Geld & Recht alle pijlers

Telefonisch verkoop aan kinderen.

01-08-2011 19:45 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het blijkt dat vooral uitgeverijen van computerblaadjes zich met onoorbare praktijken bezighouden om vooral tienerkinderen belachelijk dure abonnementen aan te smeren. Vooral als je de kwaliteit van het gebodene afweegt tegen de abonnementsprijs.

Vooral de verkooppraktijk lijkt op een vorm van chantage. De kinderen moeten duidelijk en overtuigend aantonen dat zij iets niet willen en anders zitten ze er aan vast.

Mijn zoon heeft de ervaring met CALATUS B.V. uit Veldhoven voor wat betreft het blaadje Puzzelmagazine Enigma. De verkoper luisde hem erin door hem te vertellen dat hij het gratis ( ongevraagd toegezonden ) proefnummer mocht behouden indien hij het nu ingegane abonnement binnen korte tijd zelf zou opzeggen.

Je begrijpt het al, zoonlief doet het niet, vergeet het, laat het maar waaien . Ook de acceptgiro voor het abonnementsgeld negeert hij.

Dan komen de dreigbrieven, eerst binnen 14 dagen betalen anders dreigt het incassobureau. Nu de volgende brief, je laatste kans, binnen 7 dagen of anders…..

Zoonlief belt het bedrijf op een 0900-nummer à raison van 30 cent per minuut. Je begrijpt het al, eindeloze keuzemenu’s, muziekjes, al onze medewerkers zijn in gesprek, vanwege grote drukte verbreken wij nu ( na 15 minuten ) de verbinding.

Zelf heb ik het ook geprobeerd en had dezelfde ervaring.

Uiteindelijk lukte het hem toch en kreeg hij een zeer onvriendelijke juffrouw aan de lijn die hem vertelde dat hij betalen moest anders zou hij met juridische procedures ten gronde worden gericht. Hij zou geregistreerd worden bij het BKR in Tiel als ernstige wanbetaler en de gevolgen daarvan de rest van zijn leven mee zou moeten dragen.

De juffrouw dreigde dat het voor hem wel in de duizenden euro’s zou kunnen gaan lopen.

Zelf heb ik hierover contact opgenomen met het BKR in Tiel en daar werd mij verteld dat het bovenstaande klinkklare onzin is maar dat het wel meer voorkomt dat het BKR als boeman wordt gebruikt.

Daarnaast heb ik contact opgenomen met de Consumentenbond en daar vernam ik dat men meer klachten over dat bedrijf had. Ik hoefde weinig uit te leggen, ze wisten precies waar ik het over had.

Momenteel ben ik bezig een en ander in handen te geven van mijn rechtsbijstandverzekering maar dat weet mijn zoon nog niet.

Ik wil dat dit voor hem een goede les mag zijn en ben benieuwd hoever CALATUS B.V. uit Veldhoven de zaak wil doordrijven en hoe straks de rechter over dit soort praktijken denkt.

Voor de duidelijkheid, er staat niets op schrift, hij heeft nooit geen ondertekende formulieren of e-mails ingestuurd, ze hebben mijn zoon alleen een krakerige bandopname laten horen waarin het woordje JA in voorkomt.

Mijn zoon kent mijn opstelling dus heb ik hem gezegd als jij dit ook had gedaan dan had je dit probleem nu niet gehad.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2011 12:54
Reden: Schelden/beledigen
% gewijzigd

1 triest topic van jou was niet genoeg? Je denkt dat je meer gelijk krijgt als je er 2 opent ofzo?
Om welk bedrijf gaat het precies?
Je bent me voor Nelletje. En waarom zo overduidelijk de naam van het bedrijf noemen.? Enne, mensen in call-centers proberen ook hun brood te verdienen hoor, om ze dan gelijk voor hoer uit te maken...........
Kan het ook niet helemaal uit de tekst halen Jorina...

Hoe heet het bedrijf nu precies, TO?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
KARMA B.V.
quote:danivo schreef op 01 augustus 2011 @ 19:52:

KARMA B.V.Aaaaaah!
Calatus BV staat in de op..

Niet zo'n frisse tent als ik zo op diverse fora lees..
Callcenter hoeren? Lekker taalgebruik heb jij.
quote:zomerland schreef op 01 augustus 2011 @ 19:45:

Het blijkt dat vooral uitgeverijen van computerblaadjes zich met onoorbare praktijken bezighouden om vooral tienerkinderen belachelijk dure abonnementen aan te smeren. Vooral als je de kwaliteit van het gebodene afweegt tegen de abonnementsprijs.

Vooral de verkooppraktijk lijkt op een vorm van chantage. De kinderen moeten duidelijk en overtuigend aantonen dat zij iets niet willen en anders zitten ze er aan vast.

Mijn zoon heeft de ervaring met CALATUS B.V. uit Veldhoven voor wat betreft het blaadje Puzzelmagazine Enigma. De verkoper luisde hem erin door hem te vertellen dat hij het gratis ( ongevraagd toegezonden ) proefnummer mocht behouden indien hij het nu ingegane abonnement binnen korte tijd zelf zou opzeggen.

Je begrijpt het al, zoonlief doet het niet, vergeet het, laat het maar waaien . Ook de acceptgiro voor het abonnementsgeld negeert hij.

Dan komen de dreigbrieven, eerst binnen 14 dagen betalen anders dreigt het incassobureau. Nu de volgende brief, je laatste kans, binnen 7 dagen of anders…..

Zoonlief belt het bedrijf op een 0900-nummer à raison van 30 cent per minuut. Je begrijpt het al, eindeloze keuzemenu’s, muziekjes, al onze medewerkers zijn in gesprek, vanwege grote drukte verbreken wij nu ( na 15 minuten ) de verbinding.

Uiteindelijk lukte het hem toch en kreeg hij een zeer onvriendelijke juffrouw aan de lijn die hem vertelde dat hij betalen moest anders zou hij met juridische procedures ten gronde worden gericht. Hij zou geregistreerd worden bij het BKR in Tiel als ernstige wanbetaler en de gevolgen daarvan de rest van zijn leven mee zou moeten dragen.

De juffrouw dreigde dat het voor hem wel in de duizenden euro’s zou kunnen gaan lopen.

Zelf heb ik hierover contact opgenomen met het BKR in Tiel en daar werd mij verteld dat het bovenstaande klinkklare onzin is maar dat het wel meer voorkomt dat het BKR als boeman wordt gebruikt.

Daarnaast heb ik contact opgenomen met de Consumentenbond en daar vernam ik dat men meer klachten over dat bedrijf had. Ik hoefde weinig uit te leggen, ze wisten precies waar ik het over had.

Momenteel ben ik bezig een en ander in handen te geven van mijn rechtsbijstandverzekering maar dat weet mijn zoon nog niet.

Ik wil dat dit voor hem een goede les mag zijn en ben benieuwd hoever CALATUS B.V. uit Veldhoven de zaak wil doordrijven en hoe straks de rechter over dit soort praktijken denkt.

Voor de duidelijkheid, er staat niets op schrift, hij heeft nooit geen ondertekende formulieren of e-mails ingestuurd, ze hebben mijn zoon alleen een krakerige bandopname laten horen waarin het woordje JA in voorkomt.

Zelf doe ik telefonische benadering, of dat door KPN, Digitenne, UPC, ENECO of wat dan ook af met de opmerking Nee, ik wil het niet en ben niet van plan om mij door zo’n een call-center-hoer als jij te laten belazeren. Misschien grof en onfatsoenlijk, maar deze mensen verdienen niet beter want ze zijn er alleen maar op uit om andere mensen, vooral jongeren en bejaarden te belazeren en doen dat ook nog op provisiebasis.

Mijn zoon kent mijn opstelling dus heb ik hem gezegd als jij dit ook had gedaan dan had je dit probleem nu niet gehad. Dus mensen, wees gewaarschuwd voor dit bedrijf.Nogmaals: hand in eigen boezem steken. Misschien is dit een leerschool voor de volgende keer. Als hij wel gereageerd had, was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
Hoe oud is je tiener ?

En vanaf welke leeftijd zijn ze eigenlijk handelingsbekwaam voor de wet ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Oh, en schelden tegen callcentermedewerkers vind ik onbeleefd. Ik blaas gewoon op een scheidsrechterfluitje, en hoop dat ze dan hun headset aan de wilgen hangen.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hoe oud is je zoon? In de titel gaat het om kinderen, dan ga ik toch wel uit van onder de 16. Woont dus nog thuis. Opent zelf zijn brieven, maar laat dit niet aan jullie zien? Ook bekommeren jullie zich niet om zijn post? Hoe "kind" is ie dan?
@Snoesje, maakt niet uit joh, volgens TO staat er niks op papier, is er niets ondertekend etc. Aan het taalgebruik van TO te merken wil ze alleen even lekker d'r gal spuwen en het betreffende bedrijf door het slijk halen. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik keur deze manier van werken echt af maar zoals TO te keer gaat, en dan daar is 1 topic blijkbaar niet genoeg voor.
Blijkbaar is er genoeg te vinden over dit bedrijf, maar dit ontslaat jou en je zoon ook niet van eigen verantwoording. Hij heeft zelf verzuimd om het abo te annuleren, negeert rekeningen, aanmaningen ed en nu gaan jullie pas piepen. Heb jijzelf dan geen rekeningen gezien?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Jeetje zomerland, het zit je wel hoog he. Slik die drol door en ga genieten van de zomer, overmorgen gaat het alweer regenen.
call-centerhoer? Pardon?
Je hoeft je zoon maar één zin en handeling te leren, namelijk "dit moet ik even aan mijn moeder/vader vragen". Is een stuk makkelijker te onthouden, in heel veel situaties te gebruiken en heeft ie in de praktijk waarschijnlijk ook ietsje meer aan dan jouw 'call-center hoeren' tirade.
En trouwens, het "inluis" verhaal snap ik niet helemaal.. De verkoper zegt dat hij het abonnement dient op te zeggen (ok, het is een beetje sneaky door ongevraagd iets op te sturen) en door de LAKSHEID van je EIGEN ZOON zitten jullie nu in de shit. Ergo: je zoon heeft dit hele geintje aan ZICHZELF te danken.
Dus omdat jij jouw zoon niet fatsoenlijk hebt opgevoed, zijn callcentre medewerksters hoeren?

Over geen eigen verantwoordelijkheid nemen gesproken...
Waar is To, of is die druk op de pijler kinderen?

<gaat nu een kijkje nemen>
dan in dit topic ook nog maar even

quote:

zomerland schreef op 01 augustus 2011 @ 19:33:

Mijn tienerzoon is onlangs benaderd door een telefonische verkoper van het Puzzelmagazine Editie Enigma uitgegeven door CALATUS B.V. uit Veldhoven.namen noemen om bedrijven zwart te maken mag niet Hij ontving bij wijze van reclame een ongevraagd toegezonden gratis proefnummer.nee, is niet ongevraagd, hij heeft je zoon gebeld en die is akkoord gegaan Die verkoper luisde hem erin door hem te vertellen dat hij het gratis proefnummer mocht behouden indien hij het nu ingegane abonnement binnen korte tijd zelf zou opzeggen.is niet erin luizen, zijn de regels, je zegt het zelf al: zelf opzeggen

Dan komen de dreigbrieven, eerst binnen 14 dagen betalen anders dreigt het incassobureau. Nu de volgende brief, je laatste kans, binnen 7 dagen of anders….. tja, dat krijg je als je niet opzegt en de rekening niet betaalt

Momenteel ben ik bezig een en ander in handen te geven van mijn rechtsbijstandverzekering maar dat weet mijn zoon nog niet. Die kan weinig doen, hooguit een beroep op coulance, je zoon is oud genoeg om maatschappelijk aanvaarde simpele abonnementen aan te gaan

Ik wil dat dit voor hem een goede les mag zijn en ben benieuwd hoever CALATUS B.V. uit Veldhoven de zaak wil doordrijven en hoe straks de rechter over dit soort praktijken denkt. Ik hoop inderdaad dat ze dat doen en dat je ook nog veroordeeld word tot het betalen van hun proceskosten

Voor de duidelijkheid, er staat niets op schrift, hij heeft nooit geen ondertekende formulieren of e-mails ingestuurd, ze hebben mijn zoon alleen een krakerige bandopname laten horen waarin het woordje JA in voorkomt. Die bandopname is bewijs

Zelf doe ik telefonische benadering, of dat door KPN, Digitenne, UPC, ENECO of wat dan ook af met de opmerking Nee, ik wil het niet en ben niet van plan om mij door zo’n een call-center-hoer als jij te laten belazeren. Misschien grof en onfatsoenlijk, maar deze mensen verdienen niet beter want ze zijn er alleen maar op uit om andere mensen, vooral jongeren en bejaarden te belazeren en doen dat ook nog op provisiebasis. Wat ben jij een asociaal ordinair mens

Mijn zoon kent mijn opstelling dus heb ik hem gezegd als jij dit ook had gedaan dan had je dit probleem nu niet gehad.Goede opvoeding hoor, om je zoon te leren mensen uit te schelden Dus mensen, wees gewaarschuwd voor dit bedrijf.
Dank voor jullie reacties en meningen.

In de eerste plaats dit.

Ik wist van dit hele gedoe niets voordat die dreigbrieven binnenkwamen. Natuurlijk vind ik dat zoonlief een lesje verdient voor zijn eigen laksigheid in deze kwestie en ik heb er op zichzelf geen moeite mee dat hij dit ervaart.

Maar dat betekent niet dat hij zich door het schorum van CALATUS B.V. in de grond hoeft te laten boren. Zoals sommigen al schreven staan de diverse consumentenfora al vol over dit bedrijf.

Dan mijn opmerking over de callcenter-hoeren. Ik vind dat deze lieden die diepe verachting verdienen. Ik heb nog meer respect voor een hoer achter de ramen op de Wallen, die exploiteert tenminste nog haar eigen lichaam om aan verdiensten te komen. Die lui van zo'n call-center proberen hun geld te verdienen ten koste van het leed en verdriet van anderen, zij zijn de parasitaire uitwassen van de consumptiemaatschappij.

En neem in omgekeerde zin als je zelf eens terecht moet komen bij een call-center van een grote instelling als een telecommunicatiebedrijf of energiebedrijf. Je wordt meestal in de zeik genomen, we bellen u hierover terug, wat natuurlijk nooit gebeurd en je bent dagen bezig om bijvoorbeeld je internetaansluiting in orde te krijgen. Afschuiven, ongeinteresseerdheid en machtswellust kenmerken deze lieden want zij kunnen jou laten wachten à raison van 30 cent per minuut. De Consumentengids staat vol met voorbeelden op dit gebied.
quote:zomerland schreef op 01 augustus 2011 @ 21:10:

Dank voor jullie reacties en meningen.

In de eerste plaats dit.

Ik wist van dit hele gedoe niets voordat die dreigbrieven binnenkwamen. Natuurlijk vind ik dat zoonlief een lesje verdient voor zijn eigen laksigheid in deze kwestie en ik heb er op zichzelf geen moeite mee dat hij dit ervaart.

Maar dat betekent niet dat hij zich door het schorum van CALATUS B.V. in de grond hoeft te laten boren. Zoals sommigen al schreven staan de diverse consumentenfora al vol over dit bedrijf.

Dan mijn opmerking over de callcenter-hoeren. Ik vind dat deze lieden die diepe verachting verdienen. Ik heb nog meer respect voor een hoer achter de ramen op de Wallen, die exploiteert tenminste nog haar eigen lichaam om aan verdiensten te komen. Die lui van zo'n call-center proberen hun geld te verdienen ten koste van het leed en verdriet van anderen, zij zijn de parasitaire uitwassen van de consumptiemaatschappij.

En neem in omgekeerde zin als je zelf eens terecht moet komen bij een call-center van een grote instelling als een telecommunicatiebedrijf of energiebedrijf. Je wordt meestal in de zeik genomen, we bellen u hierover terug, wat natuurlijk nooit gebeurd en je bent dagen bezig om bijvoorbeeld je internetaansluiting in orde te krijgen. Afschuiven, ongeinteresseerdheid en machtswellust kenmerken deze lieden want zij kunnen jou laten wachten à raison van 30 cent per minuut. De Consumentengids staat vol met voorbeelden op dit gebied.

Ben jij Youp van het Hek?

Dan kan ik de overdreven clichématig manier van schrijven nog enigszins begrijpen. Het leed en verdriet van anderen... Tjonge tjonge.

Ik wou oprecht dat mijn leed en verdriet in deze wereld bestond uit een telefoontje van een stelletje mensen die me een puzzelboekje probeerden aan te smeren. En als ik in mijn eigen dommigheid het abonnement niet had opgezegd, dan nam ik het incassobureau ook nog op de koop toe.
Ben jij Youp van het Hek?

Dan kan ik de overdreven clichématig manier van schrijven nog enigszins begrijpen. Het leed en verdriet van anderen... Tjonge tjonge.

Dank je voor de waardering van mijn literaire kwaliteiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven