Tegemoetkoming kosten vervoer voortgezet speciaal onderwijs
zondag 19 december 2010 om 15:59
Ik vraag mij af of er bij elke gemeente een andere regeling is voor tegemoetkoming in de kosten voor het vervoer van je kinderen naar voortgezet speciaal onderwijs. Ik ben een beetje aan het zoeken op het internet en kom namelijk niet echt een duidelijke regeling tegen. Ik hoop dat hier iemand is die er meer van af weet.
zondag 19 december 2010 om 16:03
Bij mijn weten vult elke gemeente dat voor zichzelf anders in.
Er is een landelijke minimum eis waaraan ze moeten voldoen, maar daarnaast kunnen ze het zo uitgebreid of karig maken hoe ze willen.
Tenminste...bij leerlingenvervoer voor basisschoolleerlingen werkt het zo, ik heb geen reden om aan te nemen dat het voor voortgezet onderwijs leerlingen anders zou zijn.
Er is een landelijke minimum eis waaraan ze moeten voldoen, maar daarnaast kunnen ze het zo uitgebreid of karig maken hoe ze willen.
Tenminste...bij leerlingenvervoer voor basisschoolleerlingen werkt het zo, ik heb geen reden om aan te nemen dat het voor voortgezet onderwijs leerlingen anders zou zijn.
zondag 19 december 2010 om 16:17
De minimale eis...geen idee, ik denk dat dat in de WMO staat. (valt als het goed is onder het ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport (weet het even niet zeker).
Maar qua eigen bijdrage voor voorgezet onderwijs vind ik dit: Eigen bijdrage
Gemeenten mogen u om een bijdrage vragen. Alleen als uw kind een beperking heeft en daardoor niet met het openbaar kan reizen, mag de gemeente geen eigen bijdrage van u vragen.
van http://overheidsloket.ove ... roduct&product_id=1000574
Maar qua eigen bijdrage voor voorgezet onderwijs vind ik dit: Eigen bijdrage
Gemeenten mogen u om een bijdrage vragen. Alleen als uw kind een beperking heeft en daardoor niet met het openbaar kan reizen, mag de gemeente geen eigen bijdrage van u vragen.
van http://overheidsloket.ove ... roduct&product_id=1000574
zondag 19 december 2010 om 16:38
zondag 19 december 2010 om 18:54
Leerlingenvervoer valt niet onder de Wmo, mogelijk dat het wel op dezelfde afdeling wordt afgehandeld als Wmo aanvragen maar sec gezien is het geen Wmo. Net als gehandicaptenparkeerkaart ook geen Wmo is maar vaak wel door dezelfde afdeling wordt afgehandeld.
Op de site http://www.leerlingenvervoer.net/recht5.html vond ik antwoord op de vraag: Tot welke leeftijd kan een kind recht hebben op leerlingenvervoer?
Zolang leerlingen toegelaten zijn tot een school voor (voortgezet) speciaal onderwijs, ongeacht of zij de leerplichtige leeftijd hebben bereikt of al voorbij zijn kan recht bestaan op leerlingenvervoer, mits voldaan wordt aan de regels in de Verordening.
Voor het voortgezet onderwijs geldt dat zolang een leerling toegelaten is op een school voor voortgezet onderwijs, en dus 'leerling' is van zo'n school, er recht kan bestaan op leerlingenvervoer, indien sprake is van een handicap waardoor de leerling niet of niet zelfstandig gebruik kan maken van het openbaar vervoer.
Op de site http://www.leerlingenvervoer.net/recht5.html vond ik antwoord op de vraag: Tot welke leeftijd kan een kind recht hebben op leerlingenvervoer?
Zolang leerlingen toegelaten zijn tot een school voor (voortgezet) speciaal onderwijs, ongeacht of zij de leerplichtige leeftijd hebben bereikt of al voorbij zijn kan recht bestaan op leerlingenvervoer, mits voldaan wordt aan de regels in de Verordening.
Voor het voortgezet onderwijs geldt dat zolang een leerling toegelaten is op een school voor voortgezet onderwijs, en dus 'leerling' is van zo'n school, er recht kan bestaan op leerlingenvervoer, indien sprake is van een handicap waardoor de leerling niet of niet zelfstandig gebruik kan maken van het openbaar vervoer.
zondag 19 december 2010 om 18:55
Hoe zit het met het vervoer naar een school voor (voortgezet) speciaal onderwijs?
Uw kind heeft recht op leerlingenvervoer als het voldoet aan de regels van de Verordening Leerlingenvervoer.
In deze verordening kan een kilometergrens zijn opgenomen.
Er zijn verschillende vormen van leerlingenvervoer mogelijk.
Ook kan een rol spelen of u kiest voor een speciale school op grond van levensbeschouwing.
De gemeente brengt in ieder geval geen drempelbedrag in rekening.
Uw kind heeft recht op leerlingenvervoer als het voldoet aan de regels van de Verordening Leerlingenvervoer.
In deze verordening kan een kilometergrens zijn opgenomen.
Er zijn verschillende vormen van leerlingenvervoer mogelijk.
Ook kan een rol spelen of u kiest voor een speciale school op grond van levensbeschouwing.
De gemeente brengt in ieder geval geen drempelbedrag in rekening.