Geld & Recht alle pijlers

spaargeld

30-01-2013 19:45 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit keer geen vraag over hoeveel. Maar: waar heb je je spaargeld? Ik zat me vandaag te bedenken dat ik, net zoals heel veel anderen, de toegang tot al mijn spaargeld gewoon op zak heb (app op mijn telefoon). Dat betekent dat iedere gek met een wapen mij niet alleen mijn portemonnee kan afpakken, maar mij ook kan dwingen om het maximale wat ik kan pinnen, eerst over te maken naar mijn betaalrekening om het dan samen te pinnen. Nu zat ik te denken om een klein buffertje op die spaarrekening te houden. En de rest van het spaargeld iets veiliger weg te zetten. Maar hoe en waar?
Spaarrekening bij moneyou ofzo (of hebben die ook een app?)

Nou ja, van de bank waar je je spaargeld hebt staan geen app installeren dan.
Ik heb op mijn telefoon geen bankzaken. Wel doe ik weleens internet bankieren maar dan alleen thuis. Waarom verwijder je de toegang tot bank via mobiel niet gewoon?
Geen bankzaken op mijn telefoon.
quote:CM_89 schreef op 30 januari 2013 @ 19:49:

Ik heb op mijn telefoon geen bankzaken. Wel doe ik weleens internet bankieren maar dan alleen thuis. Waarom verwijder je de toegang tot bank via mobiel niet gewoon?Omdat het ontzettend handig is. Als mijn saldo dan te laag is maak ik het gauw over. Paar weken geleden was er voor bijna 1000 euro aan verzekeringen afgeschreven, toen was het wel heel handig dat ik bij de kassa van de supermarkt nog gauw wat kon overmaken.
Beter is dan om een bepaald bedrag contact geld te pinnen voor de boodschappen. Weet je altijd zeker dat je dat hebt.
iedere gek kan alles doen. Als je je bankzaken niet op je telefoon hebt dan heb je het thuis liggen en daar kan iedere gek ook komen natuurlijk. Het is een schijnveiligheid bovendien ben je verzekerd tegen diefstal
25% van mijn spaargeld bij bank van lopende rekening. Rest op andere rekening die alleen thuis toegankelijk is.
Mja, dat klopt natuurlijk ook, als die gek eenmaal dat soort rare dingen doet, dan doen ze alles voor geld. Dan kan ik me beter zorgen maken hoe ik er heelhuids uitkom dan over dat geld. Misschien moet ik het allemaal maar uitgeven ;)
quote:thistle schreef op 30 januari 2013 @ 19:53:

[...]

Omdat het ontzettend handig is. Als mijn saldo dan te laag is maak ik het gauw over. Paar weken geleden was er voor bijna 1000 euro aan verzekeringen afgeschreven, toen was het wel heel handig dat ik bij de kassa van de supermarkt nog gauw wat kon overmaken.Misschien een overzichtelijkere financiële huishouding voeren die dit soort problemen voorkomt?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
jonge, je bent toch ver-ze-kerd!
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 januari 2013 @ 20:19:

jonge, je bent toch ver-ze-kerd!

!!!!!!!!!

dat is het antwoord dus als een gek een mes of pistool tegen je drukt gewoon dat geld overmaken en pinnen en geen zorgen maken over je spaargeld.
quote:Fame schreef op 30 januari 2013 @ 20:17:

[...]

Misschien een overzichtelijkere financiële huishouding voeren die dit soort problemen voorkomt?Ik geloof dat ik dat wel aardig in orde heb hoor. Tijdje geleden is hier in de buurt veel geskimd, sindsdien room ik mijn betaalrekening regelmatig af zodat er niet teveel op staat. En als verzekeraar dan een foutje maakt en teveel afschrijft, dan is het wel handig om even snel wat van de spaar af te halen.
quote:absor schreef op 30 januari 2013 @ 20:23:

[...]

!!!!!!!!!

dat is het antwoord dus als een gek een mes of pistool tegen je drukt gewoon dat geld overmaken en pinnen en geen zorgen maken over je spaargeld.Als diegene met dat pistool nu net buiten bereik van de camera staat is het niet verzekerd. Want jij hebt dat geld toch gepind! Tenminste, dat heb ik begrepen, maar misschien heb ik het verkeerd?
?!

als jij bedreigt wordt met een pistool maar het staat nergens op video betekent dat echt niet dat de politie zegt; jammer, ik geloof je niet.
afschrijvingen van belasting, huur en verzekeringen die zie je toch aankomen. De afschrijvingen van precies een jaar geleden geven daarover een indicatie.
it's a big club and you ain't in it
Ik heb een limiet van 200 euro. Meer kan ik niet overmaken, zo heb ik het ingesteld . Dat heb ik trouwens niet gedaan omdat ik bang ben voor jouw verhaal, daar ga ik me niet druk over maken.
quote:thistle schreef op 30 januari 2013 @ 20:26:

[...]

Als diegene met dat pistool nu net buiten bereik van de camera staat is het niet verzekerd. Want jij hebt dat geld toch gepind! Tenminste, dat heb ik begrepen, maar misschien heb ik het verkeerd?Natuurlijk heb je het verkeerd, van veel misdaden zijn geen getuigen, dat wil niet zeggen dat ze niet plaatsvinden.
De banken hebben die apps gemaakt zodat jij heel handig mobiel kan bankieren. Als zij grote risico's zagen, dan waren die apps er sowieso niet. Waarom zou je ze dan niet gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn?
quote:ninon schreef op 30 januari 2013 @ 22:03:

De banken hebben die apps gemaakt zodat jij heel handig mobiel kan bankieren. Als zij grote risico's zagen, dan waren die apps er sowieso niet. Waarom zou je ze dan niet gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn?Was dat maar zo, dat zij die risico's zagen. Die zijn er helaas wel degelijk. Kan mij de problemen met de ING app van vorig jaar ook nog herinneren, waarin maandenlang een beveiligingsfout heeft gezeten.
Nou, bij al mijn spaarrekeningen zit e rtijd tussen het overboeken en op mijn pinrekening belanden. Dan zullen ze me toch eerst moeten gijzelen....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik kan van mijn spaarrekeningen (Moneyou en Reaal) waar het meeste op staat alleen naar een vaste tegenrekening overmaken, daar heeft een overvaller dus niets aan. Daarnaast bankier ik nooit op mijn mobiel.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Bij de SNS bank is er een update van de app.

Je kan een limiet instellen.

Max. 500 euro kan je overboeken via de app.
Net als jij bankrekening met daar in mijn geval 2 spaarrekeningen aan gekoppeld. Ik ben alleen nog heel ouderwets en al zet je me een pistool op mijn hoofd dan krijg ik nog geen geld overgemaakt via mijn telefoon.
Ik heb geen telefoon waar ik bankzaken op doe. Dat doe ik thuis. En ik heb een limiet op mijn bankpas voor het opnemen per week van geld.

Dus mochten ze me willen overvallen, dan zal het ze nog vies tegen vallen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven