Geld & Recht alle pijlers

Soorten belastingen woning

27-02-2013 14:13 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet dit misschien?

Wij krijgen een aanslag van de gemeente voor:

- Afvalstoffenheffing

en

-Rioolheffing

Daarnaast volgt vanuit de gemeente dan nog per jaar een aanslag voor:

- Aanbieding ondergronds (afvalcontainer waarbij je per keer betaalt)

En dan komt de BSR ook nog even om de hoek kijken en stuurt een aanslag voor:

- Watersysteemheffing gebruikers

en

- Zuiveringsheffing Woonruimten

Totaal bedrag per jaar zo'n ¤ 750 !!! Ben ik nou overal dubbel voor aan het betalen of kost het echt allemaal zo veel geld?

Ik heb trouwens gebeld naar de gemeente en daar konden ze me niet verder helpen (kreeg een beetje een muts aan de lijn) en de BSR is gewoon gesloten
Volgens mij heb je ook nog de WOZ he? Of zit die daar al in? In die ¤750?
Hier is het nu ook ongeveer zoveel.. de prijzen zijn gigantisch verhoogd. scheelt 170 euro met vorig jaar... :'(
quote:lichtpuntjes schreef op 27 februari 2013 @ 14:17:

Volgens mij heb je ook nog de WOZ he? Of zit die daar al in? In die ¤750?We zitten gehuurd, dan geen WOZ toch?
Ja, klinkt inderdaad wel zoals het hier ook op de mat valt. En als je een hond hebt: hondenbelasting.

Woz, afvalstoffen, riool was hier al goed voor 995 euro
quote:ameliemelo schreef op 27 februari 2013 @ 14:18:

[...]

We zitten gehuurd, dan geen WOZ toch?Ja:

http://www.rijksoverheid. ... ndezaakbelasting-ozb.html
Kost echt zoveel geld en nee je betaalt zo helaas niets bubbel ofzo!

Met een eigen koophuis komt er ook nog OZB en WOZ bij.
Nee is niet dubbel. Je betaalt aan de gemeente geld voor het dumpen van afval zeg maar en voor het gebruik van het gemeentelijke riool.

Daarnaast betaal je aan het waterschap geld omdat je vies water loost en dat moeten zij zuiveren.

Dus je betaalt voor verschillende dingen. Is eigenlijk net als met gas en energie rekening. Je betaalt netwerkkosten (is riool) en je betaalt voor het gebruik en leveringskosten.
Neeeheee dit is niet wat ik wilde horen
dat is toch 1 kostenpost? Je betaalt nu toch OZB over je WOZwaarde van je huis?quote:carretjerockt schreef op 27 februari 2013 @ 14:28:

Kost echt zoveel geld en nee je betaalt zo helaas niets bubbel ofzo!

Met een eigen koophuis komt er ook nog OZB en WOZ bij.
@mellifluous

Klopt, maar feitelijk zijn het wel twee belastingen vandaar dat ik ze los van elkaar noemde.
quote:ameliemelo schreef op 27 februari 2013 @ 14:18:

[...]

We zitten gehuurd, dan geen WOZ toch?Nee idd klopt! Ik las woning in je OP. Dus ik dacht dat het hier om een eigen woning ging
ok quote:carretjerockt schreef op 27 februari 2013 @ 14:45:

@mellifluous

Klopt, maar feitelijk zijn het wel twee belastingen vandaar dat ik ze los van elkaar noemde.
Dat bedrag lijkt me wel te kloppen. Helaas.

Elk jaar weer ff zuur.

Dure december maand, ff bijkomen en dan weer lappen.

Ik hou er inmiddels rekening mee, zet een deel eindejaarsuitkering opzij.
Je kan ook in 10 keer betalen.
quote:honeyboo schreef op 27 februari 2013 @ 14:50:

Dat bedrag lijkt me wel te kloppen. Helaas.

Elk jaar weer ff zuur.

Dure december maand, ff bijkomen en dan weer lappen.

Ik hou er inmiddels rekening mee, zet een deel eindejaarsuitkering opzij.

Ach ja, we hebben het geld wel (al moet ik het wel van de spaarrekening overboeken). En ook op het overzicht van de vaste lasten staan ze er gewoon tussen.

Ik vond het alleen ineens zo veel geld, maar dat ligt dus niet aan mij als ik hier boven lees dat er inderdaad een verhoging is geweest. Daarom ben ik gaan uitzoeken waar ik het nu precies voor moet betalen.
quote:redband schreef op 27 februari 2013 @ 14:53:

Je kan ook in 10 keer betalen.Daar wordt het bedrag toch niet kleiner van
Tjonge jonge...Ik gaf het je als extra tip mee, maar goed, werd niet gewaardeerd.
Mag hier Eur 1300.-- aan de gemeente overmaken, zag de geschatte WOZ waarde, ik denk dat ik mijn gemeente maar een brief ga sturen, met de felicitatie's dat ik in ga op hun bod en wanneer de datum van overdracht is
Oei redband jij bent snel aangebrand

Haha Christiana humor! Maar je kunt altijd bezwaar maken tegen de hoogte van de woz wist je dat
Ondanks een daling vam deWOZ-waarde betaal ik dit jaar toch een paar tientjes meer (is wel incl waterschap). Het waterschap heeft haar tarieven met 25% verhoogd voor allemaal leuke (in mijn ogen zinloze) projectjes. Maar goed. Wat ik wel krom vind is dat ik net zoveel bijdraag aan het ondergronds storten van vuil als een groot gezin en dat terwijl ik in mn uppie ben en alles netjes scheidt. Van mij mogen ze wel per zak afrekenen. Helemaal netjes!

Vorig jaar was de WOZ- waarde veel te hoog en heb ik er tig procenten vanaf gekregen. (Sinds de crisis was de waarde fors gestegen ipv gedaald.) En dit jaar hebben ze er toch een paar procenten afgedaan.) In beklag gaan is echt niet veel werk en als de waarde echt niet juist is dan levert je dat minstens een paar tientjes op per jaar. Voorbeeldbrieven vind je oa pp de site van vereniging eigen huis.
Ja dat weet ik Ameliemelo, en zit daar ook serieus aan te denken nu, ik kan mij nl. echt niet voorstellen dit bedrag nog voor mijn huis te krijgen, en dan al rekening houdend dat dit bedrag de waarde is per 1-1-12. Meer mensen in onze wijk zijn zich te pletter geschrokken, alles was ook om hoog gegaan, het woord kostenbesparing is bij de gemeente nog niet doorgedrongen, en als ik dan kijk hoe weinig voorzieningen wij in de wijk hebben, en hoe slecht het groen e.d. wordt bijgehouden is het echt triest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven