Geld & Recht alle pijlers

Tijdsduur erfenis

09-04-2016 13:03 58 berichten
Mijn vader is kort geleden overleden. De notaris is de executeur. Ik hoorde dat het een jaar gaat duren voordat het allemaal rond is. Ik snap dat alles uit gezocht moet worden bank pensioenfonds etc. Ik ben erfgename samen met zus en broertje, en stiefmoeder.

Mijn vraag is waarom duurt het zo lang? Voordat je je erfenis krijgt. In het testament staat alles heel duidelijk. Ik heb verder geen ervaring. En van google wordt ik ook niet wijzer van.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 09 april 2016 @ 13:35:

Ik waarschuw je vast, na bijna 2 jaar krijgen wij nog allemaal gezeur van de belastingdienst. Als je het deel bij de notaris hebt afgerond ben je nog niet klaar.dat is ook maar net hoe je het geregeld hebt. In ons geval was het bedrag wat er werd uitgekeerd al min belasting (erfbelasting was al verrekend). enige wat we nog krijgen is aangifte bij eigen aangifte.. meer niet
quote:poldervrouw schreef op 09 april 2016 @ 13:55:

dat hangt er vanaf..

- hoeveel nabestaanden

- testament

- bezittingen (huis etc)

- schulden

- verdeling

Mijn oom is pas overleden en daar was in 5 maanden geregeld. Erfgenamen, uitsluitingen etc. alles was bekend (testament), geen kinderen, alleen eigen huis (zonder hypotheek), er was iemand al voor overlijden aangesteld om hem te helpen bij financien.

dus volmachten afgegeven en alles is geregeld. In januari stond geld op rekening erfgenamen (huis was in 10 dagen verkocht)...

korotm.. er is niets van te zeggenik ga er wel vanuit dat het een tijdje gaat duren (huis in spanje) maar ook niet een jaar.