Geld & Recht alle pijlers

Scheiden hoe werkt dat?

14-08-2014 11:57 65 berichten
Ik zie langszaam geen andere optie dan te scheiden, maar hoe werkt dat? Geeft dat niet nog alleen maar meer stress?

En wat betekend dat voor kind?

Ik kan het niet meer aan. En mijn omgeving snapt het allemaal niet. Daar kan ik niet echt steun of hulp van verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Dan eis je het, of jij gaat met je kind, of hij. Laat hem dan z'n kind gunnen dat het in eigen bed kan slapen.

Zeg dat het tijdelijk is, dat je het nodig hebt. Geld is nu even niet belangrijk.
Een scheiding kost je meer dan een weekje hotel. Ff rust in de tent.
Hij doet dat gewoon niet.
Heb je ook geen vriendin waar je naar toe zou kunnen eerst zodat je d boel op een rijtje kunt zetten.
Ja hallo. Nu laat je het wel helemaal van hem afhangen. JIJ kan toch ook naar een hotel. GA gewoon. Kijken hoe hij dan in elkaar steekt. Als je daadwerkelijk je koffers hebt gepakt en GAAT.

Straks zeg je ' ik wil scheiden ' en hij zegt ' nou ik niet ' en dan. Blijf je dan toch?
Hoe scheiden Werkt?

Scheiden werkt Niet!

Het is een uiterste oplossing als na jaren ploeteren/praten/aanzien na de tropenjaren blijkt dat er echt niets meer over is.

Hoe oud is jullie kind?
Je kunt ook scheiden als je niet meer met elkaar kan praten. In dat geval neem je beiden een advocaat in de arm en regelen zij in overleg met hun eigen cliënt de afspraken en het papierwerk voor je. Wel een prijzige oplossing.

De vraag is wat je wil, in je antwoorden kom je op mij vrij passief en afwachtend over. Als je denkt dat het beter is om tijdelijk uit elkaar te gaan, pak dan je spullen en ga. Dat hoeft je man niet te doen. Als je denkt dat relatietherapie een optie is, ga daar dan eens naar zoeken en maak een afspraak. Als er geen andere optie meer is dan scheiden, kijk dan of je dat doet met een mediator (maar dan moet je samen dus afspraken maken) of schakel een advocaat in,
Het lijkt erg lastig om met kind naar een hotel te gaan. Kind is 20 maanden.

Ieder een advocaat in de hand nemen kunnen we niet betalen.
quote:ilonadenise schreef op 16 augustus 2014 @ 08:56:

De vraag is wat je wil, in je antwoorden kom je op mij vrij passief en afwachtend over.

Dat kan ook komen door gebrek aan energie.

Ik herken het wel een beetje. Je wil de relatie redden en steekt daar al je energie in. Op een gegeven moment wordt duidelijk dat er geen redden aan is. Dan moet je eigenlijk de relatie beeindigen. Maar dat is een forse hobbel en de batterij is leeg... Tsja, wat dan?

Ik ben toen een paar weekenden elders gaan slapen. Toen heb ik moed verzameld en toch de relatie gestopt.
quote:flower2.0 schreef op 16 augustus 2014 @ 09:06:

Het lijkt erg lastig om met kind naar een hotel te gaan. Kind is 20 maanden.

Ieder een advocaat in de hand nemen kunnen we niet betalen.TO, iedere optie die je hier gegeven wordt anders dan scheiden,waarbij jij daadwerkelijk iets moet doen, wijs je van de hand "omdat het niet kan" of "omdat het duur is" of "omdat het lastig lijkt" hallo zeg, dacht je dat scheiden dan een makkelijk traject is? Daar moet ook jij een hele hoop tijd en effort in steken! Als het je nu al teveel moeite is om even afstand te creeëren door met je kind in een hotel te gaan zitten dan hou ik mijn hart vast. Dit gaat niet werken zo.
Sommige mensen en sommige stellen hebben meer dan 20 maanden nodig om te wennen aan het feit dat er een kind in hun leven gekomen is, TO. Door te scheiden wordt je leven niet automatisch beter of leuker. Zeer waarschijnlijk gewoon niet, zelfs.
Ik heb die energie niet. Ik sta op de overleefstand.

Hoe kan ik tot rust komen en dingen regelen als ik alleen met zoon in een hotel zit. Een hotel waar niets van de eigen spullen is, waar je maar in opgesloten zit. Het geld is het misschien waard, maar het geld is er zo goed als niet. Dus om dat daarvoor te gebruiken gaat man dat mij sowieso verwijten.

Als ik meer energie had dan was het ook makkelijker denk ik om er mee om te gaan. Maar ik heb de energie niet. Het omgaan met man kost alle energie. Hem negeren heeft geen nut. Sowieso kost het me veel stress en energie om iemand te negeren die er gewoon is. Daarnaast gaat hij dan sowieso veel aandacht vragen.
Relatietherapie heeft weinig nut denk ik zo, aangezien man dus niet praat.
Je snapt toch wel dat de oplossing dat je morgen gescheiden in een nieuw huis wakker wordt niet bestaat?

Ik snap dat je moe bent maar wat voor soort advies verwacht je van ons?
Toch denk ik dat het goed is al je jezelf even uit de situatie terug trekt. Gewoon even rust en niets regelen. Heb je geen familie of vrienden met een (vakantie)huis waar je tijdelijk terecht kunt, omdat zij bijvoorbeeld met vakantie zijn?

Hoe moeilijk ook denk ik mogelijkheden ipv onmogelijkheden.

Je hebt ook professionele hulp, ik neem aan dat je daar ook deze problemen bespreekt. Helpt dit om een en ander helder te krijgen?

Als je weinig inkomen hebt kun je gebruik maken van gefinancierde rechtsbijstand:

https://www.advocatenorde ... en-geld-voor-een-advocaat
Nee helaas geen familie of vrienden waar ik tijdelijk terecht kan.

Ik heb pas volgende week weer een gesprek bij de psycholoog op de huisartsenpraktijk.
Oke, maar wat wil je dan?

-Samen blijven wil je niet, omdat jullie niet praten

-Therapie wil je niet, omdat man niet praat

-Hij het huis uit gaat niet, dat wil hij niet

-Jij het huis uit wil je niet, vanwege geld en zoon

-Scheiden wil je niet, omdat je geen advocaat kan betalen

Dat waren je opties. Je zult er één moeten kiezen, en als je niet kiest, wordt het optie 1: jullie blijven samen. Overigens vraag ik me af wat voor steun en hulp je van je omgeving verwacht, oprechte vraag. Zolang jij nog geen keuze hebt gemaakt wat je wil, kunnen ze ook niet helpen toch?
Ik wil in feite samen blijven. Maar ik ga er aan kapot als er niet gecommuniceerd wordt in een relatie.

Als man doet praten en er afspraken gemaakt kunnen worden waar man ook iets mee doet dan is therapie niet nodig.

Therapie zou ik best voor open staan, maar het lijkt me dan wel nodig dat man ook doet praten en dat is nou juist het probleem.

Het heeft er niet zo zeer mee te maken wat ik wil.
Het heeft er zeker wel mee te maken wat jij wilt. Jij bent ook belangrijk in deze.

Heb je relatietherapie al eens met je man besproken? Ik denk dat jullie daar beiden veel baat bij hebben.

Is er echt niemand in de omgeving die jou bij kan staan? Ben jij wel duidelijk naar hun toe met jouw problemen? Jij hebt iemand nodig die jou net die schop om je kont kan geven om tot actie over te gaan.

Bespreek dit volgende week met de psycholoog. En wees vooral ook eerlijk naar jezelf toe.
quote:flower2.0 schreef op 16 augustus 2014 @ 11:26:

Ik wil in feite samen blijven. Maar ik ga er aan kapot als er niet gecommuniceerd wordt in een relatie.

Als man doet praten en er afspraken gemaakt kunnen worden waar man ook iets mee doet dan is therapie niet nodig.

Therapie zou ik best voor open staan, maar het lijkt me dan wel nodig dat man ook doet praten en dat is nou juist het probleem.

Het heeft er niet zo zeer mee te maken wat ik wil.

Heel bot gezegd, als het er niet toe doet wat jij wil, dan wordt er dus niet gecommuniceerd. Als het er niet toe doet wat jij wil, dan ga je dus kapot.

Heb je al eens voorgesteld aan je man om samen in therapie te gaan? Sommige personen praten nu eenmaal makkelijker met een neutrale derde erbij. Daarnaast weet een therapeut ook op welke manier er vragen gesteld kunnen worden en kan hij jullie juist helpen om te communiceren. Weet je uit ervaring al dat je man niet praat in relatietherapie, of is dat wat je nu denkt gezien de situatie thuis?
Ik kan ook heel vaak moeilijk praten met mijn man. Hij praat wel. Maar een andere taal (bwv). Heel frustrerend. Herken het dus wel. Alleen wil ik dus perse niet scheiden. Lijkt mij afschuwelijk voor de kinderen en ook voor mij. Want ik hou nog van hem. Hou jij nog van je man? Zijn er nog dingen wel leuk?
Bij familie kan ik niet terecht voor steun.

Als er een ander bij zit praat man sowieso anders, maar wel altijd over hetzelfde. Hij zegt dan dat hij het vervelend voor mij vind dat ik dat allemaal denk en dat hij best wel wilt praten maar dat ik dat niet wil. Maar inhoudelijk zegt hij niets.

Als ik hem daar vervolgens op aanspreekt geeft hij aan dat hij dat juist niet zo bedoeld en dat ik helemaal gelijk hebt. En verder zegt hij niets.

Hij praat gewoon verder niet. Nouja over voetbal gerelateerde zaken wilt hij wel praten en over leuke dingen van zoon.

Andere vinden altijd maar dat ik man maar wat meer moet laten slapen en dat ik gewoon moet accepteren dat het wat langer duurt voordat hij een reatie geeft.

Maar als het zo simpel was had ik er geen moeite mee. De reactie komt gewoon niet en met meer slaap is hij niet gebaat.
Ik denk dat jullie echt veel baat hebben bij een relatietherapeut. Jullie zij zo vast gelopen in jullie communicatie, daar is een derde voor nodig om dit weer vlot te trekken. Zo leer je ook kijken naar je eigen aandeel in het gehele gebeuren.

Stel het voor aan je man en maak een afspraak bij een therapeut.
TO: je man heeft heel wat voor zijn kiezen gehad in zijn leven en moet nu dealen met het feit dat hij autisme heeft en dat moet hij een plek gaan geven. Hij staat nu aan het begin van een hulpverleningstraject (is toch bezig met de intake?). Ongetwijfeld zullen jullie relatie en de communicatie ook aan de orde komen. Maar je kunt echt niet verwachten dat hij van de één op de andere dag goed kan communiceren.

Ook jíj hebt veel psychische problemen gehad, ook nu nog. Jij bent nu ook bezig met hulp te gaan zoeken/oriënteren zodat ook jij een stuk gezonder (psychisch) in het leven komt te gaan.

Ik snap dat de situatie heel moeilijk is. Voor jou, maar ook voor jouw man. Veel stress.

Maar juist in dit stadium waarin jullie zitten zou ik absoluut de moed niet opgeven. Dat lijkt mij verre van verstandig.

Wellicht zou je er af en toe even tussenuit kunnen. Alleen of met je zoontje. Een weekendje of weekje weg in een goedkoop bungalowpark (als de schoolvakanties afgelopen zijn is dat best betaalbaar). Ben je er even tussenuit en lekker in de natuur. En kun je even afstand nemen van je man.
Man heeft dit probleem met communiceren naar iedereen.

Het zit niet perse tussen ons.

Je kan niet praten met iemand die in slaap valt tijdens een gesprek, weg loopt tijdens een gesprek. Of met iemand die zelf niet door heeft wat hij zegt, tegenstrijdig is in alles. Het met je eens is maar je eerst helemaal gaat aanvallen. Geen antwoorden geeft en er vanuit gaat dat je gedachten kan lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven