Geld & Recht alle pijlers

te hoog woonlasten

10-05-2012 16:59 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn hypotheek verloopt in 2016 onze woon lasten zijn hoger dan ons inkomen. weet iemand hoe ik mijn lasten kan onder drukken. Hypotheek open breken is ook geen optie, want die zal hoger uitvallen. ik zit nu met mijn vingers in mijn haren.zelfs mijn service kosten blijven stijgen. weer heeft voor mij een goed advies.
Werken jullie beiden volledig? Zo niet, meer gaan werken.
Hoe heb je die lening aan kunnen gaan!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
je kan een hypo ook tussendoor veranderen, kost wel wat, maar kan je ook weer onderbrengen.

en als je voor dat krediet 7 of 8% betaald en voor je hypo 5% scheelt dat toch 3%.
wij slapen nooit.
Als je 625 euro per maand betaald, dan heb die lening in 4 jaar weg. Dat is 156 euro per week. Is dat niet te doen?
Of zeg ik nu iets heel doms?
Maar puur door een aflossing van dat consumptief krediet, zijn je woonlasten toch niet ineens hoger dan je inkomen?

Dat zou betekenen dat je woonlasten daarvoor ook al heel erg hoog waren ten opzichte van je inkomen.

Anyway: als je hypotheek in 2016 afloopt, dan heb je het huis dus waarschijnlijk al een hele lange tijd. Is er dan geen sprake van overwaarde, die je eventueel zou kunnen verzilveren?

Bijvoorbeeld door dat krediet onder te brengen in je hypotheek, of door je hypotheek over te sluiten?

Je huis is dan nu al voor een heel groot deel afbetaald, dus er is sprake van vermogen en onderpand.

Ik zou eens met de bank of een hypotheek adviseur gaan praten.

Of heb je een aflossingsvrije hypotheek en dus geen vermogen opgebouwd?

Of bedoel je met 'de hypotheek loopt in 2016 af' wat anders?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
je vergeet de rente over die 30.000 liubi.
wij slapen nooit.
625 euro per maand is veel geld hoor Liubi! Dat schudt niet iedereen zomaar uit z'n mouw naast de gewone vaste lasten
Ja klopt, de rente, die was ik vergeten.

Maar hou je dan geen rekening dat je zoveel moet afbetalen als je geld leent?
quote:gember999 schreef op 10 mei 2012 @ 17:34:

TO, kun je even duidelijk zijn over wat er precies afloopt in 2016? Dat maakt nogal uit voor de situatie.rente vast periode loopt af
Om je verder te helpen denk ik dat je wat duidelijker moet zijn over je situatie.

Hoelang heb je je huidige hypotheek en weet je of je overwaarde hebt op je huis. Wat komt er binnen en wat gaat er per maand uit. Zoals ik het nu kan beoordelen is het een best pinibele situatie waar je in zit.

Kun je vertellen waarvoor je de 30 K geleend hebt en of dit misschien een investering is je huis is geweest (kun je die weer onderbrengen in je hypotheek miss?)
das het verneukeratieve van die leningen.

je kan ervoor kiezen de 1e jaren alleen rente af te betalen bijv.

hoe lang heb je staan voor die lening to, 10 jaar?
wij slapen nooit.
en waar heb je die lening?

bij je eigen bank of bij zoiets vaags als santander?
wij slapen nooit.
gordijn, een consumptief krediet wordt verstrekt voor het kopen van niet duurzame goederen. dus niet voor verbouwingen ed.
wij slapen nooit.
Wat ga je..karig in op de vele behulpzame reacties. Besteed je net zoveel tijd aan je administratie?
ik denk dat to de voorwaarden van de lening niet eens weet, dat is vaak zo.
wij slapen nooit.
quote:pseudo schreef op 10 mei 2012 @ 18:06:

Wat ga je..karig in op de vele behulpzame reacties. Besteed je net zoveel tijd aan je administratie?Wat zeg je dat netjes. Ik zit al een tijdje op mn handen, maar ik wilde hetzelfde zeggen. Alleen ben ik niet zo goed in aardige bewoordingen vinden.
quote:gember999 schreef op 10 mei 2012 @ 17:15:

Maar je hypotheek loopt af in 2016? Dus dan wordt hij helemaal afgelost, mits je nu alles blijft betalen? Dan moet daar toch wel een mouw aan te passen zijn. Hoeveel heb je nu al afgelost, of hoe hoog is de inleg in je bankspaar?

Ik denk eerlijk gezegd dat ze bedoelt dat haar rentevaste periode afloopt...

Ennnn.....
bassou123, je vraagt hier om advies maar zonder duidelijke informatie blijft het maar gissen. Probeer eens antwoord te geven op de vragen en een overzicht te geven van de inkomsten en uitgaven.
Krantewijk(je) of op een andere manier inkomsten genereren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven