Geld & Recht alle pijlers

terugvordering alimentatie na 10 jaar

08-01-2011 20:03 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
De ex van mijn vrouw wil nu op eens na 10 jaar alimentatie

gaan terug vorderen kan dit zomaar.

Ze heeft een co ouderschap ze had haar kinderen al jaren niet meer gezien door een ruzie alle contact was verbroken sinds een paar jaar ziet ze ze weer .
waarom heeft ze haar kinderen zolang niet gezien als ze een co-ouderschap hebben en waarom betaald iemand alimentatie als er een co-ouderschap is??

Of gaat t om partner alimentatie??

hoe oud zijn de kinderen?? Is de alimentatie destijds vastgesteld door een rechter?
Wil hij alsnog alimentatie van de afgelopen 10 jaar of wil hij nu, na 10 jaar geen alimentatie wel alimentatie ontvangen? Dat laatste is niet zo vreemd natuurlijk. Als de kinderen ouder worden hebben ze ook hogere kosten (kleding, sporten, schoolgeld).
Heeft ze nu co-ouderschap of had ze dat toen ook al? En heeft ze de kinderen niet gezien omdat de kinderen niet wilden, zij niet wilde of de ex het tegenhield? Is de alimentatie destijds al vastgesteld of wordt daar nu pas naar gekeken? En als deze wel was vastgesteld, was dat dan op grond van juiste of onjuiste gegevens?

Alimentatie is overigens geen 'kijkgeld'. Het niet zien van de kinderen ontheft je niet van de eventuele alimentatieverplichting.
quote:ossiepossie schreef op 08 januari 2011 @ 20:18:

Wil hij alsnog alimentatie van de afgelopen 10 jaar of wil hij nu, na 10 jaar geen alimentatie wel alimentatie ontvangen? Hij wil het terugvorderen, dus het lijkt mij dat hij alimentatie heeft betaald en dat nu terug wil hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hmm, ik lees het anders. Moeder had de kinderen jaren niet gezien dus ik ga er vanuit dat de kinderen bij vader woonden. Sinds een paar jaar ziet moeder ze weer en nu wil vader alsnog de gemiste alimentatie. Bart, verduidelijk jezelf :-)
quote:nummerzoveel schreef op 08 januari 2011 @ 20:31:

Alimentatie is overigens geen 'kijkgeld'. Het niet zien van de kinderen ontheft je niet van de eventuele alimentatieverplichting.Klopt als een bus. Zie: artikel over alimentatie verplichting

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven