Geld & Recht alle pijlers

Tikkieleed: wat is de vreemdste Tikkie die jij kreeg?

29-06-2020 10:54 281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had ik een grappig gesprek met vriendinnen over Tikkies. Het is nu een paar jaar dat je Tikkies kan sturen en ontvangen, en over het algemeen is het ontzettend handig en daarmee ook heel snel ingeburgerd. Maar inmiddels hadden we ook allemaal al een paar keer vreemde/ongepaste tikkies ontvangen, of per ongeluk naar de verkeerde persoon gestuurd.

Wat zijn jullie gekste Tikkies?

Ik zal aftrappen:

Ik was een keer op date met een man die graag de gedronken drankjes wilde beten achteraf, ook al bood ik aan om te splitten. Hij dronk 2 cocktails en ik 2 colaatjes. Na de date kreeg ik een appje dat hij het heel leuk had gevonden en voor herhaling vatbaar. Ik liet hem weten het ook gezellig te hebben gevonden, maar dat er wat mij betreft geen vervolg zou worden. Hierop volgde na 5 minuten een Tikkie voor de helft van de rekening! :-D . Ik moest eigenlijk alleen maar lachen. Heb de Tikkie betaald en de man geblokt. Heel blij dat ik daar niet verder mee gedatet heb.


Jullie ook zulke dingen meegemaakt?
fridaynight2020 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 10:28
21.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Djin schreef:
29-06-2020 16:59
Hij vond het nog altijd redelijk dat wij hem voor zijn moeite zouden vergoeden.
Echt sommige mensen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet eens hoe ik een tikkie

moet sturen. :-$

Ik ben echt ergens blijven hangen. ;-)
Ik zit op dit moment in een whatsappgedoetje met mijn moeder.
Ik heb 4 pakjes haarverf voor haar meegenomen uit Duitsland. Kost geen drol daar.

Woensdag gaan we lunchen en neem ik gelijk die verf mee.
Nu stalkt ze me om tikkie voor die verf. En ik zeg geen idee meer wat het kost en laat maar zitten.
Maar nee. Ik moet tikkie sturen.
Nog een keer, laat maar. Als het je dwars zit betaal je mijn lunch maar :biggrin:
Nou dat was ze toch al plan en nu die tikkie anders ging ze zelf wel bedenken hoeveel en dan overboeken. Ze weet niet eens hoeveel pakjes ik gehaald heb.
Ik snap niet waarom die kleine bedragen niet betaald worden?
Als ik dat bij 10 mensen heb kost het mij 40 euro!
Hahah lach me kapot om die onzin tikkies!!

Hier vaak om en om maar als we met meer zijn (op mijn verzoek, meer eis) toch een tikkie. Rekening delen door aantal en niet wat je precies hebt gegeten/gedronken. Dit omdat er altijd mensen zijn die gewoon te vaak de hele rekening betalen of wanneer we op het terras zitten mensen aanschuiven die daar dan ook vanuit gaan (buiten vriendengroep). Gaat dan om dingen buiten de deur en niet etentjes thuis. Dat komt wel goed door om en om.
Alle reacties Link kopieren
Een tikkie voor 10 cent.

Een collega had broodjes gehaald en mij een tikkie gestuurd voor 4,70 van mijn broodje.
Bleek het broodje toch 4,80 te kosten. Kreeg ik nog een tikkie voor 10 cent er achteraan.
Vond ik nogal bijzonder voor een volwassen man met een prima salaris.
Direct betaald en door de koffiekamer geroepen dat ik zijn 10 cent ook had betaald hoor! :-D
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
29-06-2020 11:24
Iedere Tikkie onder de 3 euro vind ik aanstelleritis.
Oh ik stuur best vaak van die kleine tikkies. Maar dat komt omdat ik eigenlijk altijd de kaartjes, fruitmandjes, bloemetjes etc. op het werk haal. Was het zat om dat steeds zelf te betalen. Prima om het te regelen maar dan betalen collega’s maar mooi mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat tikkies juist bedacht zijn voor kleine bedragen o.a. dus zou het niet gek vinden als iemand mij een tikje zou sturen voor 1,50 euro. Wat natuurlijk niet wegneemt dat veel van de verhalen in dit topic idd echt te erg zijn.
You’re not ugly, you’re just not your type
Alle reacties Link kopieren
Jeetje.....ik ben echt sprakeloos van sommige verhalen. o_o
En de meeste tikkies worden verstuurd onder jongeren en jongvolwassenen, daar vind ik zulke kleine bedragen helemaal niet raar.

Vind dat echt een beetje gezeur op niks af.

Al vind ik de meeste verhalen hier erg grappig of te erg. Maar kunnen bijna allemaal zo in het gierig topic. :-D :-D :-D
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 29-06-2020 18:16
0.17% gewijzigd
madamecannibale schreef:
29-06-2020 17:47
Oh ik stuur best vaak van die kleine tikkies. Maar dat komt omdat ik eigenlijk altijd de kaartjes, fruitmandjes, bloemetjes etc. op het werk haal. Was het zat om dat steeds zelf te betalen. Prima om het te regelen maar dan betalen collega’s maar mooi mee.

Ik doe dat ook, ik stuur iedereen aan het begin van het jaar en tikkie of bv voor vijf euro. Houd netjes bij wat ik uitgeef en als de pot leeg is lappen we weer allemaal een gelijk bedrag. Ook afscheidscadeautjes gaan (deels) uit die pot dus als je eerder vertrekt dan dat de pot leeg is krijg je niets terug.
Peixe schreef:
29-06-2020 17:11
Ik zit op dit moment in een whatsappgedoetje met mijn moeder.
Ik heb 4 pakjes haarverf voor haar meegenomen uit Duitsland. Kost geen drol daar.

Woensdag gaan we lunchen en neem ik gelijk die verf mee.
Nu stalkt ze me om tikkie voor die verf. En ik zeg geen idee meer wat het kost en laat maar zitten.
Maar nee. Ik moet tikkie sturen.
Nog een keer, laat maar. Als het je dwars zit betaal je mijn lunch maar :biggrin:
Nou dat was ze toch al plan en nu die tikkie anders ging ze zelf wel bedenken hoeveel en dan overboeken. Ze weet niet eens hoeveel pakjes ik gehaald heb.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
29-06-2020 11:41
Een tikkie voor 1,25 omdat mijn zoon tijdens een kinderfeestje geen frikandel at, de moeder van de jarige een kaassoufflé aanbood en zoon daarop inging. Die kaassoufflé zat niet in het afgenomen pakket. Of zoiets. Dat vond ik heel vreemd. Maar goed, wel betaald. Zou niet willen dat ze een Tesla minder erom moeten rijden.
Ik vind deze wel geweldig.
Ik hoop wel dat je die frikandel hebt gekregen na afloop.
Want die is wel afgenomen via het pakket.
Het kan toch niet waar zijn dat iemand anders een frikandel méér heeft gehad dan in het pakket zat, dus diegene is jou een frikandel schuldig.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me best voorstellen dat die mislukte date zijn investering terugwil! ;-D
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de kaassouflé 1,25 duurder was dan de frikandel uit het pakket.
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
29-06-2020 18:36
Ik vind deze wel geweldig.
Ik hoop wel dat je die frikandel hebt gekregen na afloop.
Want die is wel afgenomen via het pakket.
Het kan toch niet waar zijn dat iemand anders een frikandel méér heeft gehad dan in het pakket zat, dus diegene is jou een frikandel schuldig.

Slim! Stuur een tikkie!
Later is nu
madamecannibale schreef:
29-06-2020 17:47
Oh ik stuur best vaak van die kleine tikkies. Maar dat komt omdat ik eigenlijk altijd de kaartjes, fruitmandjes, bloemetjes etc. op het werk haal. Was het zat om dat steeds zelf te betalen. Prima om het te regelen maar dan betalen collega’s maar mooi mee.
Vroeger, pré-Tikkie ging er bij ons op de afdeling altijd een kaart met envelop rond en dan zette je een felicitatie of groet of wat voor de gelegenheid gepast wat op de kaart en doneerde contant naar eigen inzicht wat euros in de envelop. Ongeschreven regel was dat je pas je naam op de kaart zette als je ook had bijgedragen. Daarna ging iemand er met de ingevulde kaart en volle envelop op uit om een cadeau te kopen voor het binnengehaalde bedrag. Dat varieerde bij ons sowieso, afhankelijk van hoeveel mensen aanwezig waren. Maar soms stonden er een hele trits namen en zat er maar een paar schamele euros in de envelop, haha!
Alle reacties Link kopieren
Djin schreef:
29-06-2020 16:59
De mijne hoort meer in het "gierig" topic maar goed. Een collega nam afscheid en wilde graag met een groepje naaste collega's uit eten. Super leuk en wij hadden al afgesproken om haar vrij te houden als afscheidscadeau. Collega regelde daarna een tikkie wat vrij hoog uitviel. Een andere collega heeft vervolgens om de bon gevraagd omdat het bedrag absoluut niet kon kloppen en dacht dat ze bij het restaurant een fout hadden gemaakt. Bleek dat de collega, van het tikkie, zichzelf ook vrij had gehouden want hij had immers het restaurant gereserveerd en het tikkie geregeld. Deze collega klokte ook toevallig een fles rode wijn à 25 euro in zijn eentje weg die avond. Uiteraard is het bedrag aangepast en heeft hij uiteindelijk alleen zijn eigen eten en drinken betaald en ook niet meebetaald voor die collega. Hij vond het nog altijd redelijk dat wij hem voor zijn moeite zouden vergoeden.
Wow!!
Alle reacties Link kopieren
Die kaassoufflé vind ik echt het ergst. Ik denk dat ik gereageerd zou hebben als bij een armlastige vriendin. En dus 10 euro of zo hebben betaald met de boodschap "Heel erg bedankt voor de moeite! Koop maar iets leuks :-) "
Bint-el-nas schreef:
29-06-2020 17:57
Ik dacht dat tikkies juist bedacht zijn voor kleine bedragen o.a. dus zou het niet gek vinden als iemand mij een tikje zou sturen voor 1,50 euro. Wat natuurlijk niet wegneemt dat veel van de verhalen in dit topic idd echt te erg zijn.
Nee, het is bedoeld om niet dat gedoe met rekeningnummers enzo te hebben. Wij doen het ook met grote bedragen. Iemand die een airbnb of vliegtickets voorschiet bijvoorbeeld.

En je kunt 'm ook makkelijk doorslingeren als er meer mensen meedoen met iets. Bijvoorbeeld inleg voor drank voor oud en nieuw, neem je iemand mee, dan stuur je die Tikkie lekker makkelijk door.

- - -

Of nou ja, bedoeld, dat is in ieder geval wat mensen er in mijn omgeving handig aan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
29-06-2020 13:17
Toch snap ik dat steeds beter. Mijn zus rijdt geen auto, en als ze (op haar verzoek) meerijdt zal ze nooit iets aanbieden voor benzine of parkeerkosten. Zelfs niet als we op haar verzoek gaan winkelen en ik echt voor haar ga omdat ik zelf niets nodig heb. Ze biedt dan zelfs niet aan om de koffie of de lunch te betalen. Volgende keer stuur ik ook een Tikkie denk ik.
Vraagt ze dan: haal jij me op?
Dan fiets je eerst langs haar woning. Het zal grappig zijn om haar gezicht te zien, maar het is passief agressief dus ik raad het niet écht aan. ;)

Zelf heb ik geen gekke dingen meegemaakt met een tikkie/ betaalverzoek. Zelf stuur ik het eigenlijk nooit. En de keren dat ik een tikkie kreeg was dat van collega's die broodjes haalden of iets uit de supermarkt meenamen en dan vind ik het heel normaal om dat te vergoeden. Meestal vraag ik dan zelf al: stuur je een tikkie of wil je het contant?
..
SteunEndeToeverlaet schreef:
29-06-2020 18:36
Ik vind deze wel geweldig.
Ik hoop wel dat je die frikandel hebt gekregen na afloop.
Want die is wel afgenomen via het pakket.
Het kan toch niet waar zijn dat iemand anders een frikandel méér heeft gehad dan in het pakket zat, dus diegene is jou een frikandel schuldig.
Ik neem aan dat die 1,25 het bedrag was dat de kaassouflè extra kost.
https://www.thebestsocial.media/nl/tikk ... ag-altijd/

:biggrin:


Allemaal nep.
Alle reacties Link kopieren
Die buurvrouw... haar eigen hond stoot het glas van tafel maar de buuv krijgt een tikkie om dat glas te vergoeden omdat ze het ‘te dicht bij de rand’ had gezet? Dan valt je toch niets meer in daarna.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven