Geld & Recht alle pijlers

Sleutels kwijt..

07-12-2015 19:23 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Als je een huurhuis hebt moet je volgens mij alle setjes (3 waren er dat in mijn geval) inleveren

Ik zou ze gewoon allemaal bij laten maken, en ook wel opgeven aan de huurbaas
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Sleutels bij laten maken is echt niet zo duur. Wij hebben laatst ook sleutels bij laten maken en dat kostte ¤30 voor 6 sleutels ofzo.

Als je 3 setjes sleutels het gekregen dan moet je uiteindelijk ook 3 setjes inleveren. Ik denk dat het duurder is om het aan de huisbaas terug te betalen dan nu zelf even sleutels bij laten maken.
.
Weet je zeker dat je ze in huis kwijt bent geraakt en zijn ze verder ook niet herkenbaar van hey dat zou van die flat kunnen zijn? Anders ben je er niet met alleen sleutels vervangen natuurlijk.
Dan heb je alleen nieuwe cilinders nodig. Niet persee een compleet nieuw slot. Sleutels bij laten maken kan dus niet dan.

Reken per slot zo'n 30-40 euro. Dan kan het altijd nog meevallen. Maar is altijd nog goedkoper dan het achteraf aan de huisbaas te betalen. Die vraagt er ongetwijfeld meer voor dan wanneer je het zelf doet.
Nou dan heb je weer wat geleerd he: nooit je reservesleutels aan je bos laten hangen. Je reservesleutels zijn namelijk onder andere bedoeld om te gebruiken als je je bos kwijt bent.
Heb je een certificaatpasje gekregen bij je sleutels? Dan kunnen ze worden bijgemaakt. Wel duur..
quote:Bibilientje schreef op 07 december 2015 @ 19:37:

Mischien dom, maar hoe laat je het dan bijmaken als je het orgineel niet meer hebt? Er moeten hele nieuwe sloten in en dat kost aardig wat volgens mij.Huh? maar je hebt toch wel meer dan 1 sleutel setje?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
.
quote:Summerdance schreef op 07 december 2015 @ 19:41:

[...]

Huh? maar je hebt toch wel meer dan 1 sleutel setje?Die hingen dus ook aan haar sleutelbos .
.
.
Hoi Bibilientje,

Ik weet uit ervaring dat je in sommige gevallen de kosten van het vervangen van sloten kan claimen op je inboedelverzekering, niet iedereen weet dat verzekeringsmaatschappijen dat doen omdat het ook weer de kans op inbraak voorkomt. Dus vraag het even voor de zekerheid na bij je verzekering!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Bibilientje schreef op 07 december 2015 @ 19:51:

Ik weet dat het mn eigen schuld is. Heb ook weinig hoop dat het een eerlijke vinder is geweest anders hadden ze de sleutels wel door de brievenbus gegooid ofzo

Misschien hebben de buren hem wel gevonden, en weten die dat ze hem niet door de brievenbus moeten gooien omdat jij er anders niet bij kunt. Hoe ben je nu binnengekomen? heb je een partner die ook sleutels heeft?

Ik zou gewoon aanbellen bij wat buren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben bang dat je nieuwe cilinders nodig hebt.

Niet goedkoop, maar ook niet idioot duur.

Als je toch moet vervangen, neem dan ineens 3 gelijksluitende cilinders, dan kun je iig voor-, balkon- en schuurdeur met dezelfde sleutel sluiten. Een gelijksluitende set is goedkoper dan later een cilinder gelijksluitend laten maken en maar iets duurder dan 3 verschillende cilinders.
Hoe ben je binnengekomen zonder sleutel?
Sleutels van de toegangsdeur van een flat, kun je waarschijnlijk niet zomaar bij laten maken.
quote:Bibilientje schreef op 07 december 2015 @ 19:42:

[...]

Ja om het nog erger te maken : heb ze volgens mij in de toegangsdeur laten zitten en daar zat een labeltje op met huisnummer en al(ja heel stom) Wat nu?

Ik hoop dat je morgen thuis kunt blijven tot de slotenmaker is geweest, anders is het wel makkelijk voor een kwaadwillende om je huis leeg te halen.

Maar waarom in vredesnaam een labeltje met je huisnummer er op? Ben je bang dat je anders niet meer weet waar je woont?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:nlies schreef op 07 december 2015 @ 20:00:

[...]

Misschien hebben de buren hem wel gevonden, en weten die dat ze hem niet door de brievenbus moeten gooien omdat jij er anders niet bij kunt. Hoe ben je nu binnengekomen? heb je een partner die ook sleutels heeft?

Ik zou gewoon aanbellen bij wat buren

Heel goed, zo heb ik ooit mijn verloren sleutels teruggevonden.

Als een kind zo blij
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
.
quote:nlies schreef op 07 december 2015 @ 20:00:

[...]

Ik zou gewoon aanbellen bij wat burenHeb ik ook gedaan maar de meeste mensen waren toen niet thuis. Morgen maar nog een keer proberen. Zal een hele opluchting zijn als iemand in de flat mijn sleutels heeft gevonden!
Ik denk dat TO gewoon de set gebruikt zoals ze die van de verhuurder heeft gekregen. Dus alle reservesleutel aan 1 bos, met adreslabel eraan.

Maar dat snap je nu zelf ook.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Heb je de politie al gebeld of ze wellicht afgegeven zijn? Ligt er geen briefje in je bus van de vinder?
Je bent zelf een theepot
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven