Geld & Recht alle pijlers

Salaris!

25-01-2020 13:20 89 berichten
Weet iemand toevallig wat een helpende plus die 28/32 uur werkt per week ongeveer verdiend netto per maand ? Ik weet dat ik het vast ergens op kan zoeken maar ik kan het niet vinden.
vvt cao :) schaal 30.
Wat is een helpende plus?!?
Taralina schreef:
25-01-2020 13:25
Wat is een helpende plus?!?
helpende die medicatie mag delen. Die verdiend niet meer dan een gewone helpende overigens.
Alle reacties Link kopieren
Verschild per instelling tussen de fwg 20,25,30 plus ort als je wisseldiensten werkt. Vriendin van mij doet het.
Waarom wil je dat weten?
[quote=Luci_Morgenster post_id=30894570 time=1579955725 user_id=393625]
Waarom wil je dat weten?
[/ Ik ben met deze opleiding bezig en was benieuwd wat je ongeveer gaat verdienen, zit een beetje in twijfel hoeveel ik uur ik zal gaan werken straks als ik klaar ben 28 of 32!
depster schreef:
25-01-2020 13:28
helpende die medicatie mag delen. Die verdiend niet meer dan een gewone helpende overigens.
Inderdaad medicatie uitgifte en wat medische handelingen.
32. Het is sowieso geen vetpot.
Volgens https://www.youchooz.nl/beroepen/helpende/salaris
Thanks👍🏻

:-D
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
25-01-2020 13:45
32. Het is sowieso geen vetpot.
Dit inderdaad. Denk dat je zoveel mogelijk werkuren nodig hebt om er een enigszins leuk bedrag van te maken.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Nou moe, dat is maar zo ongeveer minimumloon.
Zoveel reacties en niemand die gewoon zegt hoeveel euro.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
25-01-2020 14:19
Zoveel reacties en niemand die gewoon zegt hoeveel euro.
Poes in Boots wel.
Alle reacties Link kopieren
In schaal 25 voor een gewone helpende 30 voor helpende plus maar t hangt ook erg van je periodieke af.

Dus bijv schaal 25 periodiek 9 is vaak hoger dan 30 periodiek 1
MinkeDeWit schreef:
25-01-2020 14:19
Zoveel reacties en niemand die gewoon zegt hoeveel euro.
Ze kan gewoon in de cao kijken voor het minimum. Meer kan altijd.

En Poes had al gedaan. Jij doet het trouwens ook niet. Dus wat zit je te miepen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega rond de 1800 netto maar is incl ort en ze werkt en al een tijdje. 32 uur
staafmixer wijzigde dit bericht op 25-01-2020 14:36
4.29% gewijzigd
Je komt net van school dus zal waarschijnlijk laag in de schaal beginnen. Maar een vetpot is het zeker niet dus zou fulltime gaan werken zeker omdat je alleen bent.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt als je Googled op Raet bruto netto bereken het uitrekenen. Kies voor CAO VVT en het salaris en aantal uren, dat klopt behoorlijk precies.

Minke het is ook niet zo makkelijk om het te zeggen omdat ze geen fwg schaal noemt. Ik lees hier 20, 25 of 30 en ook de inschalingstrede is niet bekend. Met de site hierboven kan ze het zelf uitrekenen met de gegevens die bij haar bekend zijn.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Als je net van school komt is dat dan een niet afgemaakte opleiding ig?
Alle reacties Link kopieren
Wat mij wel opvalt is dat tegenwoordig de school verlaters graag part time gaan werken, waarom is dat eigenlijk? Toen ik van school kwam ging iedereen gewoon fulltime werken.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
25-01-2020 14:39
Wat mij wel opvalt is dat tegenwoordig de school verlaters graag part time gaan werken, waarom is dat eigenlijk? Toen ik van school kwam ging iedereen gewoon fulltime werken.
Werk je in de zorg?
Bij ons in de ghz zijn late diensten 6,5 uur. Vroege diensten 2,5u als je pech hebt want alleen opstarten op de woning en dan gaan ze naar dagbesteding. Op onze woning gaan we mee naar dagbesteding (ivm type cliënten) en pak je direct 9 uren maar op heel veel andere woningen niet.
Moet je eens uitrekenen hoevaak je naar je werk moet bij 36 uur werken.

Ik ben om me heen aan het kijken naar vacatures als verpleegkundige in de thuiszorg maar ook daar op heel veel plekken diensten van max 4 uren, gebroken diensten etc. Dat schiet echt voor geen meter op.

Ik denk dat er veel mensen in de zorg zijn (alleenstaand/kostwinner/net van school whatever) wel meer uren zouden willen werken als de diensten gewoon 8uren waren en je met 4/5 dagen in de week klaar was.

Daarnaast is het, tenminste bij ons, mentaal ook wel echt zwaar, ik zou 36u op mijn groep (veel agressie, hele dag alert en ogen in voor,- en achterhoofd moeten hebben) echt niet volhouden, als ik zoveel uur zou willen werken.
Alle reacties Link kopieren
En niet iedereen die bijna klaar is met een opleiding is 21 natuurlijk. Bij mijn weten is TO al een stuk ouder, met wellicht andere verplichtingen. Dus hoewel formeel wel ‘schoolverlater’, toch ook weer niet wat daar meestal mee bedoeld wordt.

Dat maakt de vraag ook vrijwel onmogelijk te beantwoorden, want wij weten niet op welke trede TO zal starten. Of er ORT of andere dienst compensatie bij zit. En wat je netto verdient hangt ook nog eens af van heel veel andere factoren die niks met je salaris te maken hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven