Geld & Recht alle pijlers

Servicekosten, mag dit?

11-06-2013 21:42 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige flat betaalden we de verwarmingskosten altijd collectief. Werd door alle bewoners gedeeld. Maar op een gegeven moment is er vorig jaar dubbelglas geplaatst en individuele bemetering aangebracht. Een paar weken later zijn we verhuisd.

Nu krijg ik een afrekening van vorig jaar van de woningcorporatie. Dat we 45 euro voorschot hebben betaald, maar dat we nog 35 euro moeten bijbetalen. De meter is namelijk niet afgelezen toen we weggingen maar pas op 31 december, en kennelijk is de volgende bewoner als een volslagen idioot gaan stoken. Ze hebben de kosten nu gewoon gedeeld met ons naar rato van bewoonde dagen.

Dit bedrag slaat nergens op, het is het dubbele van het bedrag dat we collectief betaalden nota bene voordat we dubbelglas hadden. En dit gaat over een periode in de lente waarin we er de helft van de tijd al niet eens meer woonden. Waarschijnlijk hebben we in die periode niet of nauwelijks gestookt en zouden we eigenlijk juist geld terug moeten krijgen.

Maar wat nu, mag de woningbouwvereniging dit zomaar doen? Of is het jammer maar helaas, had je zelf maar moeten opletten dat ze de meter hadden moeten uitlezen bij vertrek?

Het gaat niet om heel grote bedragen, tientjeskwestie, maar ik vind het gewoon raar!
Raar is het zeker.

Maar voor ¤35 zou ik je verlies nemen.....
Altijd meterstanden opnemen als je vertrekt, denk dat hier nu weinig meer aan te doen is...
Ja, daar had je zelf op moeten letten.

Ik vind het niet raar. Hoe moet de woningbouwvereniging nou weten wie precies wanneer voor hoge kosten heeft gezorgd als jij zelf de meterstand al niet bijhoudt?

Hebben de nieuwe bewoners de meterstand niet opgeschreven/doorgegeven toen zij in het huis trokken? Hadden zij ook op moeten letten, situatie had immers ook andersom kunnen zijn.
quote:janna1986 schreef op 11 juni 2013 @ 21:54:

Altijd meterstanden opnemen als je vertrekt, denk dat hier nu weinig meer aan te doen is...Dit dus. Waarom hebben jullie dat niet gedaan?
Tsja, als het bij ¤35,- blijft, kom je er nog heel erg goed vanaf, lijkt mij zo. Daar zou ik me niet druk om maken.
De gewone meterstanden zijn wel opgenomen, dus g/w/l hebben we gewoon wel standen van. Op dat moment niet bij nagedacht dat er nog een vierde meter was.
Op het overdrachtsformulier staan ook alleen invulvakken voor g/w/l, niets voor de verwarmingsmeter. Waarschijnlijk omdat die meter er pas net zat. Met alle 100 andere dingen die toen zijn afgevinkt hebben we daar dus ook niet zelf aan gedacht, gewoon gedacht 'meterstanden zijn opgenomen, check'.

Ik neig ook naar verlies gewoon maar nemen maar vriend wil dat niet
De nieuwe bewoners zijn trouwens een paar niet aanspreekbare tokkies die al hun post integraal wegflikkeren (post nl maakte een zootje van de doorstuurservice, maar zij werkten ook niet echt mee zeg maar) dus ik denk niet dat zij de standen hebben bekeken nee!
Wat wil je vriend doen dan? 5 minuten tegen 35 euro versus ellenlange discussies, brieven, juridisch loket, aanmaningen, dwangbevelen tegen 0 euro....

Ik zou het wel weten...
Mja leuk idee maar er was dus geen meter, pas geïnstalleerd vijf weken voor de verhuizing. Dus er valt helaas weinig te berekenen.

In elk geval hebben we in ons nieuwe huis dat drie keer zo groot is als de flat nog een verbruik dat hieronder ligt, zelfs als je de winter meerekent. Maar dat maakt vast weinig indruk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven