Geld & Recht alle pijlers

Starter op de woningmarkt...adviezen, ervaringen?

03-06-2020 20:02 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik studeer binnenkort af, en wil daarna op mezelf gaan wonen. Overal hoor en lees ik horrorverhalen over hoe moeilijk de starters het op dit moment hebben op de woningmarkt, maar is dat echt zo? Soms kijk ik op funda voor koopwoningen/appartementen, en ook al is daar een heleboel woningen ver buiten mijn budget, zie ik er genoeg betaalbare woningen (categorie van 175.000 - 225.000 eur).
Wat ik hiermee wil zeggen...is dat schijn? Worden deze woningen alsnog ver boven hun aangegeven prijzen verkocht?

Daarnaast vroeg ik me af hoe nauwkeurig zijn de online hypotheekrekentools? Kunnen die alsnog sterk afwijken bij een echt gesprek bij de hypotheekadviseur/bank?

Ik ken helaas niemand die ook een starter is op de woningmarkt, en met wie ik dit soort dingen zou kunnen bespreken, vandaar dat ik mijn vraag hier post...
Alle reacties Link kopieren
Het scheelt dat je zo flexibel bent qua woonplaats, dat je wat gespaard hebt, en dat je een opleiding in de IT doet en al wat werkervaring hebt. Nu ik je antwoord lees denk ik zeker niet dat het onmogelijk is. Ik weet niet wat voor soort bedrijf je zoekt (groot/klein) maar wij zijn nog op zoek naar een ontwikkelaar :)
Alle reacties Link kopieren
Pompoenschip schreef:
03-06-2020 21:31
Jeetje dat is inderdaad niet veel...in welke richting was je master?
Niet in de IT ;-)

Maar de ervaring in mijn omgeving is hetzelfde: met WO master groei je langer en vaak ook sneller door, maar je stapt niet perse hoger in.

Dat je heel flexibel bent is handig, maar heb je dan helemaal geen behoefte aan een leuke stad of fijne omgeving of thuisgevoel buiten je huis?
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
03-06-2020 21:54


Dat je heel flexibel bent is handig, maar heb je dan helemaal geen behoefte aan een leuke stad of fijne omgeving of thuisgevoel buiten je huis?