Geld & Recht alle pijlers

Scheiden hoe werkt dat?

14-08-2014 11:57 65 berichten
Ik zie langszaam geen andere optie dan te scheiden, maar hoe werkt dat? Geeft dat niet nog alleen maar meer stress?

En wat betekend dat voor kind?

Ik kan het niet meer aan. En mijn omgeving snapt het allemaal niet. Daar kan ik niet echt steun of hulp van verwachten.
Uit elkaar gaan is nooit leuk. Praat er eens over met een goede vriendin of je huisarts.

Hoe staat je man er in?

Voor kinderen is het nooit leuk, het veilige gezin gaat uit elkaar papa of mama gaat ergens anders wonen. Aan de andere kant kan het ook rust brengen want de nare sfeer gaat uit huis..

Samen praten dus en goede afspraken maken over jullie kind.
Samen praten is helaas dus niet mogelijk.

Als dat mogelijk was, dan was er vermoedelijk niets aan de hand.
Ik heb helaas geen goede vriend of vriendin waar ik er mee over kan praten.

Man begrijpt het. Maar wil er verder niets van weten.
Ja, het geeft nog meer stress, en het is helemaal niet leuk voor een kind dat zijn papa en mama uit elkaar gaan. Maar soms is er geen andere optie.

Waarom wil je scheiden? Wat heb je intussen geprobeerd om de relatie te verbeteren? Je schrijft dat je man het begrijpt, maar hij wil er verder niets aan doen?

Waarom viel je eerst wel op hem, ging je trouwen en kreeg je een kind met hem? Wat is er veranderd?
Alle reacties Link kopieren
Plan je scheiding vanaf het moment dat je weet dat er geen andere oplossing is. Zorg dat je financieel onafhankelijk bent, als je dat nog niet bent. Plan een goede afloop voor beide partners, huisvesting, financien, spullen verdelen etc.

Als je dat niet regelt voor de scheiding moet je het erna doen...wanneer de emoties al zwaar geladen zijn.
Het is ingrijpend voor een kind maar na verloop van tijd keert de rust terug. Een kind tussen ouders die een gespannen relatie hebben merkt dat maar al te goed.
verba volant, scripta manent.
Ga eens naar maatschappelijk werk. Hiermee kun je praten en zij kunnen je wat handvatten geven voor de scheiding.
Een mediator bellen en gratis om raad vragen. Die kunnen je zeggen waar je finacieel recht op hebt. Waar woon je?
Als ik jou zo lees (en loep, want herkende je naam), dan eerst maar eens naar de huisarts. Ik snap dat het geen fijne situatie is, maar het lijkt me niet handig om dingen overhaast te doen. De huisarts kan je doorverwijzen naar maatschappelijk werk. Zij kunnen je de ondersteuning geven die je nodig hebt/gaat hebben.

Sterkte
Je kunt blijven weglopen maar je neemt jezelf altijd mee....

Zoek eerst hulp voor jezelf voordat je drastisch gaat doen.

Je hebt een kind, doe het daarvoor!! (als je het niet voor jezelf wil doen..)
TO, ik heb je ook even geloept en poeh....er speelt een hele hoop. Een man met autisme, psychische klachten bij jou en een peuter die niet wil slapen en met jullie mee in bed gaat, krijsend. Lijkt mij erg ondermijnend voor je relatie. Als alleen al het slaapprobleem van je kind is opgelost kan je misschien weer eens nader tot elkaar komen...ik zou inderdaad eerst naar de huisarts gaan en hulp krijgen. Als al het stof is neergedwarreld weer verder kijken. Je zegt dat je steun mist van je man, maar gescheiden is ook maar alleen...
Nog even je ander topic snel doorgelezen. Ik zou zeggen zoek hulp voor de slaapproblemen met jullie zoon. Als dat beter gaat heb jij meer ruimte voor jezelf om verder te kijken.

Dus naar de huisarts, daar eerlijk zin over alles wat speelt is de eerste stap.
quote:flower2.0 schreef op 14 augustus 2014 @ 11:57:

Ik zie langszaam geen andere optie dan te scheiden, maar hoe werkt dat? Geeft dat niet nog alleen maar meer stress?

Nee, dat geeft enorme rust. Maak een stappenplan. Maak ook een overzichtje van je maandelijkse lasten.

Zoek eerst naar mogelijkheden voor een eigen woning, dat is prioriteit 1. Als je iets hebt, dan verhuis je. Spreek meteen een voorlopige regeling af over hoe je het met je kind gaat doen.

Daarna gaat het formele gedeelte rollen. Bij mij viel het reuze mee, maar wij waren niet getrouwd én konden goed met elkaar door een deur. Huis taxeren, enz. Ze heeft mij toen uitgekocht. Anders moet het in de verkoop, maar de markt trekt aan dus wellicht valt het mee.

quote:En wat betekend dat voor kind?Daar kan ik niet over meepraten.
Als het bij scheiden heel erg nodig is dat er met elkaar gepraat wordt en er samen afspraken gemaakt moeten worden dan gaat dat niet lukken.

Als er samen gepraat kan worden en er over zaken echt afspraken gemaakt kunnen worden, dan is eigenlijk het probleem ook wel opgelost. Dan is scheiden dus niet meer nodig.
quote:flower2.0 schreef op 15 augustus 2014 @ 19:44:

Als het bij scheiden heel erg nodig is dat er met elkaar gepraat wordt en er samen afspraken gemaakt moeten worden dan gaat dat niet lukken.

Als er samen gepraat kan worden en er over zaken echt afspraken gemaakt kunnen worden, dan is eigenlijk het probleem ook wel opgelost. Dan is scheiden dus niet meer nodig.
Als ik jouw topics eens loep, dan heb ik maar een advies voor je:

Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar een psycholoog.
quote:Wardijntje schreef op 15 augustus 2014 @ 21:58:

Als ik jouw topics eens loep, dan heb ik maar een advies voor je:

Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar een psycholoog.Als jij mijn topics dan ook daadwerkelijk gelezen had, wist je dat ik daar al lang mee bezig was.
quote:loisnvt schreef op 15 augustus 2014 @ 21:55:

[...]

Dat kan je stom/belachelijk of wat dan ook vinden, maar zo zit het wel.
Mijn excuses, ik heb niet al je posts gelezen. Sterkte dan.
Communicatie is een essentieel onderdeel van een relatie.

Eigenlijk het aller belangrijkste, als dat niet goed gaat geeft het allerlei problemen.
quote:Wardijntje schreef op 15 augustus 2014 @ 22:03:

Mijn excuses, ik heb niet al je posts gelezen. Sterkte dan.Dank je
Lieve flower2.0,

inderdaad, als er te praten valt over zaken en afspraken gemaakt kunnen worden is scheiden niet een optie. Je kunt niet trekken ook een dood paard.

Doe wat goed is, ook voor je kind. En dat weet je zelf het beste.

Dikke knuffel
Vraag of eis dat je man een tijdje bij z'n ouders of familie gaat zitten. Of neem jij je kind mee naar familie. Al is het maar een week. Even rust van elkaar, misschien kun je daarna een betere beslissing nemen.

Scheiden kost veel tijd en geld en dan ben je nog wel even zoet met elkaar. Volgens mij heb jij daar nu helemaal de kracht niet voor. Zoek het even in een korte termijn oplossing.
Dat wilt man niet. Hij heeft sowieso geen familie dus is niet echt een optie.

Voor mezelf ook niet, kan daarvoor niet bij familie terecht.

Ik heb al aan man een aantal keer aangeven dat het misschien een goed idee was als hij even een weekje weg ging. Hotel, bungalowpark.

Maar nee dat vind hij te duur. Maar ik denk dat het het geld waard kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven