Spullen kwijt door toedoen van een "vriendin" Help!
vrijdag 19 november 2010 om 10:36
Hallo dames,
Ik zit met een probleem en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet...
Een maand of 3 geleden ben ik een man tegengekomen die voor werk veel in het buitenland zit.
Na de eerste keer naar hem toe te zijn gegaan, sprong de vonk over.
Allemaal erg leuk en 4 weken geleden besloot ik om wat langer naar hem toe te gaan.
In die tijd woonde ik ook bij een "vriendin" van mij in.
Vanaf dat moment besloot ik om, met wederzijdse goedkeuring, weg te gaan bij haar thuis en heb toen afgesproken dat mijn spullen (kleding/belangrijke papieren/persoonlijke spullen/sieraden etc etc) bij haar bleven staan tot dat ik zou bellen om ze te komen halen.
Dit was allemaal geen probleem.
Een week later belde ik dat ik in de loop van die week alles op zou komen halen.
Ik merkte toen al dat het allemaal stroef liep, ze was niet thuis en had het veel te druk en wist het dus allemaal nog niet.
Bij mij kwamen er ook wat dingen tussen, o.a. ziekte en een ziekenhuisopname van mijn vriend.
Naar 2 weken heb ik haar een sms gestuurd met uitleg maar naar een paar dagen bleek dat haar nummer geblokkeerd was/ander nummer.
Ik ben nog een aantal keer aan de deur geweest maar geen gehoor.
Tot gisteren...
Ik ben achter het juiste nummer gekomen en kreeg de mededeling dat ze alles heeft weggegooid en een aantal dingen heeft verkocht.
"Ze had genoeg van die zooi die in de schuur stond".
Het ging hier om 4 verhuisdozen en een mand.
Ik wist niet wat ik hoorde, het besef komt nu pas dat ik echt alles kwijt ben!
Weet niet goed wat ik hier mee aan moet en of ik hier iets mee kan....
Verder uitleg krijg ik niet en voor mij is nu een vreemde met behoorlijke asociale gedrag, een hoop geschreeuw en gedreig.
Hopelijk hebben jullie hier geen ervaringen mee maar misschien wel wat tips?
Alvast bedankt.
Liefs.
Ik zit met een probleem en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet...
Een maand of 3 geleden ben ik een man tegengekomen die voor werk veel in het buitenland zit.
Na de eerste keer naar hem toe te zijn gegaan, sprong de vonk over.
Allemaal erg leuk en 4 weken geleden besloot ik om wat langer naar hem toe te gaan.
In die tijd woonde ik ook bij een "vriendin" van mij in.
Vanaf dat moment besloot ik om, met wederzijdse goedkeuring, weg te gaan bij haar thuis en heb toen afgesproken dat mijn spullen (kleding/belangrijke papieren/persoonlijke spullen/sieraden etc etc) bij haar bleven staan tot dat ik zou bellen om ze te komen halen.
Dit was allemaal geen probleem.
Een week later belde ik dat ik in de loop van die week alles op zou komen halen.
Ik merkte toen al dat het allemaal stroef liep, ze was niet thuis en had het veel te druk en wist het dus allemaal nog niet.
Bij mij kwamen er ook wat dingen tussen, o.a. ziekte en een ziekenhuisopname van mijn vriend.
Naar 2 weken heb ik haar een sms gestuurd met uitleg maar naar een paar dagen bleek dat haar nummer geblokkeerd was/ander nummer.
Ik ben nog een aantal keer aan de deur geweest maar geen gehoor.
Tot gisteren...
Ik ben achter het juiste nummer gekomen en kreeg de mededeling dat ze alles heeft weggegooid en een aantal dingen heeft verkocht.
"Ze had genoeg van die zooi die in de schuur stond".
Het ging hier om 4 verhuisdozen en een mand.
Ik wist niet wat ik hoorde, het besef komt nu pas dat ik echt alles kwijt ben!
Weet niet goed wat ik hier mee aan moet en of ik hier iets mee kan....
Verder uitleg krijg ik niet en voor mij is nu een vreemde met behoorlijke asociale gedrag, een hoop geschreeuw en gedreig.
Hopelijk hebben jullie hier geen ervaringen mee maar misschien wel wat tips?
Alvast bedankt.
Liefs.

vrijdag 19 november 2010 om 10:56
vrijdag 19 november 2010 om 10:57
Ik weet niet hoelang je bij haar in hebt gewoond, maar als jouw spullen allemaal nog in dozen stonden dan vermoed ik dat ze jou heeft opgevangen na de een of andere nare situatie. Dat jij dan - na een week verkering - de kuierlatten neemt, dat zou best eens tegen het zere been geweest kunnen zijn.
Ik zou dat ook zeker benoemen; dat je haar erg dankbaar bent ( geweest) en dat je begrijpt dat het haar nogal rauw op haar dak viel dat je opeens weg ging. Ik denk dat je daar meer mee bereikt.
Ik zou dat ook zeker benoemen; dat je haar erg dankbaar bent ( geweest) en dat je begrijpt dat het haar nogal rauw op haar dak viel dat je opeens weg ging. Ik denk dat je daar meer mee bereikt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 19 november 2010 om 10:58
Maar waarom laat je in vredesnaam al je spullen bij iemand achter en laat je dan zelf niks meer van je horen? Ik vind het een heel raar verhaal hoor, maar zelf zou ik ook wel wat geirriteerd raken als iemand mijn huis als een soort opslag gebruikt en zelf lekker bij d'r scharrel gaat liggen ketsen. Dan zou ik ook denken "sjezus, ga even lekker een opslag regelen ofzo".
En als die Uggs op Marktplaats staan kan je ze toch gewoon gaan ophalen?
En als die Uggs op Marktplaats staan kan je ze toch gewoon gaan ophalen?
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 november 2010 om 10:59
Ja, wat anderen al zeggen: als het geen koek en ei was: waarom laat je dan je spullen achter? Het waren tenslotte maar 4 dozen en een mand.
Ik zou nog wel even langs gaan bij die vriendin om te zien wat ze nog wel heeft, desnoods met iemand erbij. Maar wat weg is = weg, daar kun je weinig nog aan doen.
Ik zou nog wel even langs gaan bij die vriendin om te zien wat ze nog wel heeft, desnoods met iemand erbij. Maar wat weg is = weg, daar kun je weinig nog aan doen.
vrijdag 19 november 2010 om 11:00
Omdat het in de weg stond, zo zegt ze het.
Ik heb gevraagd of ik haar iets heb misdaan, of dat ik haar niet netjes heb behandeld en of ze me het uit kan leggen.
Ik krijg geen antwoord en dat zou ik toch graag willen hebben.
Ik wist dat ze heel krap zat ondanks dat we alle kosten hebben gedeelt en voordat ik ging heb ik haar nog wat extra gegeven, buiten de mooie bos bloemen omdat ik wist dat ik haar daarmee uit de brand zou helpen.
Ik heb gevraagd of ik haar iets heb misdaan, of dat ik haar niet netjes heb behandeld en of ze me het uit kan leggen.
Ik krijg geen antwoord en dat zou ik toch graag willen hebben.
Ik wist dat ze heel krap zat ondanks dat we alle kosten hebben gedeelt en voordat ik ging heb ik haar nog wat extra gegeven, buiten de mooie bos bloemen omdat ik wist dat ik haar daarmee uit de brand zou helpen.

vrijdag 19 november 2010 om 11:02
Mijn huurhuis was verkocht en ik kreeg zo 123 niet iets anders gevonden.
We vonden het allebei wel gezellig en we hebben veel plezier gehad ondanks de depressie van haar, maar ook dat vond ze fijn dat ik er voor haar was.
Daar hebben we hele gesprekken over gehad.
Het is niet zo dat ik niets heb laten weten, ik heb haar gebeld en gesmst en via de sms kreeg ik te horen dat ze het druk had maar dat het geen enkel probleem was!
We vonden het allebei wel gezellig en we hebben veel plezier gehad ondanks de depressie van haar, maar ook dat vond ze fijn dat ik er voor haar was.
Daar hebben we hele gesprekken over gehad.
Het is niet zo dat ik niets heb laten weten, ik heb haar gebeld en gesmst en via de sms kreeg ik te horen dat ze het druk had maar dat het geen enkel probleem was!
vrijdag 19 november 2010 om 11:03
vrijdag 19 november 2010 om 11:03
Bloepje je moet even wat duidelijker zijn en meer vertellen, want dit is een beetje vaag verhaal en hier ga je alleen negatieve reacties op krijgen.
Wat verwacht je van ons? Wij weten ook niet waar die spullen zijn. Of verwacht je een virtuele schouder?
Ik zou in ieder geval aangifte doen. Toch nog maar eens de politie bellen en je verhaal uitleggen en vertellen dat eea nu op MP verkocht wordt zonder jouw toestemming
Wat verwacht je van ons? Wij weten ook niet waar die spullen zijn. Of verwacht je een virtuele schouder?
Ik zou in ieder geval aangifte doen. Toch nog maar eens de politie bellen en je verhaal uitleggen en vertellen dat eea nu op MP verkocht wordt zonder jouw toestemming
vrijdag 19 november 2010 om 11:05
Nee ik ben naar hem toe gegaan en ik zou een weekje bij hem blijven, daarna kon ik in mijn nieuwe appartement.
Er is dus geen sprake van samenwonen met mijn vriend en dit gaat ook niet gebeuren.
Dit is het verhaal en ik begrijp er zelf ook helemaal niets van.
Ik kende haar nu een jaar of 6 maar wij zijn pas ruim een jaar intesief met elkaar opgetrokken.
Er is dus geen sprake van samenwonen met mijn vriend en dit gaat ook niet gebeuren.
Dit is het verhaal en ik begrijp er zelf ook helemaal niets van.
Ik kende haar nu een jaar of 6 maar wij zijn pas ruim een jaar intesief met elkaar opgetrokken.
vrijdag 19 november 2010 om 11:05
quote:fashionvictim schreef op 19 november 2010 @ 11:03:
Tja, je behandelt je eigen spullen natuurlijk zelf ook wel als grof vuil als je dat gewoon maar ergens achter laat en dan weken lang niks van je laat horen. Dan moet je, vind ik eigenlijk, niet heel verbaasd zijn als een ander het ook als grof vuil ziet.Daar ben ik het niet mee eens hoor, ik heb hier op zolder ook het wiegje staan van vrienden die een jaar aan het reizen zijn. Als ik toch de plek heb, waarom niet?
Tja, je behandelt je eigen spullen natuurlijk zelf ook wel als grof vuil als je dat gewoon maar ergens achter laat en dan weken lang niks van je laat horen. Dan moet je, vind ik eigenlijk, niet heel verbaasd zijn als een ander het ook als grof vuil ziet.Daar ben ik het niet mee eens hoor, ik heb hier op zolder ook het wiegje staan van vrienden die een jaar aan het reizen zijn. Als ik toch de plek heb, waarom niet?