorg dus het verdient minder. Is niet denigrerend bedoeld, maar zo is het gewoon. En dan vind ik 1672 netto voor 30 uur echt netjes. Tuurlijk, hoe meer hoe beter. Maar gezien opleidingsniveau en aantal uren werken is 1672 echt niet gek.
Ja precies ja, dit bedoel ik ook.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
27-01-2020 20:34
Daar heb je zeker gelijk in, dat doorleren.

Maar je hoeft niet na te denken wat je verdient zonder ORT, want je verdient gewoon mét ORT.
Ikzelf zou niet van 9- 17 willen werken van ma t/m vr. Dus voor mij is het geen nadeel. Zonder ORT zou ik inderdaad minder blij zijn met mijn salaris, maar goed, die optie is er helemaal niet.
En ik ben ook geen helpende.
Precies. Mensen vergelijken altijd bedragen zónder ORT terwijl dit gewoon standaard onderdeel is van het salaris en er dus altijd bij in zit.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
27-01-2020 20:38
Precies. Mensen vergelijken altijd bedragen zónder ORT terwijl dit gewoon standaard onderdeel is van het salaris en er dus altijd bij in zit.
:couple:
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
27-01-2020 20:41
:couple:
:high5:
Here am I in my little bubble
justagirly schreef:
27-01-2020 10:20
Maar zo zit het niet.
De ORT maakt het inderdaad leuk.
En je kiest voor onregelmatig als je in de zorg gaat werken.
Mag natuurlijk altijd meer worden, dat is waar.
Je kiest helemaal niet voor het onregelmatig werken. Je kiest voor jet zorgen voor, dat onregelmatig werken wordt je strot door geduwt. Ik denk dat een heel groot aantal mensen liever regelmatig zouden willen werken in de zorg.
RainyDays schreef:
27-01-2020 20:38
Precies. Mensen vergelijken altijd bedragen zónder ORT terwijl dit gewoon standaard onderdeel is van het salaris en er dus altijd bij in zit.
Dat is natuurlijk helemaal niet waar. ORT krijg je alleen als je ook buiten de gangbare uren werkt. Bij het opnemen van vakantie en bij ziekte krijg je normale uren betaald.
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
27-01-2020 20:16
Dat is appels met peren vergelijken. Het hele systeem is erop ingesteld dat men onregelmatig werkt en op die manier bouw je het salaris op.
Het is gewoon een van de lagere niveaus in de zorg dus het verdient minder. Is niet denigrerend bedoeld, maar zo is het gewoon. En dan vind ik 1672 netto voor 30 uur echt netjes. Tuurlijk, hoe meer hoe beter. Maar gezien opleidingsniveau en aantal uren werken is 1672 echt niet gek.
Ter vergelijk dan: in het bedrijf waar mijn dochter werkt, verdien je met een mbo2 opleiding incl ort netto 2800 euro bij fulltime werk. Dat zal bij 30 uur dan circa 2400 euro zijn denk ik? Scheelt nogal. En dat is wanneer je net van de opleiding komt en dus op trede 0 staat.

De werknemers van mijn man zonder opleiding verdienen ook dit soort bedragen.

De zorg is gewoon zwaar onderbetaald. Dat kan toch niemand ontkennen.
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
28-01-2020 08:36
Je kiest helemaal niet voor het onregelmatig werken. Je kiest voor jet zorgen voor, dat onregelmatig werken wordt je strot door geduwt. Ik denk dat een heel groot aantal mensen liever regelmatig zouden willen werken in de zorg.
Ik heb het altijd heerlijk gevonden om onregelmatig te werken. Heb voor mijn gevoel meer vrije tijd dan menig persoon die op kantoor werkt.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
28-01-2020 09:37
Dat is natuurlijk helemaal niet waar. ORT krijg je alleen als je ook buiten de gangbare uren werkt. Bij het opnemen van vakantie en bij ziekte krijg je normale uren betaald.
Ja wel hoor je krijgt een gemiddeld ort doorbetaald tijdens ziekte en/ of vakantie.
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
28-01-2020 10:41
Ter vergelijk dan: in het bedrijf waar mijn dochter werkt, verdien je met een mbo2 opleiding incl ort netto 2800 euro bij fulltime werk. Dat zal bij 30 uur dan circa 2400 euro zijn denk ik? Scheelt nogal. En dat is wanneer je net van de opleiding komt en dus op trede 0 staat.

De werknemers van mijn man zonder opleiding verdienen ook dit soort bedragen.

De zorg is gewoon zwaar onderbetaald. Dat kan toch niemand ontkennen.
Denk dat jou dochter dan heel veel mazzel heeft :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt inderdaad een gemiddelde ORT doorbetaald tijdens vakanties.
Denk dat jouw dochter eerder inderdaad mazzel heeft en naar verhouding heel veel verdient, dan dat een helpende slecht zou verdienen met 1672 netto bij 30 uur.
Ik ben zelf hbo opgeleid (en werkzaam hierin) en als ik fulltime zou werken zou ik niet eens zoveel verdienen als jouw dochter. Dus denk dat jouw dochter hier de afwijkende factor is.
Mooi voor haar natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat dat de norm is.
Ben overigens wel benieuwd over welke sector dit dan gaat hahaha.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
28-01-2020 10:41
Ter vergelijk dan: in het bedrijf waar mijn dochter werkt, verdien je met een mbo2 opleiding incl ort netto 2800 euro bij fulltime werk. Dat zal bij 30 uur dan circa 2400 euro zijn denk ik? Scheelt nogal. En dat is wanneer je net van de opleiding komt en dus op trede 0 staat.

De werknemers van mijn man zonder opleiding verdienen ook dit soort bedragen.

De zorg is gewoon zwaar onderbetaald. Dat kan toch niemand ontkennen.
Nou, in die sector wil ik ook wel werken.
Als auditor bij een grote certificerende instelling met 17 jaar ervaring in dat werk, voornamelijk ISO 9001 audittend, zit ik netto op zo'n €2900 netto voor een 40 urige werkweek. Wel inclusief leaseauto of goede kilometervergoeding, telefoon en laptop van de zaak, 38 vrije dagen per jaar en links en rechts wat vergoedingen.
En dat vind ik best een leuk salaris.
Het is HBO werk-en denkniveau, ik heb zelf MTS gedaan.
auditor wijzigde dit bericht op 28-01-2020 12:42
Reden: Een 40 urige werkweek is voldoende. Een 40 jarige werkweek is iets te veel.
0.15% gewijzigd
When in doubt, the auditor is always right!
SEM72 schreef:
28-01-2020 11:46
Ik heb het altijd heerlijk gevonden om onregelmatig te werken. Heb voor mijn gevoel meer vrije tijd dan menig persoon die op kantoor werkt.
Ik vindt het onregelmatige werken ook totaal niet erg! Alleen het werken op feestdagen of de onverwachtse feestjes die je soms moet missen is niet altijd leuk. Maar ach dat hoort erbij en daar wen je ook wel weer aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven