Geld & Recht alle pijlers

tafel met scheuren

28-05-2010 10:55 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb negen maanden geleden een tafel gekocht. Het blad is gemaakt van oude treinwagons. Erg mooi zeker omdat hij "gewhite-washed" is. Sinds een tijdje krijgt hij echter scheurtjes. Het begint aan de uiteindes van de tafel en loopt naar het midden van de tafel. Hij is 2 weken geleden door de leverancier gelijmd, maar de tafel vertoont nu alweer scheurtjes. De leverancier zegt dat het zo hoort en dat er verder niets aan te doen is. Ik neem daar geen genoegen mee. Wat vinden jullie? Is er iemand die zoiets met hun tafel heeft gehad. Heel graag jullie reactie. Alvast bedankt.

Groetjes
hout leeft vooral in de warmte...niets aan te doen lijkt mij
Oud hout wat gaat werken? raar
Het zijn natuurlijk wel oude treinwagons.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hout leeft, ook oud hout.

Wel mooi zijn tafel gemaakt van hout dat ook voor treinwagons is gebruikt. Maar dit lijkt mij erbij horen.
Hout is materiaal dat leeft zoals hier al gezegd wordt. Je wordt geacht hiervan op de hoogte te zijn als je zo'n product aanschaft en hebt als je hierover klaagt geen poot om op te staan. (ik lees voor mijn werk veel geschillen binnen de woonbranche en zeg dit dus uit ervaring). Bovendien, door die scheuren krijgt je tafel eigenlijk alleen paar meer karakter!
Inderdaad, hout werkt. Echter, als de leverancier het om deze reden het al eerder gelijmd heeft vind ik het wel raar dat hij nu zegt dat het gewoon zo is. Dat vond hij eerder namelijk niet.

Ik zou er persoonlijk niet zo mee zitten, ik vind een tafel er alleen maar mooier op worden.
ja maar is de tafel niet gelijmd omdat de TO dat wilde misschien?

Wij hebben hier nu onze 2de antieke tafel en idd ook scheuren geeft vind ik meer karakter.

Wat ook kan zijn is dat de lucht in je kamer erg droog is.

Heb je van die waterbakjes hangen in je kamer?
Wat er al gezegd is: hout werkt, ook als het oud hout is. Dit hoort dus bij de tafel.

Kijk eens naar de luchtvochtigheid/ventilatie in de ruimte: dit schijnt erg belangrijk te zijn. Als er goede ventilatie is en de luchtvochtigheid op het juiste peil dan zou hout minder moeten werken!

Succes ermee
Luchtvochtigheid zal het zijn, waarschijnlijk is het bij jou in huis een stuk droger als waar de tafel tot nog toe heeft gestaan.

Vraag me trouwens wel af hoe een tafel van oude treinwagons er uit ziet.....
Viva la vida
Het meeste "oude" hout is helemaal geen oud hout, maar hout dat in China is bewerkt om er oud uit te zien. Oud hout werkt veel minder dan nieuw hout. Mijn gok is dat het hout helemaal niet oud is.
Bedankt voor jullie reacties. Wat ik vergeten was te melden: toen de bezorgers de tafel 2 weken geleden terug kwamen brengen, hebben ze een poot stuk gedraaid. Vanochtend heeft de eigenaar de pin in de poot vastgezet door middel van "lijm" Ik moet hem nu 2 dagen "half" ingedraaid laten staan en over 2 dagen de poot vast draaien. Ik ben benieuwd of de poot er dan goed onder komt. De poot wordt nu nl ondersteund door karton. Volgens mij staat de tafel straks niet meer stabiel. Maar dat zie ik dan wel weer.

Volgens de leverancier zouden de scheuren komen door vocht. Als het bij de tafel hoort snap ik niet dat hij dan de moeite neemt om hem te lijmen, want dat stelde hij echt zelf voor. Wij hebben een houten vloer en die heeft niet één scheur:D Maar dat zal wel eiken zijn, want dat hout scheurt niet volgens hem......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven