Geld & Recht alle pijlers

Scheiden en hoe nu verder?

10-03-2015 13:46 1727 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Echt. Het klinkt alsof je bedonderd wordt. En als jij eenmaal iets tekent dan kun je niet terug.
Alle reacties Link kopieren
To je wordt belazerd, echt! Geen een inkomen is te hoog om te huren. Ja, te hoog voor sociale huur wellicht, maar je zegt net dat die er bij jullie toch niet eens is. Dat hij jou niet kan uitkopen is ook onzin, daar zijn oplossingen op te bedenken.



Je bent gek in mijn ogen als je dit lijstje gaat maken. Jij hoeft absoluut geen verantwoording af te leggen over waaraan je je geld uitgeeft. Echt niet. Dat is prive en daarin inzage geven is totaal overbodig.



Stap naar een advocaat TO, je hebt er een nodig.
Zeg maar Spijker.
quote:1981Bloem schreef op 10 maart 2015 @ 19:30:

We hebben toch een mediator? Ik doe het niet alleen. Ik snap niet wat jullie bedoelen eerlijk gezegd.Je stelt hier vragen waarvan je de antwoorden allang van je mediator had moeten horen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je bij een vrije sector woning geen recht op huurtoeslag, het klinkt alsof je geen sociale huurwoningen in de buurt hebt, dus hou dat in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
quote:beel schreef op 10 maart 2015 @ 19:38:

Volgens mij heb je bij een vrije sector woning geen recht op huurtoeslag, het klinkt alsof je geen sociale huurwoningen in de buurt hebt, dus hou dat in de gaten.Wel, zolang je huur maar onder de toeslaggrens is. Ga het nou niet nog ingewikkelder maken door verkeerde adviezen te geven.
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op 10 maart 2015 @ 19:37:

To je wordt belazerd, echt! Geen een inkomen is te hoog om te huren. Ja, te hoog voor sociale huur wellicht, maar je zegt net dat die er bij jullie toch niet eens is. Dat hij jou niet kan uitkopen is ook onzin, daar zijn oplossingen op te bedenken.



Je bent gek in mijn ogen als je dit lijstje gaat maken. Jij hoeft absoluut geen verantwoording af te leggen over waaraan je je geld uitgeeft. Echt niet. Dat is prive en daarin inzage geven is totaal overbodig.



Stap naar een advocaat TO, je hebt er een nodig.En dit ook. Er zijn gewoon berekeningen voor alimentatie (partner én kinder) en dat heeft niks te maken met hoe veel jij of hij uitgeeft aan de rest van je leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het nog eens proberen duidelijker uit te leggen.



Een advocaat heeft nl. een berekening gemaakt en mijn man moet 302 euro kinderalimentatie betalen voor beide kids (per maand, netto). Aan mij moet hij 495 euro (netto, per maand) partneralimentatie betalen. Dan krijg ik nog kindgebonden budget, huurtoeslag, zorgtoeslag en misschien nog combinatiekorting. Verder mijn ww en de kinderbijslag.



Alles bij elkaar krijg ik dus redelijk wat aan toeslagen. Maar de partneralimentatie is gebaseerd op de situatie hoe hij nu is. Dus deze hypotheek. Mijn man vraagt zich af ....wat als hij hogere maandlasten krijgt? Moet hij dan minder alimentatie betalen.

Want hij WIL juist ook niet dat ik erop achteruit ga mocht dat gebeuren.



Ook is mijn vraag....wat als ik werk vindt....wordt de alimentatie dan ook opnieuw berekent? Want nu heb ik geen opvang nodig, maar dan wel, maar dan heb ik ook een baan en wellicht meer inkomsten.



Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg aan jullie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 10 maart 2015 @ 19:39:

[...]



Wel, zolang je huur maar onder de toeslaggrens is. Ga het nou niet nog ingewikkelder maken door verkeerde adviezen te geven.



Ok ok, je hebt gelijk, dat is eigenlijk wat ik bedoel: let op dat je huur niet boven de toeslaggrens ligt. Dat is inderdaad iets anders.



Edit: Heb het toch nog even nagezocht en een vrije sector woning ligt per definitie boven de toeslaggrens, dus we zeggen hetzelfde.
En hij moet dus zijn vaste lasten in zijn nieuwe woning gaan aanpassen op zijn nieuwe inkomen na aftrek alimentatie. Niet andersom dat jullie de alimentatie aanpassen aan zijn vaste lasten. Die man van jou heeft het slim bekeken, maar dit moet je echt niet pikken. Helemaal niet als HIJ degene is die wil scheiden.
Alle reacties Link kopieren
https://www.jurofoon.nl/n ... -door-kindgebonden-budget



Staar je niet blind op de alimentatie. Sowieso als je in de bijstand komt, zie je daar niks van terug. En met een hoge overwaarde dus vermogen krijg je geeneens bijstand.

Het belangrijkste voor nu is om zo snel mogelijk aan een eigen inkomen te komen. Pas van daaruit kun je verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Nee maar ik wil hem ook helpen en hij mij ook.



Met dat hij niet kan huren bedoel ik inderdaad sociale huurwoning. Die zijn er wel maar de wachttijd is dik 2 jaar. Dus dat is nu geen optie voor op korte termijn.

(sorry voor mijn chaos uitleg......)
quote:1981Bloem schreef op 10 maart 2015 @ 19:41:

Ik zal het nog eens proberen duidelijker uit te leggen.



Een advocaat heeft nl. een berekening gemaakt en mijn man moet 302 euro kinderalimentatie betalen voor beide kids (per maand, netto). Aan mij moet hij 495 euro (netto, per maand) partneralimentatie betalen. Dan krijg ik nog kindgebonden budget, huurtoeslag, zorgtoeslag en misschien nog combinatiekorting. Verder mijn ww en de kinderbijslag.



Alles bij elkaar krijg ik dus redelijk wat aan toeslagen. Maar de partneralimentatie is gebaseerd op de situatie hoe hij nu is. Dus deze hypotheek. Mijn man vraagt zich af ....wat als hij hogere maandlasten krijgt? Moet hij dan minder alimentatie betalen.

Want hij WIL juist ook niet dat ik erop achteruit ga mocht dat gebeuren.



Ook is mijn vraag....wat als ik werk vindt....wordt de alimentatie dan ook opnieuw berekent? Want nu heb ik geen opvang nodig, maar dan wel, maar dan heb ik ook een baan en wellicht meer inkomsten.



Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg aan jullie!Hij moet ervoor zorgen dat zijn maandlasten niet te hoog worden zodat hij alles (incl alimentatie) kan betalen. Klaar. Dat is helemaal niet jouw probleem.
En waarom wil hij geen co-ouderschap? Er zitten wat voordelen aan namelijk voor jullie beide.
quote:matroesjka_ schreef op 10 maart 2015 @ 19:47:

En waarom wil hij geen co-ouderschap? Er zitten wat voordelen aan namelijk voor jullie beide.



En dit. Sorry TO, ik vind dat je je erg afhankelijk opstelt en alles doet om het voor hem makkelijk te maken. Het begint al in de OP: "hij heeft besloten te scheiden". Waar was jij in dat verhaal?



Je kunt maar 28 uur werken in verband met de kinderen. Het zijn ook zijn kinderen en voor jou is het ook belangrijk om zelfstandig te zijn. Als jij meer wil werken, gaat hij maar meer zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Laat me raden. Dat is absoluut niet te combineren met zijn baan?
quote:frettie schreef op 10 maart 2015 @ 19:56:

Laat me raden. Dat is absoluut niet te combineren met zijn baan?Waarschijnlijk prima hoor, maar dan moet hij ook niet janken over alimentatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 10 maart 2015 @ 19:41:

Ik zal het nog eens proberen duidelijker uit te leggen.



Een advocaat heeft nl. een berekening gemaakt en mijn man moet 302 euro kinderalimentatie betalen voor beide kids (per maand, netto). Aan mij moet hij 495 euro (netto, per maand) partneralimentatie betalen. Dan krijg ik nog kindgebonden budget, huurtoeslag, zorgtoeslag en misschien nog combinatiekorting. Verder mijn ww en de kinderbijslag.



Alles bij elkaar krijg ik dus redelijk wat aan toeslagen. Maar de partneralimentatie is gebaseerd op de situatie hoe hij nu is. Dus deze hypotheek. Mijn man vraagt zich af ....wat als hij hogere maandlasten krijgt? Moet hij dan minder alimentatie betalen.

Want hij WIL juist ook niet dat ik erop achteruit ga mocht dat gebeuren.



Ook is mijn vraag....wat als ik werk vindt....wordt de alimentatie dan ook opnieuw berekent? Want nu heb ik geen opvang nodig, maar dan wel, maar dan heb ik ook een baan en wellicht meer inkomsten.



Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg aan jullie!



Volgens mij zijn dit heel schappelijke bedragen 302 KA is in mijn ogen voor iemand met een goed inkomen laag voor 2 kinderen.

Ter vergelijk ik ontvang voor 1 kind dit bedrag. Mijn partner betaald voor ex het dubbele van wat jij nu noemt en voor zijn 2 kinderen hetzelfde. Hij heeft het huis moeten verkopen en moet inderdaad nu zijn eigen maandelijkse kosten omlaag brengen. Oh en hij heeft een 50/50 regeling. Meer inkomsten betekend voor jou waarschijnlijk minder toeslagen en inderdaad opvangkosten erbij. Jullie gaan beiden een stukje inleveren.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 10 maart 2015 @ 19:46:

[...]



Hij moet ervoor zorgen dat zijn maandlasten niet te hoog worden zodat hij alles (incl alimentatie) kan betalen. Klaar. Dat is helemaal niet jouw probleem.Lijkt me wel. Als hij het dalijk niet kan opbrengen, krijgt to minder of geen geld. Het lijkt me sowieso niet fijn om afhankelijk van je ex te moeten zijn. Zorg dat je de partneralimentatie niet nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
De bedragen zijn wel netto die ik noem.
quote:1981Bloem schreef op 10 maart 2015 @ 20:10:

De bedragen zijn wel netto die ik noem.Doet er niet toe. De verantwoordelijkheid wordt nu bij jou gelegd. JIJ moet nu maar genoegen nemen met minder alimentatie omdat hij bang is voor hoge lasten. Dat is zijn probleem, niet dat van jou. Dan gaat hij maar goedkoop wonen.
Alle reacties Link kopieren
Een man (met kleine kinderen) die wil scheiden heeft een ander. ALTIJD!!
Lach!
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 10 maart 2015 @ 20:10:

De bedragen zijn wel netto die ik noem.Wat bedoel je met netto? Over kinderalimentatie betaal je geen belasting. over de partner alimentatie wel uiteraard.
quote:hagesje schreef op 10 maart 2015 @ 20:29:

Een man (met kleine kinderen) die wil scheiden heeft een ander. ALTIJD!!Of een ontzettend vreselijke heks van een vrouw, maar dan neemt hij de kinderen mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:hagesje schreef op 10 maart 2015 @ 20:29:

Een man (met kleine kinderen) die wil scheiden heeft een ander. ALTIJD!!Nee hoor onzin. En heeft to ook helemaal niks aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 10 maart 2015 @ 20:31:

[...]



Of een ontzettend vreselijke heks van een vrouw, maar dan neemt hij de kinderen mee.Haha of verschrikkelijke pubers 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven