Spullen kwijt door toedoen van een "vriendin" Help!
vrijdag 19 november 2010 om 10:36
Hallo dames,
Ik zit met een probleem en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet...
Een maand of 3 geleden ben ik een man tegengekomen die voor werk veel in het buitenland zit.
Na de eerste keer naar hem toe te zijn gegaan, sprong de vonk over.
Allemaal erg leuk en 4 weken geleden besloot ik om wat langer naar hem toe te gaan.
In die tijd woonde ik ook bij een "vriendin" van mij in.
Vanaf dat moment besloot ik om, met wederzijdse goedkeuring, weg te gaan bij haar thuis en heb toen afgesproken dat mijn spullen (kleding/belangrijke papieren/persoonlijke spullen/sieraden etc etc) bij haar bleven staan tot dat ik zou bellen om ze te komen halen.
Dit was allemaal geen probleem.
Een week later belde ik dat ik in de loop van die week alles op zou komen halen.
Ik merkte toen al dat het allemaal stroef liep, ze was niet thuis en had het veel te druk en wist het dus allemaal nog niet.
Bij mij kwamen er ook wat dingen tussen, o.a. ziekte en een ziekenhuisopname van mijn vriend.
Naar 2 weken heb ik haar een sms gestuurd met uitleg maar naar een paar dagen bleek dat haar nummer geblokkeerd was/ander nummer.
Ik ben nog een aantal keer aan de deur geweest maar geen gehoor.
Tot gisteren...
Ik ben achter het juiste nummer gekomen en kreeg de mededeling dat ze alles heeft weggegooid en een aantal dingen heeft verkocht.
"Ze had genoeg van die zooi die in de schuur stond".
Het ging hier om 4 verhuisdozen en een mand.
Ik wist niet wat ik hoorde, het besef komt nu pas dat ik echt alles kwijt ben!
Weet niet goed wat ik hier mee aan moet en of ik hier iets mee kan....
Verder uitleg krijg ik niet en voor mij is nu een vreemde met behoorlijke asociale gedrag, een hoop geschreeuw en gedreig.
Hopelijk hebben jullie hier geen ervaringen mee maar misschien wel wat tips?
Alvast bedankt.
Liefs.
Ik zit met een probleem en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet...
Een maand of 3 geleden ben ik een man tegengekomen die voor werk veel in het buitenland zit.
Na de eerste keer naar hem toe te zijn gegaan, sprong de vonk over.
Allemaal erg leuk en 4 weken geleden besloot ik om wat langer naar hem toe te gaan.
In die tijd woonde ik ook bij een "vriendin" van mij in.
Vanaf dat moment besloot ik om, met wederzijdse goedkeuring, weg te gaan bij haar thuis en heb toen afgesproken dat mijn spullen (kleding/belangrijke papieren/persoonlijke spullen/sieraden etc etc) bij haar bleven staan tot dat ik zou bellen om ze te komen halen.
Dit was allemaal geen probleem.
Een week later belde ik dat ik in de loop van die week alles op zou komen halen.
Ik merkte toen al dat het allemaal stroef liep, ze was niet thuis en had het veel te druk en wist het dus allemaal nog niet.
Bij mij kwamen er ook wat dingen tussen, o.a. ziekte en een ziekenhuisopname van mijn vriend.
Naar 2 weken heb ik haar een sms gestuurd met uitleg maar naar een paar dagen bleek dat haar nummer geblokkeerd was/ander nummer.
Ik ben nog een aantal keer aan de deur geweest maar geen gehoor.
Tot gisteren...
Ik ben achter het juiste nummer gekomen en kreeg de mededeling dat ze alles heeft weggegooid en een aantal dingen heeft verkocht.
"Ze had genoeg van die zooi die in de schuur stond".
Het ging hier om 4 verhuisdozen en een mand.
Ik wist niet wat ik hoorde, het besef komt nu pas dat ik echt alles kwijt ben!
Weet niet goed wat ik hier mee aan moet en of ik hier iets mee kan....
Verder uitleg krijg ik niet en voor mij is nu een vreemde met behoorlijke asociale gedrag, een hoop geschreeuw en gedreig.
Hopelijk hebben jullie hier geen ervaringen mee maar misschien wel wat tips?
Alvast bedankt.
Liefs.
vrijdag 19 november 2010 om 11:21
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 11:19:
Tot de dag dat ze een ander nummer nam, spraken we elkaar zo af en toe maar ik wist dat ze het druk had en dit vertelde ze me al in ons eerste gesprek.
Ze wist niet wanneer ze thuis was en die week werd moeilijk voor haar.
.Een goed verstaander had daaruit natuurlijk al lang begrepen dat ze zwaar pissig was en eigenlijk vond dat je als de sodemieter die spullen had moeten komen ophalen.
Tot de dag dat ze een ander nummer nam, spraken we elkaar zo af en toe maar ik wist dat ze het druk had en dit vertelde ze me al in ons eerste gesprek.
Ze wist niet wanneer ze thuis was en die week werd moeilijk voor haar.
.Een goed verstaander had daaruit natuurlijk al lang begrepen dat ze zwaar pissig was en eigenlijk vond dat je als de sodemieter die spullen had moeten komen ophalen.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 19 november 2010 om 11:22
Mijn meubels heb ik allemaal nog, die zijn gewoon opgeslagen.
De 4 dozen zijn kleren en persoonlijke spullen, daar gaat het mij om en die zijn weg.
Deze vriendin had alles al in huis staan dus er waren alleen spullen die ik dagelijk gebruik.
Ik heb ruim 2 maanden bij haar ingewoond, de kosten hebben we van te voren afgesproken hoe deze verdeeld worden.
Sam sam huur en g/w/l en een boodschappenpotje waar we ruim genoeg aan hadden.
De 4 dozen zijn kleren en persoonlijke spullen, daar gaat het mij om en die zijn weg.
Deze vriendin had alles al in huis staan dus er waren alleen spullen die ik dagelijk gebruik.
Ik heb ruim 2 maanden bij haar ingewoond, de kosten hebben we van te voren afgesproken hoe deze verdeeld worden.
Sam sam huur en g/w/l en een boodschappenpotje waar we ruim genoeg aan hadden.
vrijdag 19 november 2010 om 11:23
vrijdag 19 november 2010 om 11:24
Wat ik niet snap is dat je blijkbaar geen sleutel (meer) hebt? Waarom heb je die al ingeleverd dan, als er nog spullen van je staan? T is toch godse onhandig om te moeten wachten totdat vriendin tijd heeft voordat je je spullen kan ophalen?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
vrijdag 19 november 2010 om 11:25
vrijdag 19 november 2010 om 11:26
Even kijken of ik het goed begrijp.
1. jullie hadden geen afspraak over hoe lang je zou blijven
2. je bent weggegaan in overleg, maar misschien wel met korte aankondigingstijd.
3. ze heeft je spullen verkocht en in de afrikabak gedaan.
4. jij denkt dat ze dit heeft gedaan omdat ze geld nodig had.
Vragen:
Waarom denk je dat ze je dure kleding weg/ naar een kledingbak heeft gebracht?
Waarom denk je dat ze je papieren weg heeft gegooid?
2. je bent weggegaan in overleg, maar misschien wel met korte aankondigingstijd.
Vragen:
vrijdag 19 november 2010 om 11:27
vrijdag 19 november 2010 om 11:28
Mwah, goeie les voor de volgende keer dan... Zakelijke afspraken met vrienden (en familie) moet je zakelijk houden. Alles op papier dus, anders krijg je dit (of andersoortig) gezeik...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
vrijdag 19 november 2010 om 11:29
Even kijken of ik het goed begrijp.
Vragen:
Nee, daar hadden we geen afspraak over gemaakt.
Dat appartement speelde toen al dus daar wist ze vanaf.
Ze wist dat het een maand kon zijn maar ook een half jaar.
Ik denk inderdaad dat ze omhoog zit, ik weet dat ze in de schuldsanering zit en het niet breed heeft.
Daarmee wilde ik haar ook graag helpen, ook wanneer ik weg zou zijn door bijvoorbeeld samen te eten.
Alle beetjes helpen dacht ik.
Vragen:
Nee, daar hadden we geen afspraak over gemaakt.
Dat appartement speelde toen al dus daar wist ze vanaf.
Ze wist dat het een maand kon zijn maar ook een half jaar.
Ik denk inderdaad dat ze omhoog zit, ik weet dat ze in de schuldsanering zit en het niet breed heeft.
Daarmee wilde ik haar ook graag helpen, ook wanneer ik weg zou zijn door bijvoorbeeld samen te eten.
Alle beetjes helpen dacht ik.
vrijdag 19 november 2010 om 11:30
Ja BGB ik denk het ook.
Ik heb eindelijk ontdekt dat er dus vier van deze topics zijn. Ik heb in een van de andere ook al gereageerd:
Dan zou ik nogmaals op gewone wijze door te bellen of langs te gaan proberen om mijn spullen terug te krijgen. Mocht dit wederom niet het effect hebben wat je wilt dan zou ik haar melden dat je de politie erbij gaat betrekken.
Overigens er is een reden waarom zij zich zo op stelt. Wat is jouw aandeel in het feit dat zij zich zo gepasseerd dan wel gekwetst voelt? En dit wellicht middels "macht" over jouw spullen aan je wil laten merken?
Ik heb eindelijk ontdekt dat er dus vier van deze topics zijn. Ik heb in een van de andere ook al gereageerd:
Dan zou ik nogmaals op gewone wijze door te bellen of langs te gaan proberen om mijn spullen terug te krijgen. Mocht dit wederom niet het effect hebben wat je wilt dan zou ik haar melden dat je de politie erbij gaat betrekken.
Overigens er is een reden waarom zij zich zo op stelt. Wat is jouw aandeel in het feit dat zij zich zo gepasseerd dan wel gekwetst voelt? En dit wellicht middels "macht" over jouw spullen aan je wil laten merken?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 19 november 2010 om 11:31
Dus je spullen stonden deels in huis, deels in de schuur?
Alles bij elkaar was het de inhoud van 4 verhuisdozen. Wat heb je dan meegenomen naar je vriend? Toch ook wel kleding e.d. als je daar twee weken wil blijven lijkt het me dat je behoorlijk wat meeneemt, ook je uggs bijvoorbeeld.
Nee alles stond in de schuur, dat heb ik daar zelf ingezet.
Mijn zus mocht ook in huis kijken maar daar stond niets meer.
Ik heb inderdaad wat kleding meegenomen maar dat was maar 15 kilo.
Ik heb gelukkig nog 1 paar!
Alles bij elkaar was het de inhoud van 4 verhuisdozen. Wat heb je dan meegenomen naar je vriend? Toch ook wel kleding e.d. als je daar twee weken wil blijven lijkt het me dat je behoorlijk wat meeneemt, ook je uggs bijvoorbeeld.
Nee alles stond in de schuur, dat heb ik daar zelf ingezet.
Mijn zus mocht ook in huis kijken maar daar stond niets meer.
Ik heb inderdaad wat kleding meegenomen maar dat was maar 15 kilo.
Ik heb gelukkig nog 1 paar!
vrijdag 19 november 2010 om 11:32
quote:fashionvictim schreef op 19 november 2010 @ 11:21:
[...]
Een goed verstaander had daaruit natuurlijk al lang begrepen dat ze zwaar pissig was en eigenlijk vond dat je als de sodemieter die spullen had moeten komen ophalen.Dit slaat nergens op. Als dat zo was geweest had ze dat gewoon moeten zeggen. Je kan toch niet raden dat als ze zegt dat ze het druk heeft en weinig thuis is, ze bedoelt dat ze pissig is en zich stoort aan de spullen? Bovendien geeft dat geen recht om de spullen te verkopen. Ze had om zijn minst kunnen waarschuwen.
[...]
Een goed verstaander had daaruit natuurlijk al lang begrepen dat ze zwaar pissig was en eigenlijk vond dat je als de sodemieter die spullen had moeten komen ophalen.Dit slaat nergens op. Als dat zo was geweest had ze dat gewoon moeten zeggen. Je kan toch niet raden dat als ze zegt dat ze het druk heeft en weinig thuis is, ze bedoelt dat ze pissig is en zich stoort aan de spullen? Bovendien geeft dat geen recht om de spullen te verkopen. Ze had om zijn minst kunnen waarschuwen.
vrijdag 19 november 2010 om 11:35
Dit slaat nergens op. Als dat zo was geweest had ze dat gewoon moeten zeggen. Je kan toch niet raden dat als ze zegt dat ze het druk heeft en weinig thuis is, ze bedoelt dat ze pissig is en zich stoort aan de spullen? Bovendien geeft dat geen recht om de spullen te verkopen. Ze had om zijn minst kunnen waarschuwen.
Ik had inderdaad beter op moeten letten maar ik vind het zwaar belachelijk.
Ik had veel vertrouwen in haar en dit kan ze zo niet doen!!!
Ze had het inderdaad op zijn minst aan kunnen geven of mij kunnen bellen naar dat briefje.
Een aangezien ze op 2 hoog woont is het nogal makkelijk om de deur niet open te maken, maar waarom!
Ik had inderdaad beter op moeten letten maar ik vind het zwaar belachelijk.
Ik had veel vertrouwen in haar en dit kan ze zo niet doen!!!
Ze had het inderdaad op zijn minst aan kunnen geven of mij kunnen bellen naar dat briefje.
Een aangezien ze op 2 hoog woont is het nogal makkelijk om de deur niet open te maken, maar waarom!

vrijdag 19 november 2010 om 11:36