te hoog woonlasten
donderdag 10 mei 2012 om 16:59
mijn hypotheek verloopt in 2016 onze woon lasten zijn hoger dan ons inkomen. weet iemand hoe ik mijn lasten kan onder drukken. Hypotheek open breken is ook geen optie, want die zal hoger uitvallen. ik zit nu met mijn vingers in mijn haren.zelfs mijn service kosten blijven stijgen. weer heeft voor mij een goed advies.

donderdag 10 mei 2012 om 17:39
Maar puur door een aflossing van dat consumptief krediet, zijn je woonlasten toch niet ineens hoger dan je inkomen?
Dat zou betekenen dat je woonlasten daarvoor ook al heel erg hoog waren ten opzichte van je inkomen.
Anyway: als je hypotheek in 2016 afloopt, dan heb je het huis dus waarschijnlijk al een hele lange tijd. Is er dan geen sprake van overwaarde, die je eventueel zou kunnen verzilveren?
Bijvoorbeeld door dat krediet onder te brengen in je hypotheek, of door je hypotheek over te sluiten?
Je huis is dan nu al voor een heel groot deel afbetaald, dus er is sprake van vermogen en onderpand.
Ik zou eens met de bank of een hypotheek adviseur gaan praten.
Of heb je een aflossingsvrije hypotheek en dus geen vermogen opgebouwd?
Of bedoel je met 'de hypotheek loopt in 2016 af' wat anders?
Dat zou betekenen dat je woonlasten daarvoor ook al heel erg hoog waren ten opzichte van je inkomen.
Anyway: als je hypotheek in 2016 afloopt, dan heb je het huis dus waarschijnlijk al een hele lange tijd. Is er dan geen sprake van overwaarde, die je eventueel zou kunnen verzilveren?
Bijvoorbeeld door dat krediet onder te brengen in je hypotheek, of door je hypotheek over te sluiten?
Je huis is dan nu al voor een heel groot deel afbetaald, dus er is sprake van vermogen en onderpand.
Ik zou eens met de bank of een hypotheek adviseur gaan praten.
Of heb je een aflossingsvrije hypotheek en dus geen vermogen opgebouwd?
Of bedoel je met 'de hypotheek loopt in 2016 af' wat anders?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

donderdag 10 mei 2012 om 17:44
Om je verder te helpen denk ik dat je wat duidelijker moet zijn over je situatie.
Hoelang heb je je huidige hypotheek en weet je of je overwaarde hebt op je huis. Wat komt er binnen en wat gaat er per maand uit. Zoals ik het nu kan beoordelen is het een best pinibele situatie waar je in zit.
Kun je vertellen waarvoor je de 30 K geleend hebt en of dit misschien een investering is je huis is geweest (kun je die weer onderbrengen in je hypotheek miss?)
Hoelang heb je je huidige hypotheek en weet je of je overwaarde hebt op je huis. Wat komt er binnen en wat gaat er per maand uit. Zoals ik het nu kan beoordelen is het een best pinibele situatie waar je in zit.
Kun je vertellen waarvoor je de 30 K geleend hebt en of dit misschien een investering is je huis is geweest (kun je die weer onderbrengen in je hypotheek miss?)
donderdag 10 mei 2012 om 18:10

donderdag 10 mei 2012 om 18:11
quote:gember999 schreef op 10 mei 2012 @ 17:15:
Maar je hypotheek loopt af in 2016? Dus dan wordt hij helemaal afgelost, mits je nu alles blijft betalen? Dan moet daar toch wel een mouw aan te passen zijn. Hoeveel heb je nu al afgelost, of hoe hoog is de inleg in je bankspaar?
Ik denk eerlijk gezegd dat ze bedoelt dat haar rentevaste periode afloopt...
Ennnn.....
Maar je hypotheek loopt af in 2016? Dus dan wordt hij helemaal afgelost, mits je nu alles blijft betalen? Dan moet daar toch wel een mouw aan te passen zijn. Hoeveel heb je nu al afgelost, of hoe hoog is de inleg in je bankspaar?
Ik denk eerlijk gezegd dat ze bedoelt dat haar rentevaste periode afloopt...
Ennnn.....