Geld & Recht alle pijlers

studiefinanciering +rondkomen

23-07-2009 13:03 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu al bijna 2.5 jaar op kamers en het blijft lastig om rond te komen van de studiefinanciering. Wie herkent dit??

Ik voel mij heel zelfstandig en wil ook liever niet op mijn ouders terugvallen. Betaal de verzekering, boekengeld, huur, boodschappen, verjaardagen,telefoonrekening, internet, lesgeld en noem maar op gewoon zelf.

Naast de studiefinanciering heb ik een bijbaantje (35 euro per week) en soms nog extra werk met oppassen of evenementenwerk (dit is niet wekelijks of maandelijks)

En toch.... al het geld is zomaar weer op! Ik word er helemaal gek van! Ik ga vrijwel nooit stappen, soms wel een bioscoop of een terrasje, koop zelden nieuwe kleren en heb geen dure hobby's en kijk in de supermarkt naar wat ik écht nodig ben en dan het goedkoopste merk...

Voor mijzelf al een aantal maanden weer bijgehouden hoeveel en aan wat ik iets uitgeef.... en ik zie het gewoonweg niet! Ben geen big spender....

Op dit moment ben ik aan het verhuizen en dat kost natuurlijk ook wel wat geld, geld wat ik niet heb. Voor het eerst springen mijn ouders bij. En dat voelt heel gek en niet fijn :(

Heeft iemand tips? ervaringen?

het is ook een beetje frustratie uiten nu... ppff zit er even doorheen
Alle reacties Link kopieren
Ok, tja er is wel contact geweest in 10 jaar tijd, ben net 3,5 jaar gescheiden, dus die 10 jaar halen we niet.

Nou ja... we gaan het LBIO maar eens achter de vodden aanzitten, dit schiet zo niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven