Geld & Recht alle pijlers

Transferwise ervaringen?

15-10-2019 17:19 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort moet ik een bedrag (in vreemde valuta) overmaken uit het buitenland naar mijn gewone (euro rekening).
De koersopslag en de bankopslag bij de 'gewone' banken tellen behoorlijk aan.
Paypal berekent nog meer dan de banken...

Zo kwam ik uit bij Transferwise. Ik heb het al getest met 100 euro en alles ging goed. Kosten waren ca. 1 euro en ze gebruikten de middenkoers.
Ideaal.

Toch ben ik heel benieuwd of er iemand (meer) ervaring heeft met deze site, misschien ook met wat grotere bedragen.
Bedankt voor alle bijdragen.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gebruikt om iets te betalen voor een vakantie. Het werkt prima, maar ik ben wel beetje sceptisch, grote bedragen zou ik niet doen .

Ik heb tegenwoordig een revolut card en daar kan ik ook vreemde valuta mee wisselen, 0 kosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gebruikt om rond de 14.000 euro te betalen en zonder problemen, alleen dan ipv 1 dag duurde het 3 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vanuit Nederland een bedrag betaald van 1500 euro. Dat moest naar mijn Indonesische banknummer. Ging perfect. Binnen een halve dag stond het al op mijn rekening. Kosten waren maar een paar euro voor de betaler.

Bij paypall heb ik een half jaar problemen gehad totdat ik het maar weer terug naar een Nederlands banknummer heb gestort. Kostte me al met al 100 euro extra door al het gedoe.

Transferwise vind ik geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet meer in NL en de andere Nederlanders hier gebruiken ook Transerwise om geld over te maken naar Nederland
Alle reacties Link kopieren
Goede koers, makkelijk en snel.
Alle reacties Link kopieren
Geweldige reacties, dank jullie wel. Het stelt mij enigszins gerust.
@rianneplaya: ik begreep dat het tijdsbestek afhankelijk is van de banken die je gebruikt. Was dit wel binnen Europa of het Sepa-gebied? Want dan zou het niet mogen. Richting Asië en VS mag het geloof ik wel.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een half jaar in het buitenland gewoond en heb via TransferWise mijn huur betaald aan mijn huisbaas. Verliep altijd prima en was bij hem snel binnen!
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
15-10-2019 19:43
Geweldige reacties, dank jullie wel. Het stelt mij enigszins gerust.
@rianneplaya: ik begreep dat het tijdsbestek afhankelijk is van de banken die je gebruikt. Was dit wel binnen Europa of het Sepa-gebied? Want dan zou het niet mogen. Richting Asië en VS mag het geloof ik wel.
Het was Spanje - Mexico. Vond het prima, in totaal waren de kosten rond de 75 euro. Vergeleken met bijna 500 euro die de bank rekent. En een betere wisselkoers
Alle reacties Link kopieren
Heb bedragen tot 50.000 euro overgemaakt, werkt perfect!
Alle reacties Link kopieren
watdoejedan schreef:
09-11-2019 15:48
Heb bedragen tot 50.000 euro overgemaakt, werkt perfect!
Dank je wel!
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven