Geld & Recht alle pijlers

Spullen kwijtgeraakt

30-06-2025 09:35 96 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit met een situatie en ik wil graag wat meningen over wie er in deze verantwoordelijk is.
Dochter van 4 mocht vorige week met een vriendinnetje mee zwemmen. Ik heb de moeder van het vriendinnetje daarbij een extra tas met daarin een zwemvestje (drijver) voor dochter meegegeven. Deze tas is nu kwijt. Moeder weet niet of ze hem in het zwembad heeft laten liggen of bij haar thuis. Bij het ophalen van dochter (door mijn man) is niet naar de tas gevraagd omdat mijn man niet wist welke spullen ze mee had. Ik baal ontzettend omdat het zwemvest ook voor zwemles gebruikt wordt en nieuw zo rond de 50 euro kost. Kan ik de moeder om een vergoeding vragen? Of is het (dochters) eigen verantwoordelijkheid?
Honingbij_ schreef:
30-06-2025 10:22
Sowieso de verantwoordelijkheod van je dochter. Ik zou het inhouden op haar zakgeld.
Het kind is vier…

Ik vind het gemak dat dingen kwijtraken tegenwoordig wel bizar.
Honingbij_ schreef:
30-06-2025 10:22
Sowieso de verantwoordelijkheod van je dochter. Ik zou het inhouden op haar zakgeld.
Ja, of ze werkt er maar voor :)
Flashy schreef:
30-06-2025 10:26
Het kind is vier…

Vroeger raakten er ook dingen kwijt.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Minik schreef:
30-06-2025 10:02
Ik vind dit echt totaal niet hetzelfde als die fiets. Deze moeder neemt een kind van 4 zonder zwemdiploma mee naar het zwembad (en ik vul dan maar even in haar eigen kind(eren)) ook nog. Dat is giga intensief en ontzettend lief dat ze dat doet. En nu is één tasje vergeten. Super balen, maar het is 50 euro, geen 1500 zoals een fiets. Als ze aanbiedt te vergoeden, zou ik niet meer dan 25 vragen. De zorg voor je kind is echt al veel geweest.

Wat een onzin. Dit is jouw excuus om alles om je heen verder maar te vergeten en dingen kwijt te maken en niets te vergoeden? Die moeder van vriendinnetje komt er makkelijk mee weg zo.

Dit is gewoon je verantwoordelijkheid als moeder als je een kind van een ander meeneemt, vind ik. Op kind + spullen letten. Maar ik zal me verder koest houden, de algemene mening is anders blijkbaar hier. Prima.
gryla wijzigde dit bericht op 30-06-2025 10:35
12.42% gewijzigd
Flashy schreef:
30-06-2025 10:26
Het kind is vier…

Het gemak waarmee sarcasme tegenwoordig niet wordt herkend is ook wel bizar.
Lady*Voldemort schreef:
30-06-2025 10:27
Ik ben volgens mij het afgelopen jaar al minstens 2 flessen shampoo bij het zwembad kwijtgeraakt. M’n 2 kinderen hebben tegelijkertijd zwemles dus het is altijd wat chaotisch.
Gryla schreef:
30-06-2025 10:28
Wat een onzin. Dit is jouw excuus om alles om je heen verder maar te vergeten en dingen kwijt te maken??!

Dit is gewoon je verantwoordelijkheid als moeder als je een kind van een ander meeneemt.
Heb je überhaupt wel eens 2 kleine kinderen mee naar het zwembad genomen? Want dat is niet niks.

Ik zou erachteraan gaan om te zoeken maar echt niet de ouder vragen om het te vergoeden ook al is het erg vervelend dat het kwijt is.
Lady*Voldemort schreef:
Vrijwel elke gymles raakte mijn broer een kledingstuk kwijt. Meestal zijn hemd, maar ook een keer zijn nette schoenen waarvan we wisten dat hij ze lelijk vond. Dat was echt pech zeg, haha!
Gryla schreef:
30-06-2025 10:28
Wat een onzin. Dit is jouw excuus om alles om je heen verder maar te vergeten en dingen kwijt te maken en niets te vergoeden? Die moeder van vriendinnetje komt er makkelijk mee weg zo.

Dit is gewoon je verantwoordelijkheid als moeder als je een kind van een ander meeneemt, vind ik. Op kind + spullen letten. Maar ik zal me verder koest houden, de algemene mening is anders blijkbaar hier. Prima.
Wat een vreselijk irritante toonzetting heb jij.
Maar wijze les: geen dure dingen meegeven zolang je dochter er niet zelf op kan letten.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Gryla schreef:
30-06-2025 10:03
Ik snap dit gemak niet. Het gaat me niet perse om het geld maar om het principe. Moeder maakt iets kwijt en dan haal jij je schouders maar op? En als dat nou iedere keer bij haar gebeurt…? Artikel van 50 euro weg? :bye:
Als iets iedere keer gebeurt, vind ik een ander verhaal. En ja het is vervelend, maar soms gebeuren dingen. Ik ga er dus niet vanuit dat het opzet achter zit.

Mensen waarvan ik weet dat die regelmatig laks met spullen omgaan, geef ik ook niets mee. En spullen die ik absoluut nooit kwijt wil, geef ik ook nooit mee.
Moiren schreef:
30-06-2025 10:44
Maar wijze les: geen dure dingen meegeven zolang je dochter er niet zelf op kan letten.

Volgende keer een kind zonder zwemdiploma zonder zwemvest laten zwemmen dus?

Ik zou nog een paar keer goed checken bij die moeder. En anders mijn verlies nemen.
Taskmaster schreef:
30-06-2025 10:58

Ik zou nog een paar keer goed checken bij die moeder. En anders mijn verlies nemen.
Zat goedkope opties hè.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Lady*Voldemort schreef:
Maar toen hadden kinderen opblaasbandjes om van 3,99 en geen zwemvest van 50 euro...

Wat hierboven al gezegd werd: als het mij zou zijn overkomen zou ik het vergoeden maar ik zou er niet om vragen.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Ik vind het een gedeelde verantwoordelijkheid tussen moeder vriendinnetje en jullie als ouders.
Moeder had goed op moeten letten dat ze alles mee heeft genomen uit het zwembad en jullie als ouders hadden goed met elkaar moeten afstemmen wat er mee terug had moeten komen zodat er mogelijk direct actie ondernomen had kunnen worden als hij nog in het zwembad had gelegen.

Als jouw man meteen naar het zwemvest had gevraagd had ze hem meteen uit de auto kunnen halen of had je anders meteen het zwembad kunnen bellen.

Ik vind meteen de schuld bij deze moeder neerleggen en een vergoeding vragen niet helemaal gepast.

Voor nu zou ik langs gaan bij het zwembad en anders moeder nog een keer aanspreken en aangeven dat ze hem in het zwembad niet gevonden hebben en of ze toch nog een keer in haar auto/thuis wil kijken.
nanouk wijzigde dit bericht op 30-06-2025 11:17
14.01% gewijzigd
Ik zou niet snel denken dat iemand het expres vergeten is dus zou al snel zeggen dat het ok is en zelf een nieuwe kopen. Het kan je tenslotte zelf ook overkomen dat je het kwijtraakt.

Zou her daarnaast wel netjes vinden als die moeder aanbiedt om het te vergoeden, maar noodzakelijk? Mwah.
Ik zou er totaal niet bij stil hebben gestaan dat een zwemvest zó duur zou kunnen zijn. De spullen van mijn eigen kinderen zijn dat in ieder geval niet. (ook hun zwembandjes niet)

Als ik de moeder zou zijn geweest die iets is kwijtgeraakt, dan zou ik zeker het zwembad bellen, en mijn best doen het vest terug te krijgen. Ik zou er niet aan denken om het te vergoeden. Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik een heel andere inschatting zou hebben gemaakt van de impact.
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
.... Vroegerrrr,.... als ik met kindjes ging zwemmen (en dunnetjes) nam ik altijd een grote stevige lidl/jumbo boodschappen-tas(sen).
3-4 rugtasjes erin en de grote handdoeken los boven in de grote tas. Dat scheelt me een hoop gesjouw met al die losse rugtasjes (en het moeten volproppen van die rugtasjes)
Zoccellia schreef:
30-06-2025 11:24
Ik zou er totaal niet bij stil hebben gestaan dat een zwemvest zó duur zou kunnen zijn. De spullen van mijn eigen kinderen zijn dat in ieder geval niet. (ook hun zwembandjes niet)

Als ik de moeder zou zijn geweest die iets is kwijtgeraakt, dan zou ik zeker het zwembad bellen, en mijn best doen het vest terug te krijgen. Ik zou er niet aan denken om het te vergoeden. Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik een heel andere inschatting zou hebben gemaakt van de impact.
Ik weet niet wat voor zwemvest het is maar als het een easy swim vest is, kan het best kloppen hoor, die zijn prijzig.

Tip voor to; kijk anders even op Vinted, er staan vaak van die vesten op. Tot die tijd kan je er misschien 1 lenen van het zwembad waar ze les heeft.
Heb je ook al op facebook pagina’s gecheckt? Misschien is het door iemand gevonden en meegenomen. Ik zou het zelf altijd afgeven bij het zwembad dan, maar er zullen vast mensen zijn die het dan meenemen en bijvoorbeeld een berichtje op een fb pagina zetten.
Pioen00 schreef:
30-06-2025 09:55
Als ze niet eens weet of zoiets als een zwemtas met dure drijvers bij haar thuis ligt, zou ik ernstige twijfels krijgen over je 4-jarige aan haar zorg kan overlaten.
Deze gedachte deel ik met jou.
Wil je je ei kwijt kunnen over: EHV,vloggers,(mom) influencers,realityseries?Stuur maar pb voor info.
Moiren schreef:
30-06-2025 10:44

Mee eens. Spullen meegeven is het risico nemen op kwijtraken. Leuk? Nee, maar zo gaat het leven. Was vroeger niet anders trouwens.
Pioen00 schreef:
30-06-2025 09:55
Als ze niet eens weet of zoiets als een zwemtas met dure drijvers bij haar thuis ligt, zou ik ernstige twijfels krijgen over je 4-jarige aan haar zorg kan overlaten.
Ik vind het dan weer bijzonder om een vierjarige met vriendinnetje en moeder naar een zwembad 45 minuten ver te laten gaan. Ik liet mijn kinderen niet graag met anderen meerijden en al helemaal niet zo ver.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
Taskmaster schreef:
30-06-2025 10:58

Nou heb ik geen kinderen, maar een 4 jarige, zonder zwemdiploma, mee geven met een ander...ik zou niet rustig zitten geloof ik. Maar ja, ik ben dan ook overbezorgd. Daarom heb ik ook geen kinderen :proud:

En om de vraag te beantwoorden: ik denk gevalletje 'pech pindakaas'. Dingen kwijtraken gebeurt nou eenmaal. Kan je zelf ook overkomen.
Ook een Pluviofiel
Ha Nicole, ik heb het zwembad nog gebeld maar de tas is niet gevonden. Kan jij deze schade ergens op een verzekering kwijt denk je?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven