Geld & Recht alle pijlers

Spoedvraag: click & buy opdrachten terugdraaien???

30-05-2011 17:59 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh help, zojuist kocht ik voor mijn zoontje de app Megajump en blij ging hij spelen terwijl ik nog even boven was. Nu blijkt dat hij vijf artikelen of wat dan ook heeft gekocht voor zo'n 200 euro samen... boehoehoe, de phone was blijkbaar nog ingelogd... Wat kan ik hieraan doen? Oh my god...

Natuurlijk ga ik de voorwaarden nakijken, maar misschien weet iemand hier dit heel snel en kan ik snel actie ondernemen...

xYella.
5 artikelen voor 200 euro!!

Ik dacht trouwens dat je alleen apps kon kopen als je een tegoed had via de apple store kaarten end...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
o, misschien werkt het via je telefoon anders.

Maar verder kan ik je niet helpen.

Bericht sturen naar de provider en vertellen wat er gebeurt is?

Probeer wel je zoontje bij te brengen hoeveel dit kost (dat je(hij) hiervoor moet sparen end...). Dan leert hij er hopelijk nog iets van.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Loopt via je credit card, dus officieel heb je toestemming gegeven door ingelogd te zijn. Ken wel een verhaal van iemand in soortgelijke situatie en die heeft volgens mij alles teruggekregen. Dacht dat dat een oude OP was, maar forum mobiel, dus kan niet zoeken.
Als het via je creditcard loopt zou je je cc-maatschappij eens kunnen bellen? Volgens mij heb je altijd een paar dagen bedenktijd, maar ik weet niet of dat ook voor software geldt.
Ik weet niet eens wat hij precies gekocht heeft, boehoe, zie alleen vijf bestellingen staan van in totaal ruim 200 euro... ik neem toch aan dat je zoiets kunt afbestellen net als bij gewone producten... de applestore is natuurlijk maar tot zes uur bereikbaar en dat is het net geweest... sjongejonge wat baal ik!!!
iig niet downloaden.
Boehoehoe??
Nee, hiephiep hoera, sjonge, wat denk je nou?!

Ik zie in de voorwaarden dat alle aankopen definitief zijn. Ik vind dat raar. Eén onbewaakt moment en hups, 200 euro (ik heb het inmiddels opgeteld, 199 euro is het) down the drain... Ik ga morgen uiteraard wel bellen, maar verwacht niks. Dit zuigt!!!
En het is nog mijn trouwdag ook...

Gelijk weer een rekening gepresenteerd door de aanleiding van ons huwelijk!

Hahaha, met 3 rosé achter de kiezen zie ik er de humor eigenlijk wel van in...

Ga nu naar mijn beste vriendin om te bekijken hoe we het gaan regelen rond de vakantie die ik al betaald heb maar die zij niet kan terugbetalen... What a day!!!
Boehoeehoee en dit zuigt :-) iets in me zegt dat het getal achter je naam niet je leeftijd is.
Als particulier mag je alle aankopen gedaan via internet (met uitzondering van reizen) binnen een termijn van 7 dagen ongedaan maken.

Er is geen probleem, morgen even een mailtje sturen naar winkel/leverancier.

http://www.consumentenzaken.info/pagina6.html

Ik snap eigenlijk niet dat je wel oud genoeg bent om drie roseetjes te drinken maar niet oud genoeg om (tjee, het idee alleen al) te googelen....
Realiseer me dat het wettelijk verboden is dat dit definitief is. Nederlandse wetgeving geeft euh... 7 dagen bedenktijd, Europese 14 dagen. Zeg ik uit mijn hoofd. Ben op vakantie, dus kennis is even weggezakt.

Geen zorgen maken dus, maar wel actie ondernemen richting aanbieder, denk app store in dit geval.
Als kind jonger is dan 16 (18?) mag hij toch zo niks kopen zonder toestemming van ouders/verzorgers?

Zo kun je er nog onderuit komen volgens mij.

Stom, ik zag te laat dat het om Apps gaat.

Dan wordt het iets moeilijker denk ik.
De voorwaarden geven aan dat aankopen definitief zijn. Mss logisch, anders zou je downloads kunnen doen en dan aangeven dat je 't product niet wil. Het gaat nl niet om spullen maar om punten en nog andere zaken/credits van een gratis (!) spelletje. Het schijnt dat je iPhone na inlog nog een kwartier of wat zeg maar 'in z'n vrij' staat... Mijn zoontje heeft gewoon dingen aangeklikt die tevoorschijjn kwamen en dit is het resultaat...

Maar ik ben een zielige zuipschuit en het is mijn eigen schuld hè... 3 kleine glaasjes wijn... Een DOODZONDE!!!

Escorgot, uiteraard heb ik gegoogled, maar ervaringsverhalen via forum zijn effectiever en sneller meestal. Morgen kan ik pas bellen naar AppStore en/of iTunes, hoop op wat clementie.

xYella
Ik krijg geen levend persoon te pakken en zie door de bomen het bos niet bij Apple en iTunes, geen idee hoe ik iemand te spreken zou kunnen krijgen. Wie o wie weet dit...

xYella.
Ik weet niet meer waar ik het gelezen hebt maar als je je verhaal doet bij Apple dan krijg je zeker je geld terug. Ze kunnen zien dat je binnen korte tijd na een download ineens veel geld uit hebt gegeven terwijl je dat normaal niet doet.

Ik weet niet waar je je verhaal kunt doen. Itunes klantenservice?

2 minuten googelen later:

http://www.apple.com/nl/s ... leshooting%20Applications

Succes
0900 7777 703
Hoe is het afgelopen?????
Ik heb iemand van Apple aan de lijn gehad, uiteindelijk, die me nergens anders naar kon verwijzen dan de klantenservice van iTunes, waar je weer alleen via de mail contact mee kunt krijgen. Ik heb gemaild wat er aan de hand is en de bedragen en bestellingen uit de transactiemeldingen gekopieerd en erin geplakt. Het telefoonnummer dat tetterdetet noemt ga ik ook nog bellen nu, dat komt me niet bekend voor dus heb ik nog niet gehad.

xYella.
Gedaan. Het bleek de technische afdeling en die verwees me ook weer door naar iTunes, waar je dus alleen kunt mailen. Hij zei dat ze daar goed helpen en dat mensen in negen van de tien gevallen hun geld terugkrijgen. Dat zou fijn zijn! Gewoon maar wachten op antwoord dus, zou er morgen moeten zijn.

xYella.
Ik heb nu ook de ontvangstbevestigingen binnen. Het gaat puur en alleen om punten die mijn zoon dus per ongeluk gekocht heeft. Het is dus heel erg duidelijk dat niemand zoveel bestellingen van punten achter elkaar uitvoert en dat er sprake moet zijn van een misverstand.

Hopelijk komen ze me dus tegemoet. Dank voor het meedenken!

xYella.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven