Super baan met 1 nadeel....
maandag 28 februari 2011 om 19:48
Hallo,
Sinds 8 maanden werk ik ergens waar ik het onwijs naar mijn zin heb.
Leuke collega´s, leuk werk, goede sfeer en een leuke bazin.
Ik heb mijn plekje wel gevonden...
Alleen baal ik van één ding heel erg: Het betaald zo weinig.
Ik verdien 9,00 euro bruto per uur.
En dat terwijl ik al 25 ben en een vakdiploma in mijn zak heb.
Al vanaf het begin vond ik mijn salaris aan de lage kant, maar er kon een half jaar later over gepraat worden.
Ik heb 2 pogingen gedaan en 2 keer is het verzoek afgewezen.
Want het was nu een rustige periode.
Dat klopt wel, want in de zomer is het veel drukker.
Ik vraag mij alleen af of als ik in mei/juni verhoging vraag het dan wel gaat lukken en hoe ik dat dan moet brengen/zeggen want ik vraag het tenslotte al voor de derde keer.
Ze zijn tevreden over de kwaliteiten die ik in me heb.
Mijn functie past goed bij mij.
De vorige baan die ik had (ook parttime) betaalde 2 euro per uur meer voor dezelfde functie, dus het i een groot verschil.
We hebben geen CAO en dat zorgt er dus voor dat er het minimum wordt betaald...
.
Iemand tips..
Sinds 8 maanden werk ik ergens waar ik het onwijs naar mijn zin heb.
Leuke collega´s, leuk werk, goede sfeer en een leuke bazin.
Ik heb mijn plekje wel gevonden...
Alleen baal ik van één ding heel erg: Het betaald zo weinig.
Ik verdien 9,00 euro bruto per uur.
En dat terwijl ik al 25 ben en een vakdiploma in mijn zak heb.
Al vanaf het begin vond ik mijn salaris aan de lage kant, maar er kon een half jaar later over gepraat worden.
Ik heb 2 pogingen gedaan en 2 keer is het verzoek afgewezen.
Want het was nu een rustige periode.
Dat klopt wel, want in de zomer is het veel drukker.
Ik vraag mij alleen af of als ik in mei/juni verhoging vraag het dan wel gaat lukken en hoe ik dat dan moet brengen/zeggen want ik vraag het tenslotte al voor de derde keer.
Ze zijn tevreden over de kwaliteiten die ik in me heb.
Mijn functie past goed bij mij.
De vorige baan die ik had (ook parttime) betaalde 2 euro per uur meer voor dezelfde functie, dus het i een groot verschil.
We hebben geen CAO en dat zorgt er dus voor dat er het minimum wordt betaald...
.
Iemand tips..
maandag 28 februari 2011 om 20:17
Misschien kan je zeggen dat beloofd is tot het gesprek, je niet rond kan komen van dit salaris en dat, als je geen verhoging krijgt je helaas genoodzaakt bent om naar wat anders te moeten zoeken waar ze wel een waardig salaris bieden, wat je erg jammer vind omdat je het zo naar je zin hebt maar voor jezelf moet kiezen.

maandag 28 februari 2011 om 20:19
TO: In welke branche ben je werkzaam? In sommige branches verdien je gewoon heel erg slecht. Verder denk ik dat je best blij mag zijn dat je in deze tijd zo'n leuke baan hebt. Natuurlijk is het lage salaris een nadeel, maar geef niet op! Probeer het over een tijdje nog eens voor elkaar te krijgen met goede argumenten. En als meer loon er niet inzit dan kun je wellicht proberen om een opleiding o.i.d. te ''krijgen'' via je werkgever?

maandag 28 februari 2011 om 20:48
Ik zou het toch weer aankaarten. Gewoon zeggen dat bij het aannemen toegezegd is dat er na een half jaar over het salaris gesproken kon worden dat dat halve jaar nu voorbij is (neem ik even aan).
En dat je geen CAO hebt, betekent natuurlijk niet dat je helemaal niet kunt vergelijken. Je kunt bv aangevevn dat je in je vorige baan dus ¤2,- meer verdiende per uur en dat dit verder een vergelijkbare functie was. Ook zou je vast wel ergens op kunnen zoeken wat anderen met een vergelijkbare functie verdienen. Daarnaast kunt je natuurlijk wijzen op je vakdiploma's en het feit dat ze heel tevreden over je zijn. Probeer de insteek positief te houden. Zeg ook dat jij het erg naar je zin hebt in de functie en de sfeer in de organisatie erg prettig vindt (om maar wat te noemen hoor, wat kun je zelf invullen).
Als je verzoek weer afgewezen wordt, probeer dan in ieder geval of je wel afspraken kunt maken over toekomstige stijgingen. Wanneer kun je wel stijgen dan? Aan welke (concrete) eisen moet je dan voldoen? Dan kun je je daarop richten en zorgen dat ze dan geen reden meer hebben om te weigeren.
Als ze dat ook niet willen, zou en je bent echt erg ongelukkig met je salaris, zou ik op zoek gaan naar een andere baan (want omdat je geen CAO hebt zul je ook in de toekomst over iedere salarisstijging flink moeten onderhandelen!). Ik zou zelf overigens niet 'dreigen' met weggaan in het gesprek over de hoogte van je salaris. Dit komt vrij vijandig over. Ik denk dat je meer bereikt met een positieve insteek. Werkt dit niet en heb je een andere baan, dan ook echt gaan. Wanneer ze je dan opeens wel salarisverhoging zouden willen geven zou ik daar een beetje klaar mee zijn persoonlijk.
En dat je geen CAO hebt, betekent natuurlijk niet dat je helemaal niet kunt vergelijken. Je kunt bv aangevevn dat je in je vorige baan dus ¤2,- meer verdiende per uur en dat dit verder een vergelijkbare functie was. Ook zou je vast wel ergens op kunnen zoeken wat anderen met een vergelijkbare functie verdienen. Daarnaast kunt je natuurlijk wijzen op je vakdiploma's en het feit dat ze heel tevreden over je zijn. Probeer de insteek positief te houden. Zeg ook dat jij het erg naar je zin hebt in de functie en de sfeer in de organisatie erg prettig vindt (om maar wat te noemen hoor, wat kun je zelf invullen).
Als je verzoek weer afgewezen wordt, probeer dan in ieder geval of je wel afspraken kunt maken over toekomstige stijgingen. Wanneer kun je wel stijgen dan? Aan welke (concrete) eisen moet je dan voldoen? Dan kun je je daarop richten en zorgen dat ze dan geen reden meer hebben om te weigeren.
Als ze dat ook niet willen, zou en je bent echt erg ongelukkig met je salaris, zou ik op zoek gaan naar een andere baan (want omdat je geen CAO hebt zul je ook in de toekomst over iedere salarisstijging flink moeten onderhandelen!). Ik zou zelf overigens niet 'dreigen' met weggaan in het gesprek over de hoogte van je salaris. Dit komt vrij vijandig over. Ik denk dat je meer bereikt met een positieve insteek. Werkt dit niet en heb je een andere baan, dan ook echt gaan. Wanneer ze je dan opeens wel salarisverhoging zouden willen geven zou ik daar een beetje klaar mee zijn persoonlijk.

dinsdag 1 maart 2011 om 09:37
quote:mormeltje08 schreef op 01 maart 2011 @ 06:18:
Hoeveel uur is jouw werkweek? Als je een 36-urige werkweek heb verdien je zelfs onder het minimum loon:
Leeftijd Werkweek
36 uur
Werkweek 9,13 euro
38 uur
Werkweek 8,65 euro
40 uur 8,22 euroDie vlieger gaat alleen op als het bedrijf waar TO werkt een 36-urige werkweek hanteert. Als TO er zelf voor heeft gekozen om 36 uur te werken, dan klopt alles gewoon hoor.
Hoeveel uur is jouw werkweek? Als je een 36-urige werkweek heb verdien je zelfs onder het minimum loon:
Leeftijd Werkweek
36 uur
Werkweek 9,13 euro
38 uur
Werkweek 8,65 euro
40 uur 8,22 euroDie vlieger gaat alleen op als het bedrijf waar TO werkt een 36-urige werkweek hanteert. Als TO er zelf voor heeft gekozen om 36 uur te werken, dan klopt alles gewoon hoor.