spellingsfout naam overboeking
maandag 24 mei 2010 om 18:20
Volgende situatie: Ben nog net woonachtig in het buitenland. Mot kort voor vertrek mijn bankrekening hier opheffen en mijn geld naar Nederland, naar de ABN overboeken. Overboeking is gebeurt en de bankrekening opgeheven. Nu zie ik in online banking dat de centen naar 'A.B.C. Bauuer cj A Celseygirl' ipv 'A.B.C Bakker cj A. Chelseygirl' overgemaakt zijn hoewel de naam op het overschrijvingsformulier goed geschreven is. Bij de ABN vertelde men mij dat men vrijwel nooit de namen vergelijkt. Maar ja, het geld komt er pas aan, en moet vanwege de hoeveelheid gecontroleerd worden als ik hier al vertrokken ben, en mijn rekening hier bestaat niet meer. Wat nu? Moet ik me zorgen maken?

maandag 24 mei 2010 om 19:13

maandag 24 mei 2010 om 19:24
De ABN heeft overal kantoren waar je langs kunt gaan. Dat moet je doen en niet bellen met de klantenservice. Als het een bestaande rekening is en het juiste nummer is gebruikt, dan zal het wel loslopen maar je kunt maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Je kan niet zomaar je geld kwijt zijn en als er een fout wordt gemaakt, dan kan die worden hersteld maar voorkomen is beter dan genezen.
maandag 24 mei 2010 om 19:33
Paloma,
ik woon op dit moment buiten Europa en ga deze week nog naar een land binnen Europa, maar op vliegafstand van Nederland verhuizen, met een korte vakantie in een derde land tussen vertrek en aankomst. Ik heb geen mogelijkheid ff bij een ABN kantoor langs te gaan.
Hier moet ik mijn bankrekening opzeggen zodra ik het land verlaat en ik heb alleen nog maar in Nederland een rekening. Immers kan je in de meesten gevallen geen rekening in een land openen zonder verblijfsvergunning, adres, belastingsnummer, of wat dan ook.
ik woon op dit moment buiten Europa en ga deze week nog naar een land binnen Europa, maar op vliegafstand van Nederland verhuizen, met een korte vakantie in een derde land tussen vertrek en aankomst. Ik heb geen mogelijkheid ff bij een ABN kantoor langs te gaan.
Hier moet ik mijn bankrekening opzeggen zodra ik het land verlaat en ik heb alleen nog maar in Nederland een rekening. Immers kan je in de meesten gevallen geen rekening in een land openen zonder verblijfsvergunning, adres, belastingsnummer, of wat dan ook.

maandag 24 mei 2010 om 19:45
Wat ik weet van toen ik bij ABN AMRO werkte is het zo bij buitenland overboekingen, dat wel degelijk wordt gecontroleerd op naam/nummer. Het geld komt binnen op een tussenrekening van de ontvangende bank. Deze wil het doorboeken naar de rekening van de opgegeven begunstigde. Het kan zijn dat ze het er gewoon op boeken omdat de namen niet echt heel erg afwijken en het duidelijk is dat het om typefouten gaat. Mochten ze het toch niet doorstorten dan moeten ze aan de hand van de naw gegevens op zoek naar de begunstigde, of ze maken het terug over naar de bank waar het vandaan is gekomen. Deze zal dan contact met je op moeten nemen omdat ze het niet meer kwijt kunnen op je opgeheven rekening en het dus weer bij hen op een tussenrekening staat.
Het slimste is het als je er in ieder geval voor kan zorgen dat je het internationale transactie nummer hebt dat aan deze overboeking is toegekend. Dit is een behoorlijk lang nummer (met evt. ook letters erin) dat vermeld staat bij de afboeking van je rekening. Met dit nummer kan je altijd na laten trekken waar je geld is, zowel door je oude bank als bij de bank waar het geld zou moeten aankomen.
Het slimste is het als je er in ieder geval voor kan zorgen dat je het internationale transactie nummer hebt dat aan deze overboeking is toegekend. Dit is een behoorlijk lang nummer (met evt. ook letters erin) dat vermeld staat bij de afboeking van je rekening. Met dit nummer kan je altijd na laten trekken waar je geld is, zowel door je oude bank als bij de bank waar het geld zou moeten aankomen.
zondag 16 januari 2011 om 16:10
Waarom zou je de bank niet bellen, maar er langsgaan? Via het servicenummer krijg je rapper een antwoord dan naar een bankkantoor gaan, daar zijn die mensen voor opgeleid. Als je vragen hebt over een betaling, moet je btw altijd contact opnemen met de bank waar het vandaan komt, want alleen zij kunnen een navraag indienen. In dit geval zou je dus voor Piet Snot naar een kantoor gegaan zijn.....