Geld & Recht alle pijlers

Scheve verdeling of maak ik een denkfout?

15-12-2018 11:33 633 berichten
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2018 00:38
Reden: op verwijderd ivm privacy
99.74% gewijzigd
forsyth schreef:
20-12-2018 20:58
Zou het? Dat klinkt niet als een financieel goed onderlegd man met connecties, en zo is hij toch afgeschilderd als ik me goed herinner?

Hij meent dat TO te onnozel is om argwaan te krijgen en dus flanst hij zelf even een verklarinkje in elkaar, met die verschillende bedragen van zijn al gedane aflossingen, die TO dan mag/moet ondertekenen van hem.
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 20-12-2018 21:49
7.37% gewijzigd
JollyRider schreef:
20-12-2018 17:43
Je vergist je. De TO vraagt om advies, niet om een oordeel
:hihi:
Klinkt misschien to much, maar als je een gesprek aangaat met hem zorgen dat het stiekem opgenomen wordt. Is niet netjes, maar kan misschien nog van pas komen. Weet van iemand dat hij er baat bij heeft gehad. Juridisch zal het niet tellen, maar de buitenwereld weet dan wel dat hij fout is. En kijk uit met evt. handtekening vervalsen. Dit speelde bij een oud collega van mij. Ook heel juridisch gevecht geweest. Ik kan niet voorstellen dat ik dit ooit zou doen bij mijn partner. Want het is natuurlijk wel extreem, maar je man klinkt heel eng, slinks, uitgekookt. Ik hoop voor jou dat het tij ten goede keert voor jou en dat je geen financiele opdonder krijgt door hem.
Alle reacties Link kopieren
Omdat jij nu meer inbreng hebt in de verzorging van je kinderen ga je wel financieel het e.e.a. inleveren, terwijl je partner, mede dankzij jou, lekker carrière kan maken. Dit klinkt inderdaad wel scheef ja.
forsyth schreef:
20-12-2018 18:42
Tenzij ze samen een en/en rekening hebben en hij deze nu wil gebruiken voor de extra aflossing? Dan heeft hij wel haar toestemming nodig.
Het gaat om zijn persoonlijke rekening. Er onvoldoende op de en/of rekening voor extra stortingen. Hij zou trouwens uitkijken om teveel daarop te storten..
Helaas ben ik via de bank niet veel wijzer geworden aangezien je niet zomaar anoniem een vraag kunt voorleggen. Via de website ben ik ook niet verder gekomen.
Man is niet meer teruggekomen op de kwestie en is verder poeslief deze dagen.
anoniem07121825 schreef:
21-12-2018 12:57

Die ziet de bui al hangen.
anoniem07121825 schreef:
21-12-2018 12:57
Het gaat om zijn persoonlijke rekening. Er onvoldoende op de en/of rekening voor extra stortingen. Hij zou trouwens uitkijken om teveel daarop te storten..
Helaas ben ik via de bank niet veel wijzer geworden aangezien je niet zomaar anoniem een vraag kunt voorleggen. Via de website ben ik ook niet verder gekomen.
Waarom stel je ‘m dan anoniem? Als je de juiste info wilt hebben, zullen ze wel jouw hypotheekcijfers erbij moeten kunnen pakken.
eva-luna schreef:
21-12-2018 13:08
Waarom stel je ‘m dan anoniem? Als je de juiste info wilt hebben, zullen ze wel jouw hypotheekcijfers erbij moeten kunnen pakken.
Ben toch huiverig om dit openlijk te doen; gesprekken worden opgenomen, wie weet wordt er een aantekening in het dossier gemaakt en man is nu hiermee bezig dus dat gaat opvallen. Als hij er dan achter komt zijn de rapen gaar denk ik.
Ga niks tekenen zonder uitgebreid juridisch/financieel/notarieel advies (op zijn kosten).

Ten eerste denk ik dat er een scheiding zit aan te komen.
Ten tweede loop je wellicht zelfs het risico dat je bij verkoop niet alleen bijna niets krijgt, maar ook nog eens hém allerlei geld moet geven omdat dat op papier staat. Bijvoorbeeld als er weinig overwaarde op zit.
anoniem07121825 schreef:
21-12-2018 13:32
Ben toch huiverig om dit openlijk te doen; gesprekken worden opgenomen, wie weet wordt er een aantekening in het dossier gemaakt en man is nu hiermee bezig dus dat gaat opvallen. Als hij er dan achter komt zijn de rapen gaar denk ik.
Ben je echt zo bang voor je man? Dat zegt toch heelveel over jullie relatie? Niemand hoort bang te zijn in een relatie.
Dahlia74 schreef:
21-12-2018 13:37
Ben je echt zo bang voor je man? Dat zegt toch heelveel over jullie relatie? Niemand hoort bang te zijn in een relatie.
Ik ken zijn werkwijze nu een beetje en als hij zich in het nauw gedreven voelt, haalt hij de gekste dingen uit.
Vorig jaar hadden we de grootste ruzie over de financiën en toen het steeds duidelijker werd dat ik nog geld van hem kreeg, heeft hij het zo gedraaid dat ik hem zogenaamd geld schuldig was.
Zo had hij een ooit waardevolle aankoop gedaan van het geld van een erfenis. Hij presteerde het om mij daarvoor afschrijving te vragen. Dat soort fratsen gaat hij nu vermoedelijk weer uithalen. Daarom wil ik nu vooralsnog voorzichtig te werk gaan.
Waar ligt voor jou precies de grens?
-jolijn- schreef:
21-12-2018 13:36

Ten eerste denk ik dat er een scheiding zit aan te komen.
Dat vermoed ik ook, hij probeert zich in ieder geval goed in te dekken.
anoniem07121825 schreef:
21-12-2018 13:44
Ik ken zijn werkwijze nu een beetje en als hij zich in het nauw gedreven voelt, haalt hij de gekste dingen uit.
Vorig jaar hadden we de grootste ruzie over de financiën en toen het steeds duidelijker werd dat ik nog geld van hem kreeg, heeft hij het zo gedraaid dat ik hem zogenaamd geld schuldig was.
Zo had hij een ooit waardevolle aankoop gedaan van het geld van een erfenis. Hij presteerde het om mij daarvoor afschrijving te vragen. Dat soort fratsen gaat hij nu vermoedelijk weer uithalen. Daarom wil ik nu vooralsnog voorzichtig te werk gaan.
Wordt het niet tijd om hem er eens op te wijzen dat hij vanaf nu normaal gaat doen omdat jij anders bij hem weggaat?
-jolijn- schreef:
21-12-2018 13:46
Precies! Dit soort fratsen kom ik tegen op mijn werk, als ik er ook nog privé zou moeten dealen zou ik daar doodmoe van worden.
-jolijn- schreef:
21-12-2018 13:46
niet volgens mij
hij mag haar bestelen, voorliegen, dreigen en intimideren
het leidt er alleen maar toe dat zij nog voorzichtiger wordt
Lieve TO, vond je dit, voor je dit topic opende, echt een normale omgang binnen een relatie?
leon040 schreef:
20-12-2018 22:58
Omdat jij nu meer inbreng hebt in de verzorging van je kinderen ga je wel financieel het e.e.a. inleveren, terwijl je partner, mede dankzij jou, lekker carrière kan maken. Dit klinkt inderdaad wel scheef ja.
Wel mooi, zo een compleet nieuw perspectief na 500 reacties!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Marana-- schreef:
21-12-2018 14:29
Lieve TO, vond je dit, voor je dit topic opende, echt een normale omgang binnen een relatie?
Nee, ik vind en vond het zeker niet normaal. Maar ik zag kleine lichtpuntjes, bijvoorbeeld dat hij uiteindelijk toch akkoord is gegaan met een verdeling naar rato van inkomen (vraag niet hoe dat is gegaan, maar goed). Dus er zit wel wat beweging in en dat maakt dat ik, misschien tegen beter weten in, ergens een beetje hoop heb dat het rechtgetrokken wordt. Maar dan moet ik wel de juiste strategie volgen. Als ik nu de handdoek in de ring gooi ben ik alles kwijt, vrees ik.
anoniem07121825 schreef:
21-12-2018 14:40
Nee, ik vind en vond het zeker niet normaal. Maar ik zag kleine lichtpuntjes, bijvoorbeeld dat hij uiteindelijk toch akkoord is gegaan met een verdeling naar rato van inkomen (vraag niet hoe dat is gegaan, maar goed). Dus er zit wel wat beweging in en dat maakt dat ik, misschien tegen beter weten in, ergens een beetje hoop heb dat het rechtgetrokken word. Maar dan moet ik wel de juiste strategie volgen. Als ik nu de handdoek in de ring gooi ben ik alles kwijt, vrees ik.
Dit snap ik wel. Ik hoop dat je het op deze manier voor elkaar kunt krijgen. Jij kent hem tenslotte het beste, dus het zo zomaar de juiste manier kunnen zijn.
Ik vrees dat je grootste denkfout is dat je gelooft dat deze man van je houdt. Als je zo op eieren moet lopen en elke “ verkeerde” stap er toe leidt dat hij weer iets absurds verzint om geld van jou te claimen, dan ben je dus nu je eigenwaarde en je gezonde verstand al kwijt. Hoe veel geld is het je waard? Doet me denken aan het tv- spel “ the weakest link: “ you are the weakest link, you leave with nothing, goodbye.”
Jouw relatie is zo ongelijkwaardig, ik zou mijn verlies nemen en vertrekken. Wel eerst eens berekenen hoeveel kinderalimentatie hij zou moeten betalen. En laat dat door de rechter vastleggen. Waarom zijn jullie eigenlijk nooit getrouwd en heeft ie de kinderen wel erkent? Of zou dat ook een strijd om geld worden?
forumfossiel schreef:
21-12-2018 16:26
Ik vrees dat je grootste denkfout is dat je gelooft dat deze man van je houdt. Als je zo op eieren moet lopen en elke “ verkeerde” stap er toe leidt dat hij weer iets absurds verzint om geld van jou te claimen, dan ben je dus nu je eigenwaarde en je gezonde verstand al kwijt. Hoe veel geld is het je waard? Doet me denken aan het tv- spel “ the weakest link: “ you are the weakest link, you leave with nothing, goodbye.”
Jouw relatie is zo ongelijkwaardig, ik zou mijn verlies nemen en vertrekken. Wel eerst eens berekenen hoeveel kinderalimentatie hij zou moeten betalen. En laat dat door de rechter vastleggen. Waarom zijn jullie eigenlijk nooit getrouwd en heeft ie de kinderen wel erkent? Of zou dat ook een strijd om geld worden?
Hij zegt van me te houden en wil het gezin intact houden. Zelf vind ik het een drastische beslissing om de kinderen een “scheiding” aan te doen vanwege een financiële kwestie. Maar eerlijk gezegd twijfel ik ook over mijn gevoelens voor hem. Er spelen meer problemen op het emotionele vlak; daarvoor liepen we ook bij een relatietherapeut. Ik moet met mezelf in beraad en alles op een rij gaan zetten.
Jouw probleem gaat helemaal niet over geld maar wel over elkaars het beste gunnen, samen voor elkaar en kinderen zorgen en vertrouwen. Hij gunt jouw en de kinderen niets, zorgt alleen voor zichzelf en hij is niet te vertrouwen.

Geld is de kleinste van al je zorgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
anoniem07121825 schreef:
21-12-2018 17:25
Hij zegt van me te houden en wil het gezin intact houden. Zelf vind ik het een drastische beslissing om de kinderen een “scheiding” aan te doen vanwege een financiële kwestie. Maar eerlijk gezegd twijfel ik ook over mijn gevoelens voor hem. Er spelen meer problemen op het emotionele vlak; daarvoor liepen we ook bij een relatietherapeut. Ik moet met mezelf in beraad en alles op een rij gaan zetten.
dat gaat niet over geld hoor. Dit gaat over macht
Jouw relaties ie niet goed, je zou dat wel graag willen geloven, met name voor de kinderen. Maar die ongelijkwaardigheid waarin je nu zit en zijn reactie is wel tekenend. Ik kan mij niet voorstellen dat hij zo'n geweldige man is. Hoe hij reageert naar jou toe, hoe jij op je tenen loopt. Dat komt vast niet alleen tot uiting bij financiële zaken. De communicatie over andere zaken is waarschijnlijk net zo respectloos, ik gok "hij bepaalt en jij schikt". Wees eens eerlijk naar jezelf, waarom blijf je bij hem? En bedenk aan andere reden dan "voor de kinderen".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven