Geld & Recht alle pijlers

Spullen kwijt door toedoen van een "vriendin" Help!

19-11-2010 10:36 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zit met een probleem en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet...

Een maand of 3 geleden ben ik een man tegengekomen die voor werk veel in het buitenland zit.

Na de eerste keer naar hem toe te zijn gegaan, sprong de vonk over.

Allemaal erg leuk en 4 weken geleden besloot ik om wat langer naar hem toe te gaan.

In die tijd woonde ik ook bij een "vriendin" van mij in.

Vanaf dat moment besloot ik om, met wederzijdse goedkeuring, weg te gaan bij haar thuis en heb toen afgesproken dat mijn spullen (kleding/belangrijke papieren/persoonlijke spullen/sieraden etc etc) bij haar bleven staan tot dat ik zou bellen om ze te komen halen.

Dit was allemaal geen probleem.

Een week later belde ik dat ik in de loop van die week alles op zou komen halen.

Ik merkte toen al dat het allemaal stroef liep, ze was niet thuis en had het veel te druk en wist het dus allemaal nog niet.

Bij mij kwamen er ook wat dingen tussen, o.a. ziekte en een ziekenhuisopname van mijn vriend.

Naar 2 weken heb ik haar een sms gestuurd met uitleg maar naar een paar dagen bleek dat haar nummer geblokkeerd was/ander nummer.

Ik ben nog een aantal keer aan de deur geweest maar geen gehoor.

Tot gisteren...

Ik ben achter het juiste nummer gekomen en kreeg de mededeling dat ze alles heeft weggegooid en een aantal dingen heeft verkocht.

"Ze had genoeg van die zooi die in de schuur stond".

Het ging hier om 4 verhuisdozen en een mand.

Ik wist niet wat ik hoorde, het besef komt nu pas dat ik echt alles kwijt ben!

Weet niet goed wat ik hier mee aan moet en of ik hier iets mee kan....

Verder uitleg krijg ik niet en voor mij is nu een vreemde met behoorlijke asociale gedrag, een hoop geschreeuw en gedreig.

Hopelijk hebben jullie hier geen ervaringen mee maar misschien wel wat tips?

Alvast bedankt.

Liefs.
quote:Mazou schreef op 19 november 2010 @ 13:19:

Kom op, dat klinkt wel erg ongeloofwaardig (zeker uit jouw toetsenbord).

?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je kan lullen over die lelijke vriendin wat je wilt, maar zij heeft wél wat gedáán.

Ik zou er trouwens ook geen moeite mee hebben iemands spullen op de stoep te zetten als ik een tijdslimiet heb gesteld en iemand komt niet.

Het zou betekenen dat ík die spullen belangrijker vind dat de eigenaar.

Nou..

Nee.
Je kan lullen over die lelijke vriendin wat je wilt, maar zij heeft wél wat gedáán.

Ik zou er trouwens ook geen moeite mee hebben iemands spullen op de stoep te zetten als ik een tijdslimiet heb gesteld en iemand komt niet.

Het zou betekenen dat ík die spullen belangrijker vind dat de eigenaar.

Nou..

Nee.

Nou, FV, je kunt mij echt niet wijsmaken dat jij, als iemand jouw waardevolle spullen zomaar op MP zet, dat jij dan zou denken: 'oh, wat erg...voor haar, wat zal ze zich gekwetst hebben gevoeld...door mij'.

.Er zijn mensen die vóór dat ze iets doen al denken hoe hun actie over zou kúnnen komen bij een ander.
Mocht het zo zijn dat de vriendin van TO echt zo gekwetst/ verdrietig was dan zeg je dat toch gewoon. Ipv dan maar de spullen weg te gooien of op marktplaats te zetten. Echt asociaal.

En dat noemt zich vriendin. Zo ga je nog niet eens met je vijanden om.
quote:sunflower4u schreef op 19 november 2010 @ 13:24:

Mocht het zo zijn dat de vriendin van TO echt zo gekwetst/ verdrietig was dan zeg je dat toch gewoon. Zo gewoon is het niet, hoor, om te zeggen wat je vindt. Er zijn meer mensen die dat niet doen dan mensen die dat wel doen.

Ipv dan maar de spullen weg te gooien of op marktplaats te zetten. Echt asociaal.

En dat noemt zich vriendin. Zo ga je nog niet eens met je vijanden om. Niet? Heb jij geen vijanden zeker. Voor een vijandin vind ik dit héél mild namelijk.

Nou, FV, je kunt mij echt niet wijsmaken dat jij, als iemand jouw waardevolle spullen zomaar op MP zet, dat jij dan zou denken: 'oh, wat erg...voor haar, wat zal ze zich gekwetst hebben gevoeld...door mij'.

Het is gewoon een asociale actie en het hoe en waarom doet er eigenlijk helemaal niet toe.

Als je een enigszins volwassen en beschaafd persoon bent dan ga je een gesprek aan als je je ergens gekwetst over voelt, zeker bij een vriendin!

En dan nog, niets rechtvaardigt het om zo om te gaan met andermans spullen, zelfs rancune niet.

En natuurlijk zet ze 'vriendin' tussen aanhalingstekens, hoe kan je nou iemand nog een vriendin noemen als iemand je zoiets flikt.

Ben het trouwens wel eens met wat jij geloof ik ook zei, dat TO nogal laconiek reageert. Daardoor komt het ook nogal ongeloofwaardig over allemaal.

Nou, ik zou de situatie denk ik nooit zo ver hebben laten komen omdat ik al bij de eerste "ja ik weet niet hoor, ik ben druk, bel morgen anders even dan kijken we dan wel wanneer je ze kan komen halen" nattigheid zou voelen, dat heb ik eerder in het topic al gezegd. Ik voel echt wel aan wanneer mijn vriendinnen vinden dat ik ze niet netjes heb behandeld, ook al vind ik dat dan onredelijk van ze. Ik ken ze toch en het zijn toch mijn vriendinnen? Als die ineens zo gaan lopen doen dan zit er iets dwars, en dan ga ik geen halfbakken smsje sturen waar ik geen reactie op krijg.

En tja, als ik zelf die signalen negeer en mijn spullen dan op Marktplaats staan, dan zou ik tot de conclusie komen dat diegene voor mij sowieso nooit een vriendin is geweest, anders had ik het nooit zover laten komen. Ik heb wel eens dergelijke situaties meegemaakt hoor, niet met spullen op marktplaats maar wel met heftige escalaties, en achteraf was me dan vrij duidelijk dat ik het zelf min of meer op de escalatie had aangestuurd omdat ik diegene sowieso al niet belangrijk vond en te laf was om het "netjes uit te maken". En dan vind ik het dus meestal een gevalletje eigen schuld dikke bult.

En spullen die voor mij belangrijk zijn laat ik sowieso niet ergens achter, zoals ik ook al aan het begin zei: als ik zelf doe alsof het grof vuil is, dan zou ik zelf ook niet verbaasd zijn als de ander het ook als grof vuil ziet. Dus weer gevalletje eigen schuld dikke bult.

Overigens zou ik dan wel diegene "terugpakken", want ik ben wel rancuneus. Zelfs als ik diep in mijn hart weet dat het gewoon mijn eigen schuld is.
Am Yisrael Chai!

Het is gewoon een asociale actie en het hoe en waarom doet er eigenlijk helemaal niet toe.

Als je een enigszins volwassen en beschaafd persoon bent dan ga je een gesprek aan als je je ergens gekwetst over voelt, zeker bij een vriendin!

En dan nog, niets rechtvaardigt het om zo om te gaan met andermans spullen, zelfs rancune niet.

En natuurlijk zet ze 'vriendin' tussen aanhalingstekens, hoe kan je nou iemand nog een vriendin noemen als iemand je zoiets flikt.

Ben het trouwens wel eens met wat jij geloof ik ook zei, dat TO nogal laconiek reageert. Daardoor komt het ook nogal ongeloofwaardig over allemaal.Nou idd ,en als mijn 'vriendin' de ring die ik van mijn oma heb gekregen zou wegmieteren dan lag dáár de grens en zou ik geen enkel begrip meer voor haar hebben en haar pakken waar ik haar pakken kon.
@blijfgewoonbianca; ik weet niet of ik vijanden heb (ik heb ze nog niet ontdekt) maar het was bij wijze van spreken.
quote:superstar_2 schreef op 19 november 2010 @ 13:33:

[...]

Nou idd ,en als mijn 'vriendin' de ring die ik van mijn oma heb gekregen zou wegmieteren dan lag dáár de grens en zou ik geen enkel begrip meer voor haar hebben en haar pakken waar ik haar pakken kon.Had ze die ring niet gewoon mee moeten nemen als het ding zo waardevol is? Zou jij spullen met grote emotionele waarde zomaar achterlaten bij een "vriendin"?

Ben het trouwens wel eens met wat jij geloof ik ook zei, dat TO nogal laconiek reageert. Daardoor komt het ook nogal ongeloofwaardig over allemaal.

100% eens!

TO heeft sommige dingen misschien niet zo heel handig aangepakt, maar wat haar vriendin (al dan niet tussen aanhalingstekens) heeft gedaan, valt toch op geen enkele manier goed te praten? Ze had gewoon aan de bel moeten trekken als ze zich gekwetst voelt door TO en een gesprek moeten aangaan. Niet doen alsof alles koek en ei was en vervolgens alle spullen wegmieteren/verkopen. Ik vind dit echt van de zotte.
I am surrounded by morons
[quote]Zwuppeliennn schreef op 19 november 2010 @ 13:44:

[...]

Had ze die ring niet gewoon mee moeten nemen als het ding zo waardevol is? Zou jij spullen met grote emotionele waarde zomaar achterlaten bij een "vriendin"?[/quote

Nee ikzelf zou die ring in geen geval waar dan ook achterlaten dat was misschien stom van TO maar dan nog.

Als ik al zo stom zou zijn dan nog zou een zogenaamde vriendin er niet ongestraft mee wegkomen.

Kleding is jammer maar wel vervangbaar een ring van mijn oma niet.
quote:Zwuppeliennn schreef op 19 november 2010 @ 13:44:

[...]

Had ze die ring niet gewoon mee moeten nemen als het ding zo waardevol is? Zou jij spullen met grote emotionele waarde zomaar achterlaten bij een "vriendin"?Tot het moment dat die vriendin zo raar begon te doen (telefoon niet opnemen, zeggen dat ze het te druk heeft, spullen weggooien en/of verkopen), dacht TO dat ze goede vriendinnen waren. Noem me naief (wat ik dus absuluut niet ben), maar ik zou mijn waardevolle spullen ook in alle vertrouwen achterlaten bij een goede vriendin.
Kan het niet zijn dat ze je wel een ultimatum heeft gesteld maar dat bericht jou om wat voor reden dan ook niet heeft bereikt? Want aan de ene kant begrijp ik haar wel een heel klein beetje (de boosheid) maar een weldenkend mens zal in mijn ogen niet zo snel zonder aankondiging heel persoonlijke spullen wegmieteren.
quote:Zwuppeliennn schreef op 19 november 2010 @ 13:44:

[...]

Had ze die ring niet gewoon mee moeten nemen als het ding zo waardevol is? Zou jij spullen met grote emotionele waarde zomaar achterlaten bij een "vriendin"?

Nee daar snap ik nou ook niets van. Het is een ketting met een ring, die steek je toch zo in je zak? Je praat toch niet over een grote kast waar je een verhuiswagen voor moet regelen.

In een ander topic heb ik mij daar ook zo over verbaasd. Die had haar laptop en harde ext.schijf achter gelaten en ook na een ruzie niet terug gekregen. Maar het was zo belangrijk voor haar die foto's die erop stonden, dan laat je dat toch niet achter? Ik snap dat echt niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Happy_ever_after schreef op 19 november 2010 @ 13:50:

Kan het niet zijn dat ze je wel een ultimatum heeft gesteld maar dat bericht jou om wat voor reden dan ook niet heeft bereikt? Want aan de ene kant begrijp ik haar wel een heel klein beetje (de boosheid) maar een weldenkend mens zal in mijn ogen niet zo snel zonder aankondiging heel persoonlijke spullen wegmieteren.Ze kon gisteravond haar spullen ophalen maar heeft ze ook niet gedaan omdat ze niet in de buurt was. Als het zo belangrijk is dan ga je er toch als een gek heen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 november 2010 @ 13:54:

[...]

Nee daar snap ik nou ook niets van. Het is een ketting met een ring, die steek je toch zo in je zak? Je praat toch niet over een grote kast waar je een verhuiswagen voor moet regelen.

In een ander topic heb ik mij daar ook zo over verbaasd. Die had haar laptop en harde ext.schijf achter gelaten en ook na een ruzie niet terug gekregen. Maar het was zo belangrijk voor haar die foto's die erop stonden, dan laat je dat toch niet achter? Ik snap dat echt niet.

Precies Over die laptop + harde schijf verbaasde ik me ook al zo. Mijn laptop gaat nergens heen zonder mij en blijft ook nergens zonder mij achter (tenzij vader/moeder). Ik snap gewoon niet dat mensen zo onzorgvuldig met hun uitermate belangrijke spullen omgaan.

Dit neemt trouwens niet weg, dat het van die vriendin ook niet ok is. Maar TO had het wel kunnen voorkomen door alle belangrijke dingen gewoon mee te nemen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 november 2010 @ 13:55:

[...]

Ze kon gisteravond haar spullen ophalen maar heeft ze ook niet gedaan omdat ze niet in de buurt was. Als het zo belangrijk is dan ga je er toch als een gek heen?Ja, of je trommelt wie je ook maar kan krijgen op om het te doen. IIg niet de kans voorbij laten gaan.
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 november 2010 @ 13:55:

[...]

Ze kon gisteravond haar spullen ophalen maar heeft ze ook niet gedaan omdat ze niet in de buurt was. Als het zo belangrijk is dan ga je er toch als een gek heen?Dat vind ik dus ook raar. Ik had alles uit mijn handen laten vallen en was er naartoe gegaan.
quote:Zwuppeliennn schreef op 19 november 2010 @ 13:57:

[...]

Precies Over die laptop + harde schijf verbaasde ik me ook al zo. Mijn laptop gaat nergens heen zonder mij en blijft ook nergens zonder mij achter (tenzij vader/moeder). Ik snap gewoon niet dat mensen zo onzorgvuldig met hun uitermate belangrijke spullen omgaan.

Dit neemt trouwens niet weg, dat het van die vriendin ook niet ok is. Maar TO had het wel kunnen voorkomen door alle belangrijke dingen gewoon mee te nemen.

Ik ben het eens met iedereen die zegt, dat doe je niet die spullen op MP zetten. Maar toch blijf ik een gevoel houden dat er toch meer is gebeurd. Of iig heeft TO niet aangevoeld dat het voor vriendin de maat vol was.

En dan krijgt ze een kans (gisteravond) om de spullen op te halen en dan doet ze het niet. Maar gaat ze vandaag naar de politie schreef ze om aangifte te doen. Wat denk je van met een bos bloemen naar vriendin heen te gaan en het uit te praten? Ook al zie je haar daarna nooit meer, dat lijkt mij een betere oplossing dan aangifte doen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 november 2010 @ 13:24:

[...]

Er zijn mensen die vóór dat ze iets doen al denken hoe hun actie over zou kúnnen komen bij een ander.Ja, misschien is TO er ook wel zo eentje. En daarom heeft ze dus vooraf overleg gepleegd. Dan mag je er toch op vertrouwen dat het goed is.
quote:Zwuppeliennn schreef op 19 november 2010 @ 13:57:

[...]

Ja, of je trommelt wie je ook maar kan krijgen op om het te doen. IIg niet de kans voorbij laten gaan.Wacht 's even, ze heeft haar zus toch gestuurd? En toen waren de spullen nowhere to be found. Of ben ik nu in de war? Ik was hoe dan ook zélf gegaan, maar goed.
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 november 2010 @ 14:00:

[...]

Ik ben het eens met iedereen die zegt, dat doe je niet die spullen op MP zetten. Maar toch blijf ik een gevoel houden dat er toch meer is gebeurd. Of iig heeft TO niet aangevoeld dat het voor vriendin de maat vol was.

En dan krijgt ze een kans (gisteravond) om de spullen op te halen en dan doet ze het niet. Maar gaat ze vandaag naar de politie schreef ze om aangifte te doen. Wat denk je van met een bos bloemen naar vriendin heen te gaan en het uit te praten? Ook al zie je haar daarna nooit meer, dat lijkt mij een betere oplossing dan aangifte doen.

Een bos bloemen sturen naar iemand die zomaar je spullen op MP zet??

Het moet niet gekker worden zeg.
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 10:50:

...

Mijn zus is gisteren gaan kijken omdat ik het zelf niet helemaal geloofde en het klopt inderdaad.

Een aantal dingen heb ik op Marktplaats zien staan

....Misschien heb ik verkeerd gelezen maar ik dacht dat ze gisteren kon komen kijken dat écht niets meer was, niet om haar spullen op te komen halen. En dat bepaalde dingen al vijf dagen op MP stonden.
quote:Mazou schreef op 19 november 2010 @ 14:02:

[...]

Een bos bloemen sturen naar iemand die zomaar je spullen op MP zet??

Het moet niet gekker worden zeg.

Nee ga lekker ruzie nog met haar maken, dan kan je helemaal naar je spullen shaken.

Er zal echt wel meer gebeurd zijn hoor. Je zet niet zomaar spullen van je vriendin op MP. Ik denk dat er aan de andere kant ook nog een verhaal zit.

En ergens proef ik eruit dat die vriendin kwaad is dat ze zomaar weg is en dat zij dus voor hoge lasten komt. Dat ze daarom ook snel een ander huisgenoot heeft gezocht. Het is gissen hoor. Maar doordat ze in financiele nood zit zou dat zomaar kunnen.

Verder kloppen er veel dingen niet in het verhaal. Eerst kan ze haar vriendin maar niet bereiken. En om het half uur komt ze met een berichtje dat ze haar vriendin gesproken heeft.

En gisteravond kon ze haar spullen halen maar haar zus heeft dat huis onderzocht en niets van haar spullen kunnen vinden.

Nou ja, het zal allemaal wel.

Gewoon niet slim om waar dan ook hele persoonlijke dingen achter te laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven