Geld & Recht alle pijlers

Scheiden

28-04-2019 07:20 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerst een situatieschets:

Getrouwd in gemeenschap van goederen, 3 kinderen, huurwoning, wsnp en kleine wia uitkering.

Mijn man heeft dus een ander. 'Woont' al 2 weken bij haar.
Op dit moment kan ik niks? Hij schrijft zich hier niet uit. De toeslagen staan op het kgb na op zijn naam.

Ik heb aanvullende bijstand nodig om het financieel te kunnen redden, dit kan ik echter pas aanvragen als hij niet meer op ons adres staat ingeschreven.
Ik heb het gevoel klem te zitten.

Mediator is ingeschakeld maar kan pas over 3 weken.

Wat kan ik doen??
Meteen een advocaat nemen, een mediator heeft nu geen enkele zin en werkt alleen maar vertragend.
Spoedprocedure voor voorlopige voorzieningen opstarten. Daarna kun je voor de rest nog mediaten.
Oh en de kinderen meteen bij je ex en nieuwe vlam parkeren voor een paar weken. Kun jij even bijkomen met je emoties.
Doe een melding bij de gemeente dat hij elders woont. Dan nemen ze het in onderzoek en kan de gemeente hem uitschrijven
-jolijn- schreef:
28-04-2019 10:45
Meteen een advocaat nemen, een mediator heeft nu geen enkele zin en werkt alleen maar vertragend.
Spoedprocedure voor voorlopige voorzieningen opstarten. Daarna kun je voor de rest nog mediaten.
Oh en de kinderen meteen bij je ex en nieuwe vlam parkeren voor een paar weken. Kun jij even bijkomen met je emoties.
Ja lijkt mij echt een top idee voor het welzijn van de kinderen..
Meisjeklein schreef:
28-04-2019 07:20
Wat kan ik doen??

Op zoek gaan naar een baan? Is dat een optie?
Anonievrouwtje schreef:
28-04-2019 12:00
Op zoek gaan naar een baan? Is dat een optie?
Oh echt! Dat niemand dat eerder bedacht heeft.... :facepalm:
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
gizzmo-returns schreef:
28-04-2019 10:48
Doe een melding bij de gemeente dat hij elders woont. Dan nemen ze het in onderzoek en kan de gemeente hem uitschrijven
Dit duurt een paar maanden. En die tijd heeft ze niet.
Dus of doen wat Zalmsnipper zegt (erg gelikt).
Of maandag naar de advocaat. En hou in gedachten wat Dreamchild zei. Dus hou je bewindvoerder goed op de hoogte van wat je wil doen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven