Geld & Recht alle pijlers

studenten ov vergeten, boete declareren?

27-03-2012 22:40 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
*
google weet raad:

Als u uw Voordeel-urenkaart, Maandkaart of OV-studentenkaart bent vergeten, kunt u 1x per jaar de boete en de ritprijs terugvragen. U krijgt eerst een acceptgiro voor de ritpijs én de boete. Kunt u vervolgens bij de klantenservice door middel van een kopie aantonen dat u in het bezit bent van de genoemde kaart, dan krijgt u het gehele bedrag gerestitueerd.

de link voor meer info
Oh, 1 keer vergeten mag dus wel.
Je moet even een formuliertje ophalen bij het NS loket! Deze kun je invullen en opsturen en dan krijg je daarna een lieve brief van de NS en je geld gestort! Gaat vrij snel allemaal. Ik had het laatst ook, dus ervaringsdeskundige ;).
Dat is inderdaad altijd zo geweest, zie de link van ikbenik Zou het zeker doen hoor, toch zonde van je geld anders.
quote:apenvacht schreef op 27 maart 2012 @ 22:41:

Hoe kun je er pas in de trein achterkomen? Je moet toch inchecken op het perron?Dat vraag ik me ook af. :-S Inchecken met studenten OV is vanaf 1 januari verplicht.
Ach het is wel verplicht. Maar je kunt het een keer vergeten toch? En ik werd afgelopen week zelfs ingefluisterd door een conducteur dat het niet zo erg is om niet in te checken omdat ze er voor studenten nog geen boete voor mogen geven (wanneer ze wel een ov studentenkaart kunnen tonen).
X
quote:apenvacht schreef op 27 maart 2012 @ 22:41:

Hoe kun je er pas in de trein achterkomen? Je moet toch inchecken op het perron?Op lang niet alle stations moet je met je OV-kaart langs een incheck punt om het poortje open te laten gaan. Ik kan me voorstellen dat je dat 's ochtends als je haast hebt en nog niet helemaal wakker bent eens een keertje vergeet en er daardoor dus pas in de trein achter komt dat je je kaart niet eens bij je hebt.
quote:schuilnaamhebber schreef op 27 maart 2012 @ 22:52:

Ahh dank jullie wel! :-)

Ja, ik ga het absoluut terugvragen! Morgen meteen even langs het ns loket dus!

Zo stom was dat! Het was maandagochtend supervroeg.. Ik had muziek op en ben zonder te kijken of het incheckpoortje wel bliep zei nadat ik mijn portemonnee ervoor hield met mijn ochtendhoofd de trein in gestrompeld

Haha ik zie het helemaal voor me!

Maar duidelijk dan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven