Geld & Recht alle pijlers

Schilder van Marktplaats

22-08-2010 20:20 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijd geleden heb ik een schilder gevonden via Marktplaats. Hij had daar goede recenties. We hebben besproken wat er gedaan moest worden (woon- en slaapkamer plus 1 wand in de keuken en 5 deuren), hoeveel tijd hij nodig had en wat ik hem zou betalen. 600 Euro en dat was inclusief de beste verf volgens zijn woorden. Geen verf van de Gamma of andere troep.

Hij zei dat hij 2 tot 2,5 dag nodig had en ik gaf hem een week de tijd. Hij kreeg de sleutel van mijn lege huis en kon zelf de tijd indelen. Toen de week voor de helft voorbij was, was hij nog niet geweest. Ik belde hem en hij zei dat hij vrijdag klaar was met alles. Alles komt goed zei hij maar steeds.

Ik kocht voor mezelf wel een 10-literbak verf van de Gamma voor het halletje. Toen ik de volgende dag in mijn huis kwam zag ik dat hij mijn verf had opgemaakt (9 liter) en dat hij zelf een paar bakken Karwei-verf had gekocht. De woonkamer was klaar zei hij, maar je kon zien dat het niet goed gedaan was. Je kon zien dat de vorige muur geel was geweest. Van afplakken had hij nog nooit gehoord. Ook had hij de deuren gelakt en zag je allemaal druipers, maar die deur moest nog een keer zei hij. De slaapkamer was ook slorig gedaan.

Op vrijdag kwam hij erachter dat hij het niet ging redden, dus hij zou in het weekend doorgaan. Zaterdags is hij eventjes geweest (ik was ondertussen ook druk bezig) en hij verdween opeens. Hij zei dat hij zondags terug kwam.

Ik heb hem die avond boos gebeld en gezegd dat ik niet tevreden was en dat alles over moest. Hij kon zich beter even richten op de woon- en slaapkamer, want die moesten echt af. Op maandag zou ik namelijk verhuizen en dan kwamen de kamers vol te staan met dozen. De 5 deuren moesten dan maar even wachten. Hij zou dan de hele zondag de tijd hebben om alles (behalve de deuren) in orde te maken.

Zondags word ik om 11 uur 's ochtends gebeld dat hij ermee stopt want zijn verf is op!

Ik heb hem donderdag gebeld en gevraagd of hij in september nog een keer wil komen voor de rest. Was geen probleem. Hij zou me die avond terugbellen voor een datum. Sindsdien heb ik niks meer van hem gehoord.

Ik ben deze man eigenlijk helemaal zat. Eigenlijk zou mijn slaapkamer nog een keer helemaal over moeten en alle deuren ook (hij heeft ze gelakt zonder schoonmaken en schuren, maar dat ging hij de volgende keer doen zei hij).

Ik heb hem uiteraard nog niks betaald en we hebben ook niks op papier gezet. Hij heeft dus een groter probleem dan ik. Maar ik weet even niet hoe ik dit op moet lossen. Ik noem hem geen schilder maar een prutser (hij heeft een eenmansbedrijfje) maar ik weet even niet hoe ik dit op moet lossen.

Hij is die 600 euro niet waard vind ik (nog niet eens de helft op dit moment) en het liefst zie ik hem nooit meer. Maar hij heeft mijn huissleutels...

Wat zouden jullie doen?
Slot veranderen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 22 augustus 2010 @ 20:21:

Slot veranderen.Exact.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Idd slot vervangen, en je kon hierop wachten met zulke slechte afspraken. Die eerste klas verf, moest hij die voorschieten?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ook een leuke voor de rijdende rechter
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Niets op papier en geen mails over en weer over de gemaakte afspraken? Dan slot veranderen en doen alsof je die man nog nooit eerder van je leven hebt gezien.
slot veranderen is goedkoper dan 600 euro neertellen.

Voor 600 euro had ik je huis ook wel willen schilderen hoor, zo te horen kan ik het beter dan den dude..
quote:mylenevalerie schreef op 22 augustus 2010 @ 20:26:

Die eerste klas verf, moest hij die voorschieten?

Hoe bedoel je?

Hij zou voor goede verf zorgen zei hij en geen eigen-merk-verf. Ik heb zelf niks voorgeschoten.
quote:Jojo80 schreef op 22 augustus 2010 @ 20:29:

[...] doen alsof je die man nog nooit eerder van je leven hebt gezien.

Daarover liegen helpt je denk ik niet verder. De (ontbrekende) kwaliteit van het geleverde spreekt daarentegen voor zich.

Overigens heeft de Gamma ook heel goede verf hoor. Alle waar is naar zijn geld.
quote:stukje_cake schreef op 22 augustus 2010 @ 20:31:

slot veranderen is goedkoper dan 600 euro neertellen.

Voor 600 euro had ik je huis ook wel willen schilderen hoor, zo te horen kan ik het beter dan den dude..

Haha inderdaad. Ik ben er wel achter dat ik het zelf ook beter had kunnen doen.

Er staat niks op papier, ik heb hem wel gemaild met wat er gedaan moest worden e.d. maar hij antwoordde via de telefoon. Hij vond het niet nodig iets op papier te zetten en ik dacht dat ik degene ben die betaalt, dus dat ik de touwtjes wel in handen had.
quote:Whympysinger schreef op 22 augustus 2010 @ 20:32:

[...]

Overigens heeft de Gamma ook heel goede verf hoor. Alle waar is naar zijn geld.Klopt ook wel, ik had het zelf ook gekocht. Maar als hij zegt dat hij "de beste verf" koopt voor deze klus, dan moet hij dat ook doen.
Hoe helpt je dat niet verder?
Fijn he, lekker goedkoop en waarschijnlijk zwart?

Geef toch eens geld uit aan goeie bedrijven!! Dan heb je deze ellende niet!
Ander slot oke, maar straks heb je iedere keer die kwiebus voor je deur.

Ik zou een afspraak met hem maken, hem een vergoeding geven voor wat hij tot nu toe heeft gedaan en direct de sleutels laten teruggeven.
Volgende keer een erkende schilder kiezen. Marktplaats reacties zijn nl te wissen en door vrienden te maken.

O en verf voorschieten hoeft niet altijd. Als je het bij de groothandel haalt hoeft de schilder het ook niet altijd meteen te betalen.
quote:Sam32 schreef op 22 augustus 2010 @ 20:31:

[...]

Hoe bedoel je?

Hij zou voor goede verf zorgen zei hij en geen eigen-merk-verf. Ik heb zelf niks voorgeschoten.Pfff, nee maar je verwacht wel van hem dat hij dus eerste klas verf koopt en dat voorschiet. Want je hebt hem ook geen geld gegeven om verf te kopen. Je bent zelf ook laks. Je had ook kunnen zeggen, welk merk moet ik kopen, dan zorg ik dat het er is. Je maakt zelf rare afspraken.
Hij zei zelf dat hij hier 600 euro voor wilde hebben en dat de "goede" verf inclusief is. Dat hij dat bij een speciale winkel koopt.

Ik maak helemaal geen rare afspraken.
Hahahahah, nee dat blijkt, je zit in een huis die niet klaar is en een man die zwart werkt die je huissleutel heeft. Neu geen rare afspraken .
quote:Bianca40 schreef op 22 augustus 2010 @ 20:42:

Fijn he, lekker goedkoop en waarschijnlijk zwart?

Geef toch eens geld uit aan goeie bedrijven!! Dan heb je deze ellende niet!Als je kijkt naar het bedrag wat deze man vraagt, had je op je 10 vingers kunnen natellen, dat dit niks zou worden.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Als je 5 deuren ( naar behoren ) verft,= is beslag eraf, deuren eruit, schuren, grondverf, misschien herhalen, en dan aflakken, de deurposten niet te vergeten, dan red je dat niet eens in 2 dagen.

Laat staan met de andere klussen er nog bij.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Typisch gevalletje, voor een kwartje op de eerste rij willen zitten.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Als je geen ervaring hebt met schilderen, heb je er natuurlijk ook geen idee van wat er allemaal bij komt kijken en hoe het moet gebeuren.

Dan zijn dit soort situaties makkelijk te krijgen.

En ik ga er van uit dat die man zelf ook om een voorschot had kunnen vragen als hij dat nodig had geacht.
quote:mylenevalerie schreef op 22 augustus 2010 @ 20:58:

[...]

Pfff, nee maar je verwacht wel van hem dat hij dus eerste klas verf koopt en dat voorschiet. Want je hebt hem ook geen geld gegeven om verf te kopen. Je bent zelf ook laks. Je had ook kunnen zeggen, welk merk moet ik kopen, dan zorg ik dat het er is. Je maakt zelf rare afspraken.Dat het slecht geregeld is, is een feit, want altijd iets op papier zetten, maar deze post is wel een beetje misplaatst. A. nergens staat dat TO verwacht dat de schilder eerste klas verf meeneemt (dit zegt hij zelf na het maken van de afspraak te regelen) en B. hoeft verf helemaal niet voorgeschoten te worden. Een schilder (of welke klusjesman dan ook) wordt betaald na afloopt van de klus. Als hij dus eigen verf gebruikt dan krijgt hij daar dus na afloop voor betaald. De "wit"-schilders werken precies zo/
quote:Waldorf114 schreef op 22 augustus 2010 @ 22:10:

[...]

Dat het slecht geregeld is, is een feit, want altijd iets op papier zetten, maar deze post is wel een beetje misplaatst. A. nergens staat dat TO verwacht dat de schilder eerste klas verf meeneemt (dit zegt hij zelf na het maken van de afspraak te regelen) en B. hoeft verf helemaal niet voorgeschoten te worden. Een schilder (of welke klusjesman dan ook) wordt betaald na afloopt van de klus. Als hij dus eigen verf gebruikt dan krijgt hij daar dus na afloop voor betaald. De "wit"-schilders werken precies zo/

In de OP noemt ze verf van de Gamma en Karwij troep. En ze ging er vanuit dat ze een afspraak hadden over "goede" verf. Ze weet geen naam en prijs denk ik want dat staat er niet.

En ja, een wildvreemde van MP halen met vage afspraken, niets op papier, pas aan de bel trekken als het kalf verdronken is, je huissleutel geven .......... is dat niet een beetje vragen om moeilijkheden?

Maar maakt niet uit dat dit evengoed een naar gedoe is. Maar TO is zelf ook gemakzuchtig met belletjes plegen, en niet alleen dit. Een ander zou meteen aan de telefoon hangen en niet pas na een paar dagen.
Ik forum mobiel dus kan niet quoten. Wil iemand de reactie van Diaantje quoten en daarbij zetten : 'typisch geval van je spreekwoorden niet kennen...'

Thanks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven