Geld & Recht alle pijlers

SNS klimrente?

25-11-2010 17:44 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ben vast niet de eerste of de laatste met een vraag over spaarrente, maar ahum, ik zag op de reclame een advertentie voor SNS Klimrente. Heb de site bekeken en er lijkt geen addertje onder het gras te zitten. Elk jaar wordt de rente ongeveer verdubbeld (tot uiteindelijk 4.5 % na vier jaar of zoiets). Het zag er heel aantrekkelijk uit, en je mag ook geld erafhalen.

Maar als ik de website over 'de hoogste spaarrente' bekijk, is 3% het hoogst. Hoe zit dat nu met die klimrente? Krijg je zoveel omdat je het voor vijf jaar aangaat (dan stopt het), of weet iemand waar het addertje zit?

Als het allemaal klopt, ga ik voor januari mijn spaargeld overhevelen, want daar komt de rente met hangen en wurgen op maximaal 2.5%!
Je mag het geld erafhalen, maar er niet bijstorten..... klinkt als een normale deposito maar dan met een ander naampje.

Dus als je uitgaat van 3% bij een ander, kom je per saldo op hetzelfde uit.. want 4 is het max bij SNS.
tis een deposito en als je het geld langere tijd kan missen dan is het een aantrekkelijke rente lijkt me
quote:meds schreef op 25 november 2010 @ 17:56:

tis een deposito en als je het geld langere tijd kan missen dan is het een aantrekkelijke rente lijkt meOnzin, als je het geld langere tijd kan missen kan je beter een echte deposito nemen met een betere rente.... hier kom je gemiddeld ook uit op 3% en dat heeft een normale spaarrekening ook.
Ik ken weinig gewone spaarrekeningen die nu uitkomen op 3% rente. Zelfs een deposito is nu vaak niet zo aantrekkelijk...
En je rente wordt jaarlijks op een andere rekening gestort, dus je krijgt geen rente op rente.
Op die rekening waar je rente op wordt gestort krijg je 2,5%. Heb onlangs zo'n rekening geopend. Mijn geld stond doelloos op een ING rekening 1,5% rente te verdienen. Dan is het al snel beter
Ik heb vorige maand ook zo'n rekening geopend: het eerste jaar inderdaad 2% rente, 2e jaar 2,5%, 3e jaar 3% etc

Rente komt op een rekening waar (op dit moment) 2,3% op wordt vergoed.

Een stuk beter dan de 2,1% van Aegon.
quote:spectral schreef op 25 november 2010 @ 18:05:

[...]

Onzin, als je het geld langere tijd kan missen kan je beter een echte deposito nemen met een betere rente.... hier kom je gemiddeld ook uit op 3% en dat heeft een normale spaarrekening ook.nee je zit erboven en als jij een deposito weet die meer van 3% geeft dan hou ik me aanbevolen. de gewone spaarrekening komt echt niet boven de 2 uit momenteel.
Waar zit je boven, normale spaarrente (2.5% moet haalbaar zijn, en dan heb je wel rente op rente)?

Overigens heeft de NIBC een 5jaars deposito van 4%.

Ik weet niet over wat voor bedragen we praten, maar voor een paar 1000e is het echt de moeite niet. Tov een spaarrekening scheelt het je 5e op iedere 1000.
Heb even niet gereageerd, maar bedankt tot nu toe! Ik weet niet precies wat een deposito is, maar dan mag je volgens mij het geld er niet afhalen, en ik wil die mogelijkheid juist wel openhouden. Maar omdat de kans groot is dat ik het de komende 3/4/5 jaar niet ga gebruiken, wil ik wel graag die groeiende rente, omdat het vanaf het tweede of derde jaar toch stukken meer is dan de rabo-rente. Ik zie de rabo over twee jaar nog niet boven de 2.5 gaan. Dat ik geen rente op rente krijg, is niet zo erg, zoveel geld is het nou ook weer niet. Ik werd alleen aangetrokken door de rentebedragen na twee, drie en vier jaar! Die krijg ik niet bij de rabo.
Dus hoeveel wil je eenmalig op die rekening gaan zetten?

Voor die paar euro zou ik niet eens de moeite willen nemen...
De verwachting is dat de spaarrente eind volgend jaar weer aantrekken. Met zo'n deposito neem je dus een risico. Ik vind de rentes van de SNS klimrente niet echt dusdanig, dat het interessant klinkt. Maar pas over 5 jaar kunnen wij hier een zinnig antwoord op geven.
Misschien is Moneyou iets voor je? Die hebben nu een half jaar deposito tegen 2,4% rente. (en 2,3% als je het 3 maanden vast zet en 2,2% als je het vrij op wilt nemen) Dat is van de ABN AMRO trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven