Geld & Recht alle pijlers

Schuld & Boete

27-09-2013 08:35 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet maar eens met de billen bloot, ik ben een wegmisbruiker. Heb terecht een boete gekregen. Ik reed zomaar 4 kilometer per uur te hard. Het risico dat ik daarmee nam is niet te overzien, niet alleen voor mijzelf maar ook voor de overige weggebruikers. In het kader van de verkeersveiligheid ben ik blij dat ik op mijn vingers ben getikt. Shame on me!
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Ik heb zelf geen rijbewijs, dus misschien is het voor mij niet helemaal te begrijpen of zo.

Hoewel... Ik vind dat zo'n maximum snelheid toch vrij duidelijk is! Als je je daar aan houd, dan zul je nooit een boete krijgen voor te hard rijden. Deze bekeuringen zijn áltijd eigen schuld, dikke bult (of prent) Ik hoor er zo vaak mensen over te klagen, dat het onterecht is, want het was 'maar' een paar kilometer te hard. Maar inderdaad, ergens moet de grens liggen, en als je daar overheen gaat dan heb je de consequentie daar van te dragen. Als ik deze mening geef, krijg ik vaak te horen dat ik 'er nog wel achter kom als ik zelf ooit een mijn rijbewijs haal'... Vreemd...
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Tsja. Een euro jatten is ook diefstal.
quote:Broedkippetje schreef op 27 september 2013 @ 08:52:

Heel zielig voor je.

Maar even serieus: hoe moet het dan?

We stellen een maximum norm maar we gedogen t/m 10 km per uur te hard?

(Wat gedeeltelijk al gebeurt agv de correctiemarge).

Je snap natuurlijk zelf ook wel dat dan iedereen dan maximum + 10 als norm gaat stellen en chagerijnig wordt als ze een boete krijgen bij maximum + 14.

dit.

Snap best dat het lullig voelt zo'n boete, maar een grens is een grens.

Ik heb ik weet niet hoe vaak de trein op 1 lullige seconde na gemist, echt ik stond voor de deur en die sloot voordat ik in kon stappen.

Ik heb ook wel eens een 5,4 gehaald voor een proefwerk. Zo lullig, 0,1 punt maakte het verschil tussen een voldoende en een onvoldoende.

Ik heb een keer een aanmaning van een bedrijf gehad omdat ik per vergissing 1 euro te weinig had overgemaakt, zo lullig, konden ze die euro nou niet gewoon vergeten?

Of wat te denken van een parkeerboete als je net 5 minuten te laat was met je kaartje verversen?

Allemaal gevalletjes van jammer en lullig, maar een grens moet er zijn. En als de mensen zichzelf nou eens in toom zouden houden, was het niet nodig geweest, maar helaas...
quote:grenada schreef op 27 september 2013 @ 09:19:

ik denk dat ik mezelf gewoon nog een extra pak voor de broek ga geven. want nu 4 kilometer te hard, waar is dan de grens????

wat bedoel je? De grens ligt gewoon bij het getal wat er op dat bordje staat. Dus 30, 50, 60, 80, 100, 120 of 130.

Wat doen mensen hier toch altijd moeilijk om. Hou je aan de snelheid, krijg je geen boetes. Hou je niet aan de snelheid, of ga lekker livin'on the edge 56 rijden, maar betaal dan de boete zonder gepiep.
quote:sinaaasappelsap schreef op 27 september 2013 @ 09:50:

Ik heb zelf geen rijbewijs, dus misschien is het voor mij niet helemaal te begrijpen of zo.

Hoewel... Ik vind dat zo'n maximum snelheid toch vrij duidelijk is! Als je je daar aan houd, dan zul je nooit een boete krijgen voor te hard rijden. Deze bekeuringen zijn áltijd eigen schuld, dikke bult (of prent) Ik hoor er zo vaak mensen over te klagen, dat het onterecht is, want het was 'maar' een paar kilometer te hard. Maar inderdaad, ergens moet de grens liggen, en als je daar overheen gaat dan heb je de consequentie daar van te dragen. Als ik deze mening geef, krijg ik vaak te horen dat ik 'er nog wel achter kom als ik zelf ooit een mijn rijbewijs haal'... Vreemd...

nou het is wel zo dat je soms gewoon netjes 50 (of 80, 100 etc) rijdt, maar ongemerkt steeds wat harder gaat. Je zit immers niet de hele tijd op je snelheidsmeter te kijken en cruisecontrol is niet altijd even handig.

Maar dan nog...dan krijg je die boete, dan moet je boos worden op jezelf.
dat zeg ik toch ook? ik beleid schuld, ik betaal de boete, geef mezelf nog extra straf en noem mezelf een wegmisbruiker. met 4 kilometer te hard, nee 7, nee 10 breng ik de verkeersveiligheid ernstig in gevaar. groot gelijk hebben jullie allemaal, waar ligt anders de grens? pas bij 20 kilometer beboeten? of 50? nee hoor, ik vind dat ik NU de verkeersveiligheid in gevaar breng en dus NU moet boeten. ik denk erover om gewoon 2 x het boetebedrag over te maken. goed idee?
Men moet ergens de grens trekken!
quote:grenada schreef op 27 september 2013 @ 10:33:

dat zeg ik toch ook? ik beleid schuld, ik betaal de boete, geef mezelf nog extra straf en noem mezelf een wegmisbruiker. met 4 kilometer te hard, nee 7, nee 10 breng ik de verkeersveiligheid ernstig in gevaar. groot gelijk hebben jullie allemaal, waar ligt anders de grens? pas bij 20 kilometer beboeten? of 50?

vooropgesteld: ik rijd zelf ook wel eens te hard (en ook wel harder dan 4 km), niet opzettelijk, wel gewoon dom.

Maar de grens ligt bij 50 km binnen de bebouwde kom, dat IS de grens. Dus daar boven word je beboet.
is gewoon dom natuurlijk dit en ver van grappig. 4 km is inderdaad minimaal 7 te hard. anders wordt het straks dat 10 te hard niet erg is, dan 15 etc etc. gewoon op letten en niet zo sneu zogenaamd lollig zitten miepen... bah
Grenada, niet zo zeiken. Dat cynische gegrap staat je niet. Je bent er ook nog eens niet goed in.
quote:Starshine schreef op 27 september 2013 @ 10:14:

[...]

wat bedoel je? De grens ligt gewoon bij het getal wat er op dat bordje staat. Dus 30, 50, 60, 80, 100, 120 of 130.

Wat doen mensen hier toch altijd moeilijk om. Hou je aan de snelheid, krijg je geen boetes. Hou je niet aan de snelheid, of ga lekker livin'on the edge 56 rijden, maar betaal dan de boete zonder gepiep.

Zag laatst een juweeltje op fb: iemand was bekeurd voor te hard rijden (40 km!) met een boete van 250 euro.

Uitlokking! Hij ging er een advocaat op zetten en zou dit, op kosten van de staat ha-ha, wel aanvechten.

En dan die reacties van die meepraters: flikkers zijn 't! Homo's!

Echt heel, heeeeeeeel erg zoiets.
conversation = awareness
Nou t mag dan wel zo zijn dat er inderdaad een grens is , maar als je er eventjes en in dit geval met 7 kilometer over heen zit en je word dan net uitegerekend op dat moment geflitst dan mag je daar best even flink de pee in hebben.

Ik had vorig jaar ook zo,n boete. Ik rij normaal nooit te hard juist om boetes te voorkomen, en prompt waar de snelheid ineens overging van 80 naar 50, was ik nog aan het uitvieren ik reed nog geen 60 en hoppa een prent in de bus voor 2 kilometer te hard. Nou ik kon die irritante flitspino s wel ik wel niet wat doen.Wat lullig zeg! .
Die boete is terecht. Ik rijd ook weleens te hard, en dat doe ik bewust, het is mijn voet op het gaspedaal. Als ik daarvoor een boete krijg, is dat ook mijn eigen schuld en het maakt niet uit voor hoeveel kilometers per uur dat is, ik heb het spelletje verloren. Wil niet verliezen, niet het spelletje willen spelen en je gewoon aan de maximum snelheid houden. Die is er trouwens niet voor niks.
You know how I know? Because I reeaally think so!
het is een beetje als vroeger op school (voor mij is dat 'vroeger') had je ook altijd zeikerds die "op 1 tiende punt" waren gezakt en dat heel gemeen vonden van de leerkracht.
Mijn ex vriendje van vroeger moest ook heel hard janken toen ie zijn theorie voor de bromfiets niet haalde. Je mocht 5 fouten hebben en hij had er 6. Aaaaaaaaaaah(ahahaha).
dat zeg ik ook: die boete is meer dan terecht!
wat zeik je dan...? of is dit een poging om grappig te zijn?
ik heb geen humor, maar dat mag je me niet kwalijk nemen hoor. ik wil graag publiekelijk boete doen omdat ik de verkeersveiligheid ernstig in gevaar heb gebracht. en jullie er zo voor behoeden hetzelfde te doen.
Ok. Bij deze weten we dat dan.
Ja lullig. Ik heb wel eens geheel onbedoeld een rood stoplicht gemist. Was volgens mij 250 euro, dat is nog veel lulliger. Natuurlijk is rijden door rood héél gevaarlijk, normaal gesproken, maar ik reed al 15 km stapvoets tussen twee vrachtwagens dus ik heb helemaal niet aan dat verkeerslicht gedacht.

Van die bekeuringen voor 4 km heb ik er minstens een per jaar. Als je veel op de weg zit en geen cruise control hebt, is dat zo ineens gebeurd. En om nu standaard 95 te gaan rijden...
Ik reed laatst 22 km te hard, 196 euro!! Maar goed...eigen schuld!
Iemand is een beetje butthurt.
quote:lionlily schreef op 27 september 2013 @ 10:58:

Grenada, niet zo zeiken. Dat cynische gegrap staat je niet. Je bent er ook nog eens niet goed in.dit dus.
quote:wappie82 schreef op 27 september 2013 @ 13:20:

Ik reed laatst 22 km te hard, 196 euro!! Maar goed...eigen schuld! Wel lekker gereden waarschijnlijk
quote:grenada schreef op 27 september 2013 @ 12:45:

ik heb geen humor, maar dat mag je me niet kwalijk nemen hoor. ik wil graag publiekelijk boete doen omdat ik de verkeersveiligheid ernstig in gevaar heb gebracht. en jullie er zo voor behoeden hetzelfde te doen.

Als je het er zo mee eens bent, waarom doe je dan zo verongelijkt?

Conclusie, je bent pissed omdat je een boete hebt gehad. Nou, vecht het aan zou ik zeggen. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven