schade herstel
maandag 2 september 2019 om 12:15
Hi!
Ik heb nog nooit met dit bijltje gehakt, dus misschien dat iemand hier tips heeft..
Ik heb schade aan m'n auto en heb een offerte nodig voor de verzekering van de tegenpartij. Iedereen doet moeilijk. Ze maken geen offerte maar geven een kladje of geven alleen een offerte als ik het bij hen laat maken.
Waarom is dit zo'n punt? Als ik van iets anders wil weten wat het kost, dan kan ik dat vragen... als ik een klus uitgevoerd wil hebben dan krijg ik ook gewoon een offerte. M'n auto moet toevallig ook voor een beurt en zelfs daar kreeg ik een offerte voor.... iemand enig idee waarom schade herstel dan zo'n ding is?
Ik heb nog nooit met dit bijltje gehakt, dus misschien dat iemand hier tips heeft..
Ik heb schade aan m'n auto en heb een offerte nodig voor de verzekering van de tegenpartij. Iedereen doet moeilijk. Ze maken geen offerte maar geven een kladje of geven alleen een offerte als ik het bij hen laat maken.
Waarom is dit zo'n punt? Als ik van iets anders wil weten wat het kost, dan kan ik dat vragen... als ik een klus uitgevoerd wil hebben dan krijg ik ook gewoon een offerte. M'n auto moet toevallig ook voor een beurt en zelfs daar kreeg ik een offerte voor.... iemand enig idee waarom schade herstel dan zo'n ding is?
dinsdag 3 september 2019 om 07:40
Als je al zeker wist dat je de schade gewoon daar ging laten maken, waarom dan een offerte? Dan regelt de verzekering het met de verzekering van de tegenpartij. Ik wilde juist offerte omdat ik dacht dat ik een leuk bedragje in m'n zak kon steken als ik het niet zou laten maken.novasky schreef: ↑03-09-2019 07:25Oke iedereen, dank voor de antwoorden![]()
Blijkbaar projecteer ik m'n naiviteit op de rest van de wereld, want ik zou de schade gewoon laten maken, en gewoon bij het herstelbedrijf. Maar goed, zover kom ik dus niet eens, want ik krijg nergens een offerte. Als ze nou gewoon hadden gezegd, mevrouw dat kost X bedrag, maar als u het hier laat maken wordt dat in mindering gebracht. Maar bij de vraag naar een offerte wordt er moeilijk gedaan en gedraaid ... en dat vind ik jammer....![]()
dinsdag 3 september 2019 om 07:52
Dat was inderdaad netter geweest, wist je gelijk waar je aan toe was. Zo werken wij in elk geval wel.novasky schreef: ↑03-09-2019 07:25Oke iedereen, dank voor de antwoorden![]()
Blijkbaar projecteer ik m'n naiviteit op de rest van de wereld, want ik zou de schade gewoon laten maken, en gewoon bij het herstelbedrijf. Maar goed, zover kom ik dus niet eens, want ik krijg nergens een offerte. Als ze nou gewoon hadden gezegd, mevrouw dat kost X bedrag, maar als u het hier laat maken wordt dat in mindering gebracht. Maar bij de vraag naar een offerte wordt er moeilijk gedaan en gedraaid ... en dat vind ik jammer....![]()
Maar misschien komt het ook omdat het "gebruikelijk" is dat je bij schade contact opneemt met de verzekering en dat het herstel vervolgens tussen het herstelbedrijf en verzekering wordt afgehandeld. (tot een bepaald schade bedrag mag een herstelbedrijf het gelijk uitvoeren en anders moet er een expert komen om de schade te taxeren)
dinsdag 3 september 2019 om 09:30
@madelief en Redbull. Ik heb geen contact opgenomen met mijn verzekering, degene die de schade veroorzaakt heeft is het netjes komen melden bij mij en heeft het met haar verzekering opgenomen, die vroeg vervolgens aan mij een indicatie van de schade... en over het gewoon laten maken ipv een offerte vragen, ik heb geen idee wat dat kost en kan dat niet per se meteen voorschieten
dinsdag 3 september 2019 om 09:46
Je hoeft helemaal niets voor te schieten als je het door de verzekering laat oplossen. Laat jouw verzekering contact opnemen met haar verzekering.novasky schreef: ↑03-09-2019 09:30@madelief en Redbull. Ik heb geen contact opgenomen met mijn verzekering, degene die de schade veroorzaakt heeft is het netjes komen melden bij mij en heeft het met haar verzekering opgenomen, die vroeg vervolgens aan mij een indicatie van de schade... en over het gewoon laten maken ipv een offerte vragen, ik heb geen idee wat dat kost en kan dat niet per se meteen voorschieten![]()
dinsdag 3 september 2019 om 10:10
Precies dit is dus de reden. Wij wonen in Duitsland en zijn zelf aanwezig geweest toen de expert langskwam. Dat is een afgestudeerde ingenieur en die haalde de halve auto uit elkaar. Er werden heel wat meer kapotte onderdelen aangetroffen dan op het eerste gezicht ingeschat was.redbulletje schreef: ↑02-09-2019 12:22Ja, toevallig afgelopen maand meegemaakt. Een kop/staart schade en door Interpolis verwezen naar een schadebedrijf waar zij zaken mee doen. Ik vroeg wat het grapje ging kosten want het was op zich geen grote schade (bumper licht ontwricht, paar krasjes). Ze noemden een bedrag van door de 700 euro. Ik dacht, die ga ik lekker cashen en dan laat ik het wel bij een beun repareren. Maar voor de verzekering moesten ze een officiele offerte opmaken met daarbij in acht genomen dat ik 'm niet bij hen laat repareren en toen kwam er nog maar 470 euro uit. Ik voelde me behoorlijk gepiepeld en heb uiteindelijk toch maar besloten de auto te laten repareren volgens de verzekering om waardevermindering tegen te gaan. Het schijnt een normale praktijk te zijn.
Hij is er 2 uur mee bezig geweest en daarna moest het rapport voor de verzekering nog gemaakt worden. Ik heb dat rapport thuis liggen, dat is ook nog zeker 2 uur werk geweest en dan ga ik er vanuit dat minimaal 70% standaard is.
Jij wilt dus dat de garage dat voor niks doet, dan zelf cashen en naar Beun.
Overigens was de geschatte schade 750 euro (je zag aan de bumper bijna niet dat we aangereden waren) en de daadwerkelijke schade 4500 euro. Laat je niet verleiden tot een schatting op het oog, want mijn ervaring is dat het vies kan tegenvallen.
ceylon wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:15
7.95% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 3 september 2019 om 10:13
Bij mij werd er alleen globaal naar gekeken en een paar foto's gemaakt. Er werd niets uit elkaar gehaald voor de offerte.Ceylon schreef: ↑03-09-2019 10:10Precies dit is dus de reden. Wij wonen in Duitsland en zijn zelf aanwezig geweest toen de expert langskwam. Dat is een afgestudeerde ingenieur en die haalde de halve auto uit elkaar. Er werden heel wat meer kapotte onderdelen aangetroffen dan op het eerste gezicht ingeschat was.
Hij is er 2 uur mee bezig geweest en daarna moest het rapport voor de verzekering nog gemaakt worden. Ik heb dat rapport thuis liggen, dat is ook nog zeker 2 uur werk geweest en dan ga ik er vanuit dat minimaal 70% standaard is.
Jij wilt dus dat de garage dat voor niks doet, dan zelf cashen en naar Beun.
Nog geen 5 minuten werk. En ik gok ook maar dat ze standaard zo'n offerte in hun bestand hebben staan waar ze alleen de details voor hoeven aanpassen. Mijn bumper zou niet vervangen worden, maar enkel uitgedeukt en gespoten. Inclusief arbeid werd dat op zo'n 300 euro duurder begroot dan zonder de arbeid te mogen verrichten.
dinsdag 3 september 2019 om 10:17
Ik vermoed dat ze incalculeren dat het tegen kan vallen. Ik heb mijn verhaal al aangevuld. Als ze een officiele offerte maken mogen ze daar niet al te gek veel vanaf wijken.redbulletje schreef: ↑03-09-2019 10:13Bij mij werd er alleen globaal naar gekeken en een paar foto's gemaakt. Er werd niets uit elkaar gehaald voor de offerte.
Nog geen 5 minuten werk. En ik gok ook maar dat ze standaard zo'n offerte in hun bestand hebben staan waar ze alleen de details voor hoeven aanpassen. Mijn bumper zou niet vervangen worden, maar enkel uitgedeukt en gespoten. Inclusief arbeid werd dat op zo'n 300 euro duurder begroot dan zonder de arbeid te mogen verrichten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 3 september 2019 om 10:40
Omdat de verzekering dat eist ?redbulletje schreef: ↑03-09-2019 07:40Als je al zeker wist dat je de schade gewoon daar ging laten maken, waarom dan een offerte?
Niet geschoten is altijd mis