Geld & Recht alle pijlers

TNT pakket kwijt en ze kunnen er niets aan doen!!!

18-04-2012 23:23 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende...

2 maanden geleden een pakket opgestuurd naar mijn zus in Thailand. Na een maand bel ik hen 20 keer op om te vragen wanneer het pakket aankomt. Ondertussen verandert de afleverdatum dagelijks op track en trace.

Uiteindelijk zijn ze een onderzoek gestart en hebben ze me vandaag doodleuk meegedeeld dat het pakket niet meer te traceren is en dat het ook niet vergoed zal worden. Ik baal als zo erg gewoon. Kan ik nog iets doen? Waarschuwing aan mensen die tnt willen gebruiken: niet doen!! Slechte service en klantendienst stuurt je van het kastje naar de muur.
Dat het in Thailand kwijt raakt kan je niet aan de TNT of hoe ze nu ook heten wijten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat irritant zeg. Ligt de fout in NL,of in het buitenland? Of was dat ook niet meer te achterhalen?
nou de douane van thailand zegt dat het pakket niet is binnengekomen bij hen en TNT kan me niet verder helpen. De track en trace code doet het niet meer en het pakket is dus spoorloos. Kan het zo zijn dat iemand gewoon pakketjes steelt in een distrubutiecentrum. ach ik ga maar wat slapen. Uiteindelijk zijn er ergere dingen op de wereld dan dit....
Het is zoek geraakt of gestolen en naar mijn mening doet TNT alsof ze een onderzoek starten, maar na een aantal weken krijg je een brief waarin ze aanraden om in het vervolg belangrijke post/pakketjes aangetekend te verzenden. Ze wassen dus hun handen in onschuld.

Helaas zelf vorig jaar ook meegemaakt (binnenlandse post)
Goh, een maand geleden was het nog je vriendin.

Balen hoor, daar niet van, maar als je nou details in je verhaal verandert om minder herkenbaar te zijn, kun je het beter consitent doen.
De kans is op zich wel groter dat het pakket Thailand wel heeft bereikt, en dat iemand daar het pakket achterover heeft gedrukt.

Wij hebben ook famille in Azië wonen, en wij sturen geen pakketten meer op. Het komt toch niet aan.

(er lopen daar nu wel een paar kindjes in een rompertje van jip&janneke rond )
Ik heb familie die de hele wereldbol afreist, en ook vaak pakketjes, brieven en kaarten verstuurd die nooit aankwamen. Risico van het vak vrees ik.
Ik woon in Azie en ik heb al regelmatig meegemaakt dat post niet aankomt. In Egypte, waar ik ook heb gewoond, was dit precies hetzelfde. Het is in dit soort landen nu eenmaal niet zo vanzelfsprekend dat post op de goede plaats belandt. Ik dacht dat dat wel algemeen bekend was. Ik kan me niet voorstellen dat jouw zus dit niet eerder jeeft meegemaakt. Ik draai het om en verwacht dat pakketjes niet aankomen. Als het dan toch bezorgd wordt is mijn dag meteen gemaakt
Als de track and trace heeft gezegd dat het in het vliegtuig zit kunnen ze er eigenlijk al niks meer aan doen. Je pakketje verdwijnt na het uitladen richting lokale douane en daarna met wat geluk richting een lokale postboer. Je bent dus in principe niet afhankelijk van TNT, maar de lokale regelingen. Prioriteit versturen heeft bijvoorbeeld ook geen nut wanneer er meer schijven aan te pas komen. Het is niet alsof ze in Thailand een pakketje met prioriteit extra snel gaan bezorgen of zo
Had je het pakket aangetekend verstuurd of niet? Zo ja, dan kan je er werk van maken. Zo niet is het idd vette pech.
Ja jammer maar zolang je het niet aangetekend/verzekerd hebt verzonder krijg je natuurlijk ook geen geld terug.

Tis niet voor niks dat ze die optie hebben.
track en trace is tot in het land van aankomst, daarna heeft TNT er geen zicht meer op dus om hen nu zo af te schilderen...

Ik stuur vaak pakketjes op naar Frankrijk en Brazilie maar ook die komen niet altijd aan, ze worden daar gewoon gejat of de helft is eruit als het wel aankomt (Brazilie)

het is een gok die je neemt.
Ik heb ooit weleens een tv niet ontvangen maar de zending was kennelijk verzekerd want de afzender kreeg het bedrag vergoed. Omdat de afwikkeling te lang ging duren heb ik elders een tv gekocht.
it's a big club and you ain't in it
Wat zou je willen doen?

Het pakketje is niet meer te traceren, vermoedelijk is het kwijt geraakt tussen het uitladen van het vliegtuig en het douanekantoor. Hier kan PostNl niets meer mee.

Je bent accoord gegaan met voorwaarden van versturen. Daarin staat o.a. dat je bij een gewoon pakket geen vergoeding krijgt. Bij aangetekend is het pakket verzekerd tot EUR 500,00.

Kortom, je kunt niet zoveel.

Ik stuur vele pakketjes naar vele landen, altijd aangetekend. 99% komt gewoon aan. Dat vind ik een prima score, gezien de landen waar ik pakketten naar toe stuur.
dat heb ik ook al twee keer gehoord van de TNT en heel toevallig met uiterst populaire schoenen in het pakje... Kwijt geraakt my ass..
life ain't a perfect story, write it while you live it
Op een zending wachten die maar uitblijft is heel vervelend.
Het rare is wel dat mijn pakjes uit Hong Kong bijna altijd wel netjes hier aan komen :P omgekeerd lukt het ze daar dus wel. Maar zal ook wel komen omdat daar meuk uit eigen land in zit, dus achterover drukken heeft dan weinig zin haha!
Sommige internetwinkels sturen altijd onverzekerd. Als je het niet onvangt sturen ze het nogmaals. Kennelijk maken ze een ontzettende winstmarge en is het percentage eerlijke mensen erg hoog.
Ik ken het ook, dure harde schijf naar mij gestuurd toen ik woonde in een Balkanland. Niet eens een pakket, gewoon brievenbuspost, maar nooit aangekomen hoor.

Net alsof het door een scanner gaat om te kijken wat er in zit en als dat bevalt, huppa, achteroverdrukken...

Mentaliteit van bepaalde, armere, landen denk ik..
Verzending van waarde naar het buitenland moet je ook niet met TNT (in neem aan PostNL) doen. Maak dan gebruik van DHL, UPS of TNT Express, kost wel wat meer.

Aangetekend is verzekerd tot 500 euro maar je moet wel aankoopbewijzen van de inhoud tonen.
Helaas gebeurt dit zo vaak.

Op Schiphol wordt veel gejat. En ook in Spanje komen pakketjes nooit aan.

Stuur ze altijd aangetekend.
quote:ray_41 schreef op 19 april 2012 @ 10:05:

Verzending van waarde naar het buitenland moet je ook niet met TNT (in neem aan PostNL) doen. Maak dan gebruik van DHL, UPS of TNT Express, kost wel wat meer.

Aangetekend is verzekerd tot 500 euro maar je moet wel aankoopbewijzen van de inhoud tonen.Zakelijk verstuur ik zo'n 100 pakketjes per jaar wereldwijd, altijd aangetekend. Altijd met Post Nl. Dit doe ik alweer zo'n 10 jaar. 99% komt aan. DHL e.d. kosten niet iets meer maar veel meer. Dat weegt niet op tegen het kwijt raken van een pakketje. Met veel koeriesrdiensten heb ik helaas slechte ervaringen.
quote:Dahlia74 schreef op 19 april 2012 @ 10:17:

[...]

Zakelijk verstuur ik zo'n 100 pakketjes per jaar wereldwijd, altijd aangetekend. Altijd met Post Nl. Dit doe ik alweer zo'n 10 jaar. 99% komt aan. DHL e.d. kosten niet iets meer maar veel meer. Dat weegt niet op tegen het kwijt raken van een pakketje. Met veel koeriesrdiensten heb ik helaas slechte ervaringen.Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij rekent DHL 4,95 voor een binnenland pakket, en zit PostNL op 6 euro nogwatte. Maar dit kan aan mij liggen
quote:saartjuh schreef op 19 april 2012 @ 11:24:

[...]

Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij rekent DHL 4,95 voor een binnenland pakket, en zit PostNL op 6 euro nogwatte. Maar dit kan aan mij liggenMaar het gaat hier om post naar het buitenland

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven