Geld & Recht alle pijlers

Spaarrekening / spaarrente

31-03-2011 11:47 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als eerste allemaal een hele goedemorgen toegewenst

Ik heb een vraag omdat ik op dit gebied echt een leek ben.

Ik beschik momenteel over een flink bedrag en dit geld staat op een spaarrekening bij dezelfde bank als waar ik mijn betaalrekening heb lopen. Naar aanleiding van een bericht in de krant van vandaag waarin staat dat het zinvol is om je spaargeld op een bank te zetten waar de rente hoger is wil ik even uitzoeken wat hierin de mogelijkheden zijn.

Het is zo dat binnen nu en 4 maanden het geld gebruikt gaat worden om een schuld af te lossen. Intussen wil ik zoveel mogelijk profiteren van spaarrente,gezien het feit dat de rentes erg laag zijn momenteel.

Mijn vragen zijn:

Kan ik zo online een spaarrekening (zoals bv bij Bank of Scotland) openen en hier mijn geld op zetten?

Kan ik het er ook binnen enkele maanden zonder enige consequenties weer afhalen?

Heeft er iemand nog goede tips? (zoals de hoogste rente welke bank goed en betrouwbaar is)

Bedankt
anoniem_110918 wijzigde dit bericht op 31-03-2011 11:49
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:Teigetje12 schreef op 31 maart 2011 @ 13:24:

hallo allemaal,

ik breek ff in, bij moneyou kun je een kwartaalrekening online openen met 2.45% hier krijg je standaar 2.35 % en als je het bedrag 3 maanden laat staan krijg je 0.1% extra dus 2.45%.

Bij moneyou krijg je sowieso elke 3 maanden de rente bijgeschreve. misschien een idee?

' breekt uit'

Ik wilde net hetzelfde posten. MY is onderdeel van ABN (daar heb ik net als DWJ ook mijn 'gewone' rekeningen).

Daarnaast vind ik elke 'cent' extra prima als ik er weinig voor hoef te doen.

Bedragen van betalingen die bijv. eind van de maand af gaan van gewone rekening, parkeer ik zelfs tussendoor op MY.

Binnen mijn account heb ik zeven deelrekeningen/'potjes'/doelen en ik vind het perfect werken.

p.s. ik vind je onderschrift leuk DWJ

p.s. 2 als ik dienst/product wil kijk ik ook vaak of het via clix kan, idd elke euro is er 1!
quote:DeWareJacoba schreef op 31 maart 2011 @ 13:16:

[...]

Zeg maar 5x hoger.

Dat is (nog) niet mogelijk. Ik lig met m'n aanvraag op de stapel tussen 2000 andere Nederlanders bij onze welbekende DSB. Er is met geen mogelijkheid tussen te komen dus ik moet op m'n beurt wachten totdat mijn zaak in behandeling wordt genomen. Fijn is dat hé?Hoezo dan, die lening kan je toch gewoon aflossen, gewoon overmaken naar hun rekening waarmee ze het altijd incasseerde.
Moneyou!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:zusenzoo schreef op 31 maart 2011 @ 14:02:

[...]

Hoezo dan, die lening kan je toch gewoon aflossen, gewoon overmaken naar hun rekening waarmee ze het altijd incasseerde.Nee, dat kan niet. Ik ben in onderhandeling met de curatoren over koopsompolissen, andere polissen e.d. Ik wil ook proberen om onder een eventuele boete uit te komen.
Oh ja, het betreft niet een gewone schuld maar een tweede hypotheek. Dat is iets ingewikkelder.
Ik heb juist gisteren een rekening geopend bij Moneyyou. lekker makkelijk, vanuit de luie stoel.

De rentes zijn, markttechnisch gezien, oké (nog steeds veel te laag naar mijn zin) en ze hebben een goede naam. Ik heb lang zitten dubben tussen mijn eigen bank en Moneyou, vooral met de vraag of ik het de moeite wel waar vind. Maar uiteindelijk toch overgestapt. Ik houd wel wat geld bij mijn eigen bank op de spaarrekening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven