Geld & Recht alle pijlers

Strafbaar?

12-06-2011 11:12 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om het volgende:

Mijn vriendin kijkt wel eens op de MSN van haar kinderen. Daar leest ze dat het vriendje (17) van haar dochter (14), het kind wel erg onder druk zet met seksuele vragen over zelfbevrediging e.d.

Het laatste wat ze las was dat hij het tijd vond om verder te gaan.......

Mijn vriendin wil natuurlijk niet dat haar dochter er achter komt dat zij de MSN leest maar ze wil haar dochter ook beschermen.

Hoeveel is eigenlijk strafbaar is zo'n situatie, want elders op het internet lees ik dat vingeren met een minderjarige al strafbaar is, want nog geen 16, en op ander forums lees ik dan weer dat het niet strafbaar is als het meisje toestemming gaf.

Wat doe je als ouder om je kind te beschermen?
Kun je uitleggen op wat voor manier die jongen dat meisje dan onder druk zet?
Ach jee, een beetje vingeren op je 14e. Nou en.
Nou, ik weet dat ik daar op mn 14e nog echt niet aan toe was hoor!
Jongen is toch zelf ook minderjarig? Er zijn zoveel minderjarigen die seks hebben. Lijkt me niets strafbaars aan.
Ik denk dat je vooral je kind moet leren dat het nee mag zeggen. Je kunt hem/haar toch niet beschermen tegen álles. Nu heeft moeders de MSN bekeken, maar wie weet wat er buiten de MSN om gebeurd. Het is aan het kind om daar goed mee om te kunnen gaan, en dat hangt niet af van een chatgesprek.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Door er maar steeds over door te vragen, zeggen dat het niet normaal is als ze niet aan zelfbevrediging zou doen. Heeft hij natuurlijk een bevestiging van haar dat ze het wel doet, gaat het weer heel lang door over hoe vaak, en wat ze dan precies doet, etc. etc.

Terwijl je dus deze intieme dingen niet op internet moet zetten want voor je het weet wordt het tegen je gebruikt.

Maar ja, zij kan haar dochter dan weer niet laten weten dat ze het gelezen heeft.
Ben ik de enige die het nogal stuitend en misselijk vind dat de moeder stiekem de privacy van haar dochter schendt door haar MSN te lezen in plaats van met haar te praten?
quote:Popje1975 schreef op 12 juni 2011 @ 11:24:

Ach jee, een beetje vingeren op je 14e. Nou en.

Nee mijn vriendin begreep dat hij daar geen genoegen meer mee nam, en meer wilde.

Zij is ook niet tegen vingeren en dingen uitvinden, maar go the whole way.....nou nee.
Wat je als ouder kunt doen? Met je kind praten over grenzen en dat ze alleen dingen doen waar ze zelf aan toe zijn. Dat zijn toch de normale gesprekken die ouders behoren te voeren met hun tieners? Ik hoop dat de dochter zich niet onder druk laat zetten, maar als ouder ben je er niet bij en kun je er verder denk ik weinig aan doen.
quote:Miek_ schreef op 12 juni 2011 @ 11:28:

Ben ik de enige die het nogal stuitend en misselijk vind dat de moeder stiekem de privacy van haar dochter schendt door haar MSN te lezen in plaats van met haar te praten?Kan zijn, maar je wil toch ook weten of je kind niet misbruikt wordt.
Wat lastig dit.

Of je controleert open en bloot wat je kind op internet doet ......of je loopt tegen dít dilemma aan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom leest ze de msn van haar dochter?

En verder wat Himalaya zegt. De jongen is zelf ook minderjarig en haar vriendje, was het een vreemde kerel die zoiets zegt vind ik het wat anders.
quote:Waxine schreef op 12 juni 2011 @ 11:26:

Jongen is toch zelf ook minderjarig? Er zijn zoveel minderjarigen die seks hebben. Lijkt me niets strafbaars aan.Er staat toch iets in de wet over 16 jaar enzo.
quote:Stoeltie schreef op 12 juni 2011 @ 11:26:

Nou, ik weet dat ik daar op mn 14e nog echt niet aan toe was hoor!

Ik wel hoor, ik had het ontdekt , en bleef erin.

Maar goed, die jongen is ook minderjarig, en het is haar vriendje. Dus ik vind het lastig. Als hij echt haar onder druk zet :anders maak ik het uit, of anders laat ik naaktfoto's van je zien. Dan moet moeders er iets mee.

Maar tieners praten nu eenmaal wel met elkaar over seks, dat kun je denk ik niet tegenhouden.

Vind het verder wel ok dat die moeder in de MSN kijkt als dochter daarvan op de hoogte is. Veel ouders maken daar toch afspraken over met hun kind?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juni 2011 @ 11:30:

Wat lastig dit.

Of je controleert open en bloot wat je kind op internet doet ......of je loopt tegen dít dilemma aan.Ja, ik denk dat je gelijk hebt, mijn vriendin zou het bespreekbaar moeten maken. Het is ook zo dat de gesprekken tot heel laat in de avond door gaan, denk je dat je kind lekker ligt te slapen....
Ze kan toch gewoon een gesprek aangaan met haar dochter, zonder dat hele MSN erin te betrekken?
quote:toetyfroety schreef op 12 juni 2011 @ 11:30:

[...]

Er staat toch iets in de wet over 16 jaar enzo.

Wat blijf je maar bezig over de wet en strafbaar? De politie gaat in deze situatie echt niks doen hoor.

Nogmaals: moeder kan beter in gesprek gaan met dochter over hoe grenzen aan te geven. En niet stiekem msn lezen en zich vanalles in het hoofd halen.
quote:baby_ernie80 schreef op 12 juni 2011 @ 11:32:

Ze kan toch gewoon een gesprek aangaan met haar dochter, zonder dat hele MSN erin te betrekken?Heeft ze al gedaan maar dan komt dochter niet veel verder dan hm, huhuh
En kan je vriendin niet een gesprek erover aangaan zonder te melden wat ze heeft gelezen op msn? Of is dat al gezegd, kan moeilijk terug lezen.

Gewoon op een geschikt moment over seks beginnen en zo erachter komen hoe ze erin staat.

En zeker zorgen dat ze de pil gaat slikken, als ze dat al niet deed.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:toetyfroety schreef op 12 juni 2011 @ 11:32:

[...]

Ja, ik denk dat je gelijk hebt, mijn vriendin zou het bespreekbaar moeten maken. Het is ook zo dat de gesprekken tot heel laat in de avond door gaan, denk je dat je kind lekker ligt te slapen....heel simpele oplossing: modem 's avonds uit
quote:toetyfroety schreef op 12 juni 2011 @ 11:32:

[...]

Ja, ik denk dat je gelijk hebt, mijn vriendin zou het bespreekbaar moeten maken. Het is ook zo dat de gesprekken tot heel laat in de avond door gaan, denk je dat je kind lekker ligt te slapen....Dan zou ik haar mobiel en/of computer van de slaapkamer halen.
Tsja, op mijn 14e was ik ook aan het ontdekken. Op mijn 15e had ik voor het eerst sex. Het hoort erbij.. bij opgroeien en groter worden.

Hoewel ik begrijp dat het moeilijk is je kleine meisje groot te zien worden denk ik dat je er als moeder weinig invloed op hebt. Als ik terug kijk denk ik dat ik er geen boodschap aan had gehad als mijn moeder mijn privacy had geschonden en daar over wil praten. Op die leeftijd zet je je toch af tegen je ouders. Denk ik
quote:Beauke schreef op 12 juni 2011 @ 11:33:

[...]

Wat blijf je maar bezig over de wet en strafbaar? De politie gaat in deze situatie echt niks doen hoor.

Nogmaals: moeder kan beter in gesprek gaan met dochter over hoe grenzen aan te geven. En niet stiekem msn lezen en zich vanalles in het hoofd halen.Mmm, ik had eigenlijk mijn vriendin geadviseerd dat ze die jongen moest benaderen en hem eens erop wijzen dat hij strafbaar is. (heeft ze niet gedaan).
quote:Beauke schreef op 12 juni 2011 @ 11:34:

[...]

Dan zou ik haar mobiel en/of computer van de slaapkamer halen.Da's ook een idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven