Geld & Recht alle pijlers

Tandarts bezoek 2012.

01-03-2012 09:03 33 berichten
Okay, ik ga straks naar de tandarts, ik heb de nieuwe tandartstarieven even bekeken en word er niet echt vrolijk van.

Moet ik met de nieuwe tarievenlijst in de stoel gaan zitten, en bij elke handeling van de tandarts gaan afkruisen om zo straks niet te schrikken van de rekening?

Of bij voorbaat al in overleg gaan vóór dat je in de stoel gaat zitten.

Het gaat nu om een controle, het is voor mij een nieuwe tandarts, de vorige tandarts stopte zijn praktijk.

Dus hebben jullie al ervaringen met de nieuwe tandartstarieven, en hoe voorkom je een torenhoge rekening.( Ja ik ga toch, maar wil graag de kosten kunnen blijven overzien)
Alle reacties Link kopieren
Vivafleur, dat is dus precies waar ik al voor waarschuwde. Overigens kan het uitbetalen om op te blijven letten dit jaar. Zo hebben deze week CZ en VGZ besloten hun tandartsverzekeringen alsnog aan te passen en de max. vergoedingen per code te laten vervallen, naar aanleiding van de storm aan binnengekomen klachten. Indien daar verzekerd zou ik er in jouw situatie achteraan gaan; is er dan niet alsnog met terugwerkende kracht per 1-1-2012 de volledige dekking en vervalt daarmee de rekening?

Geluiden zijn dat mogelijk meer verzekeraars deze -opvallende- teruggang van max. per code naar onbeperkt per code gaan doorvoeren. Op blijven letten kan dus wellicht nog positief uitpakken.

En zie daar; het einde van de 3 jaar experiment van Schippers is gedoemd te falen zodra genoeg verzekeraars volgen. Doel niet bereikt maar wel te verwachten veel hogere premies omdat verzekeringen veel meer moeten gaan uitkeren. Weer een 'uitblinker'.
when you wish upon a star...
Ja ik las het nieuwsbericht, best zuur hoor, onze verzekering valt er niet onder. We mogen onze rekening nu alsnog naar ze opsturen en dan gaan ze ernaar kijken. Blijkbaar zijn ze er zelf ook nog niet uit. Voor nu moeten we het resterende bedrag gewoon voldoen.

Ik vind eigenlijk dat ze de claim van 100% vergoeding niet meer kunnen uitdragen als ze met maximum bedragen per code gaan werken. Als ze niet alsnog een vergoeding geven dan dien ik daar alsnog een klacht over in.

Vind het ook een vreemd experiment, ik vind een tandarts behandeling net als een artsen behandeling niet iets waar mee je gaat rond shoppen voor de goedkoopste behandeling. Ik heb genoeg ellende gehoord over prive klinieken die besparen op kwaliteit. Hoop dat deze maatregel teruggedraaid wordt want volgens mij wordt alleen de tandarts er beter van. En zo'n slecht betaalt beroep is dat niet.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:redband schreef op 01 maart 2012 @ 09:11:

Ik heb een verzekering van 250 euro voor de tandarts.

Univé toevallig?

Ik ook, tot maximaal ¤250 en 20% van alle behandelingen moet je sowieso zelf betalen. Blijkbaar was dat laatste mij nooit eerder opgevallen (of is dit pas sinds dit jaar?), ik kreeg vandaag een rekening van de resterende 20% voor een periodiek onderzoek van mijn tandartspraktijk.

Ik moet mij er volgend jaar toch eens beter in gaan verdiepen geloof ik..
Wat ik me nu afvraag; zouden mensen nu ook minder vaak naar de tandarts gaan? Als je weet dat je veel bij moet betalen is het wel verleidelijk om eens een controle over te slaan als het financieel niet uitkomt?!...
Bij mijn tandarts wordt je uitgeschreven als je niet meer voor de halfjaarlijkse controle komt, kun je op zoek naar een andere. Die hier in de omgeving dus niet is, alles zit propvol.

Dus nee, minder gaan levert alleen maar meer problemen op.
Even een tip voor het vergelijken van prijzen van tandartsen. Er kunnen ook referenties worden geplaatst, al staan die er nog niet veel. Maar als je de prijsverschillen ziet kan het zomaar de moeite waard zijn: Zorgkiezer.nl
Doubt kills more dreams than failure ever will
Mijn tandarts heeft zijn tarieven (en die van zijn mondhygienistes) met meer dan 20% verhoogd en die liggen dan ook fors hoger dan de maximale vergoedingen.

Hij staat op http://www.zorgkaartnederland.nl ook te boek als arrogante

zak(kenvuller). Ik wil dus eigenlijk een andere. Probleem is alleen dat hij wel goed is en bij een andere tandarts moet je dat maar weer afwachten. Op die zorgkaart-site staan helaas nog niet zo heel veel beoordelingen.

Goeie tip trouwens, die zorgkiezer. Ik heb net even gekeken en mijn tandarts is idd de allerduurste in mijn woonplaats. Waar anderen 45 euro rekenen, vraagt hij bijvoorbeeld 65.
.
Mijn tandarts z'n tarieven staan er helaas niet bij. Ik ben wel benieuwd hoeveel % hij ze verhoogd heeft, maar ontdek dat pas bij de controle. Sinds dit jaar heb ik geen tandartsverzekering meer. Ik heb al jaren zeer zelden iets en heb dan ook besloten de controles te beperken tot 1x per jaar. Mocht ik tussentijds klachten krijgen, dan ga ik uiteraard gewoon heen. Ik verwacht geen problemen als ik maar 1x per jaar ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven