Spoedvraag: click & buy opdrachten terugdraaien???
maandag 30 mei 2011 om 17:59
Oh help, zojuist kocht ik voor mijn zoontje de app Megajump en blij ging hij spelen terwijl ik nog even boven was. Nu blijkt dat hij vijf artikelen of wat dan ook heeft gekocht voor zo'n 200 euro samen... boehoehoe, de phone was blijkbaar nog ingelogd... Wat kan ik hieraan doen? Oh my god...
Natuurlijk ga ik de voorwaarden nakijken, maar misschien weet iemand hier dit heel snel en kan ik snel actie ondernemen...
xYella.
Natuurlijk ga ik de voorwaarden nakijken, maar misschien weet iemand hier dit heel snel en kan ik snel actie ondernemen...
xYella.
maandag 30 mei 2011 om 18:05
o, misschien werkt het via je telefoon anders.
Maar verder kan ik je niet helpen.
Bericht sturen naar de provider en vertellen wat er gebeurt is?
Probeer wel je zoontje bij te brengen hoeveel dit kost (dat je(hij) hiervoor moet sparen end...). Dan leert hij er hopelijk nog iets van.
Maar verder kan ik je niet helpen.
Bericht sturen naar de provider en vertellen wat er gebeurt is?
Probeer wel je zoontje bij te brengen hoeveel dit kost (dat je(hij) hiervoor moet sparen end...). Dan leert hij er hopelijk nog iets van.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
maandag 30 mei 2011 om 18:06
maandag 30 mei 2011 om 18:16
Ik weet niet eens wat hij precies gekocht heeft, boehoe, zie alleen vijf bestellingen staan van in totaal ruim 200 euro... ik neem toch aan dat je zoiets kunt afbestellen net als bij gewone producten... de applestore is natuurlijk maar tot zes uur bereikbaar en dat is het net geweest... sjongejonge wat baal ik!!!
maandag 30 mei 2011 om 20:03
maandag 30 mei 2011 om 20:08
En het is nog mijn trouwdag ook...
Gelijk weer een rekening gepresenteerd door de aanleiding van ons huwelijk!
Hahaha, met 3 rosé achter de kiezen zie ik er de humor eigenlijk wel van in...
Ga nu naar mijn beste vriendin om te bekijken hoe we het gaan regelen rond de vakantie die ik al betaald heb maar die zij niet kan terugbetalen... What a day!!!
Gelijk weer een rekening gepresenteerd door de aanleiding van ons huwelijk!
Hahaha, met 3 rosé achter de kiezen zie ik er de humor eigenlijk wel van in...
Ga nu naar mijn beste vriendin om te bekijken hoe we het gaan regelen rond de vakantie die ik al betaald heb maar die zij niet kan terugbetalen... What a day!!!
maandag 30 mei 2011 om 21:11
Als particulier mag je alle aankopen gedaan via internet (met uitzondering van reizen) binnen een termijn van 7 dagen ongedaan maken.
Er is geen probleem, morgen even een mailtje sturen naar winkel/leverancier.
http://www.consumentenzaken.info/pagina6.html
Ik snap eigenlijk niet dat je wel oud genoeg bent om drie roseetjes te drinken maar niet oud genoeg om (tjee, het idee alleen al) te googelen....
Er is geen probleem, morgen even een mailtje sturen naar winkel/leverancier.
http://www.consumentenzaken.info/pagina6.html
Ik snap eigenlijk niet dat je wel oud genoeg bent om drie roseetjes te drinken maar niet oud genoeg om (tjee, het idee alleen al) te googelen....
maandag 30 mei 2011 om 21:26
Realiseer me dat het wettelijk verboden is dat dit definitief is. Nederlandse wetgeving geeft euh... 7 dagen bedenktijd, Europese 14 dagen. Zeg ik uit mijn hoofd. Ben op vakantie, dus kennis is even weggezakt.
Geen zorgen maken dus, maar wel actie ondernemen richting aanbieder, denk app store in dit geval.
Geen zorgen maken dus, maar wel actie ondernemen richting aanbieder, denk app store in dit geval.
dinsdag 31 mei 2011 om 00:43
De voorwaarden geven aan dat aankopen definitief zijn. Mss logisch, anders zou je downloads kunnen doen en dan aangeven dat je 't product niet wil. Het gaat nl niet om spullen maar om punten en nog andere zaken/credits van een gratis (!) spelletje. Het schijnt dat je iPhone na inlog nog een kwartier of wat zeg maar 'in z'n vrij' staat... Mijn zoontje heeft gewoon dingen aangeklikt die tevoorschijjn kwamen en dit is het resultaat...
Maar ik ben een zielige zuipschuit en het is mijn eigen schuld hè... 3 kleine glaasjes wijn... Een DOODZONDE!!!
Escorgot, uiteraard heb ik gegoogled, maar ervaringsverhalen via forum zijn effectiever en sneller meestal. Morgen kan ik pas bellen naar AppStore en/of iTunes, hoop op wat clementie.
xYella
Maar ik ben een zielige zuipschuit en het is mijn eigen schuld hè... 3 kleine glaasjes wijn... Een DOODZONDE!!!
Escorgot, uiteraard heb ik gegoogled, maar ervaringsverhalen via forum zijn effectiever en sneller meestal. Morgen kan ik pas bellen naar AppStore en/of iTunes, hoop op wat clementie.
xYella
dinsdag 31 mei 2011 om 14:45
Ik weet niet meer waar ik het gelezen hebt maar als je je verhaal doet bij Apple dan krijg je zeker je geld terug. Ze kunnen zien dat je binnen korte tijd na een download ineens veel geld uit hebt gegeven terwijl je dat normaal niet doet.
Ik weet niet waar je je verhaal kunt doen. Itunes klantenservice?
2 minuten googelen later:
http://www.apple.com/nl/s ... leshooting%20Applications
Succes
Ik weet niet waar je je verhaal kunt doen. Itunes klantenservice?
2 minuten googelen later:
http://www.apple.com/nl/s ... leshooting%20Applications
Succes
dinsdag 31 mei 2011 om 16:53
Ik heb iemand van Apple aan de lijn gehad, uiteindelijk, die me nergens anders naar kon verwijzen dan de klantenservice van iTunes, waar je weer alleen via de mail contact mee kunt krijgen. Ik heb gemaild wat er aan de hand is en de bedragen en bestellingen uit de transactiemeldingen gekopieerd en erin geplakt. Het telefoonnummer dat tetterdetet noemt ga ik ook nog bellen nu, dat komt me niet bekend voor dus heb ik nog niet gehad.
xYella.
xYella.
dinsdag 31 mei 2011 om 16:58
Gedaan. Het bleek de technische afdeling en die verwees me ook weer door naar iTunes, waar je dus alleen kunt mailen. Hij zei dat ze daar goed helpen en dat mensen in negen van de tien gevallen hun geld terugkrijgen. Dat zou fijn zijn! Gewoon maar wachten op antwoord dus, zou er morgen moeten zijn.
xYella.
xYella.
dinsdag 31 mei 2011 om 18:49
Ik heb nu ook de ontvangstbevestigingen binnen. Het gaat puur en alleen om punten die mijn zoon dus per ongeluk gekocht heeft. Het is dus heel erg duidelijk dat niemand zoveel bestellingen van punten achter elkaar uitvoert en dat er sprake moet zijn van een misverstand.
Hopelijk komen ze me dus tegemoet. Dank voor het meedenken!
xYella.
Hopelijk komen ze me dus tegemoet. Dank voor het meedenken!
xYella.