Geld & Recht alle pijlers

Tips gevraagd: Onderhuurder er eerder uitzetten

22-04-2018 21:03 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!


Ik heb een vraagje en ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en misschien goeie tips heeft.

Ik verhuur momenteel mijn studentenkamer/studio onder, contractueel hebben we afgesproken dat dit van 1 maart 2018 t/m 30 april 2018 zou zijn (2 mnd dus). Ik woon momenteel in bij mijn vriend maar vanwege een onverwachte ernstige situatie moet ik eigenlijk z.s.m weer terug naar mijn kamer.

Echter: Ik heb de onderhuurster later via de app toegezegd dat ze er tot 1 juli in mag blijven. Dit is dus via de app toegezegd en staat dus niet in het contract vastgelegd (want die 2 maanden extra was later pas besproken, zo van: kan ik er eventueel langer in blijven) Mijn vraag is: Kan ik haar ondanks dat ik via whatsapp haar tot 1 juli heb toegezegd, alsnog eerder uitzetten? Of misschien een compromis sluiten? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Sta je sterk als je als verhuurder zelf je ruimte onverwachts weer nodig hebt?

Alvast bedankt voor de reacties.
nachtvlinder2 schreef:
22-04-2018 21:13
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik moet er wel ff bij bij zeggen dat het gewoon legaal is, maar omdat het voor 2 maanden was heb ik het niet officieel doorgegeven... dat is wel lastig.
Maar als je het niet 'officieel' hebt doorgegeven is het dan wel legaal? Nee.

Volgens mij heb je gewoon pech.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven