Geld & Recht alle pijlers

twijfel: wel of geen co ouderschap ?

27-10-2018 20:01 306 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik heb al met vele vragen over mijn scheiding - en dan vooral het slechte verloop ervan - topics geopend. Kreeg veel ervaringen en tips die ik meegenomen heb in dit moeizame proces.

Kort door de bocht: we zijn nu langer dan een jaar uit elkaar, ex is nog steeds erg boos over van alles. Dit is belangrijk om te melden omdat hij vaak vanuit die boosheid reageert.
We hebben bijna alles rond, er komt alleen nog een schikking als het goed is. Ouderschapsplan is bijna af.
we hebben gekozen voor co ouderschap; We hebben een 50-50 verdeling qua zorg. Hij betaalt een bedrag aan kinderalimentatie.
Ik twijfel nu alleen heel erg aan onze co ouderschap vaardigheden. Of beter gezegd, ze ontbreken. Ik weet dat ik altijd heel mild geweest ben, voor hem is dat moeilijker naar mij toe.
Dat resulteert in boze en kille reacties.

Naast vele voorgaande conflicten in het afgelopen jaar, nu het volgende; maandag is het zijn dag. Onze dochter zou met een vriendinnetje meegaan uit school. Vriendinnetje kan niet, ouders hebben aan mij gevraagd of ik iets kan regelen, ik zag ze toevallig.
Aangezien ik de moeder ben, verwacht ik bij co ouderschap dat ik de eerste ben die onze dochter opvangt bij dit soort laatste moment oplossingen, ook al is dat op zijn dag. Vergis ik me hierin?
Hij zegt nu: 'bemoei je niet met mijn dagen, je haalt haar niet op.'

Zo zijn er legio voorbeelden van hele summiere communicatie (hij heeft me geblokkeerd op de whatsapp om maar iets te noemen) ik hoor nooit iets van hem qua overdracht, ook al is ze soms 5 dagen achtereen bij hem. Geen foto, berichtje, niks.

Ik vind dat een goede communicatie de basis is voor co ouderschap. Ik mis dit in alles.

Graag jullie mening, dit is allemaal nieuw voor mij. Is er een alternatief voor co ouderschap?

dank bij voorbaat.
Smeetje schreef:
27-10-2018 21:36
invullen is ook een talent.
Ja, het ligt aan mij dat je zelf dingen tikt over hoe jij vindt dat het zou moeten gaan en je ex daar dus niet aan mee wil werken.
Smeetje schreef:
27-10-2018 20:24
Met die vraag opende ik dus dit topic. Ik doe dit voor het eerst, scheiden en omgaan met alles wat daarmee gepaard gaat.
Ik heb zelf alleen het idee dat een ouderschapsplan en zorgverdeling een kader is. En dat je als co ouders er vooral samen uit moet komen. Dat lijkt ons maar niet te lukken. Vandaar dat ik twijfel aan ons co ouderschap.
.
In de ideale situatie is dit zo. Maar als de situatie zo ideaal was dan gingen jullie niet uit elkaar. Mensen gaan uit elkaar omdat het NIET loopt samen. In het begin zijn zulke concrete afspraken belangrijk en vaak nodig om de omgang goed te laten verlopen. Het is dus ook goed om je daar gewoon aan te houden en pas als dat goed loopt te kijken of het wat losser kan en soms kan dat, maar soms ook niet.

Ik snap ook echt je wens om zo veel mogelijk met z'n tweeën de opvang van je kind te doen, maar juist in deze fase van de scheiding waarin er nog veel emoties zijn kan je je beter aan de afspraken houden en je ex de ruimte geven om zelf vader te zijn op zijn dagen. Dat is het punt van scheiden, je gaat uit elkaar en heel veel dingen waar je eerst invloed op had heb je niet meer en ga je gewoon niet meer over. Jij gaat niet over zijn dagen. En waar jij het hebt over 'samen' lijk je vooral te bedoelen zodat het gaat zoals jij in je hoofd hebt; jouw blik op 'samen' dus. Maar in een scheidingssituatie is dat gewoon niet meer zo.

Overigens krijg ik het idee dat er een misverstand is ontstaan hier op dit topic, omdat je in de OP schreef "Aangezien ik de moeder ben, verwacht ik bij co ouderschap dat ik de eerste ben die onze dochter opvangt bij dit soort laatste moment oplossingen, ook al is dat op zijn dag. Vergis ik me hierin?" Ja, daar vergis je je zeker in als ik dat zo lees. Alleen maak ik uit je latere reacties op dat je bedoelde dat je de eerste bent die dochter opvangt ALS vader niet kan op zijn dag. Dat is al wat logischer, maar alsnog passeer je hem door op zijn dag zelf van alles te gaan lopen regelen. Hoe meer je dat doet (bemoeien, overnemen, het zelf bepalen op zijn dag) des te minder hij geneigd zal zijn om jou gewoon te vragen. Hij is ook haar ouder hè? Jullie zijn uit elkaar en dat betekent dat ook jij sommige dingen zal moeten loslaten. Dat is de consequentie van uit elkaar gaan.

Jammer dat hij je blokkeert op de app, jammer dat jij geen foto krijgt op zijn dagen. Maar dat heb je ook niet te eisen nu. Hopelijk trekt het bij als jullie aan de nieuwe situatie gewend zijn. En om dat te bereiken is voorspelbaarheid en betrouwbaarheid belangrijk. Je in de eerste plaats aan de afspraken houden biedt de meeste kans op een goede omgang in de loop van de tijd. De ander de ruimte te geven om óók 50% van de tijd ouder te zijn en over zijn/haar kind te gaan.

Ik wil verder echt niet zeggen dat hij het supergoed doet of heilig is of whatever, maar uit je OP maak ik op dat jij te veel invloed wil hebben in een co-ouderschap situatie. Het ontbinden van de co-ouderschap is dan zeker niet de oplossing. Je kan hem prima laten weten dat je openstaat om hem te helpen met de opvang zo nodig, maar respecteer het als hij nu niet voor jou kiest. En misschien is het ook juist beter om hem volledig de ruimte te geven om zijn draai te vinden in het alleenstaande stukje van zijn co-ouderschap.
Alle reacties Link kopieren
In deze snap ik vader wel. Het is zijn dag met dochter. Hij zal ook een ritme met dochter moeten opbouwen, of dat nu soms een BSO of oppas is of dat hij qua werk iets regelt. Hij wil op die dagen de boel zelf regelen en dat is zijn goed recht. Voor dochter ook fijn als ze een vast stramien bij vader heeft zonder dat moeder er steeds doorheen fietst.

En wat betreft speelafspraakjes die niet doorgaan: wat anderen al schrijven. Aan de ouder van het vriendinnetje doorgeven dat dochter die week bij vader is. Ik heb van sommige vriendjes/vriendinnetjes van zoon wel drie nummers in mijn telefoon staan. Ik kan en ga echt niet bijhouden wiens week het is per kind maar bij een appje met inhoud als “Hallo Lemoos! Marietje is maandag t/m woensdag bij haar vader, Karel. Je hebt zijn nummer?” kan ik vandaar verder de boel regelen met ‘Karel’.

Ik kan begrijpen dat je heel erg graag foto’s en berichtjes zou krijgen van pa als dochter daar is. Echt, ik moet er niet aan denken mijn zoon structureel te moeten missen. Maar je zult jouw ex toch ergens moeten kunnen vertrouwen, naast jou is er geen mens die zo betrokken en geïnteresseerd is in het wel en wee van jouw dochter. Hij is indertijd goed genoeg bevonden om er samen een kind mee op de wereld te zetten. Als ik naar mijn man kijk, al zou hij mijn bloed kunnen drinken na een scheiding, er zal altijd een mate van respect blijven. Immers, zonder mij had hij niet de meest belangrijke persoon in zijn leven en ik had de meest belangrijke persoon niet in mijn leven zonder hem. En alhoewel zoon zijn eigen persoontje is, is hij ook een deel van zijn vader en moeder. En ik zou nooit maar dan ook nooit mijn kind het gevoel willen geven dat een deel van hem niet goed genoeg is.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Smeetje schreef:
27-10-2018 21:32
van zijn dagen snoepen? hij kan er niet zijn om haar uit school te halen...dan neem ik toch niks weg van hem...?
Maar hij wist niet eens dat de moeder van dat vriendinnetje had afgezegd, dus hij heeft niet eens de kans gekregen om te zorgen dat hij er wel is (afspraken afzeggen/werk verplaatsen, etc), of iets anders te regelen.
Smeetje schreef:
27-10-2018 21:36
invullen is ook een talent.
Hoe meer je reageert, hoe duidelijker jouw overheersende houding in jouw scheiding is. Ik vrees dat je het je ex onnodig nog zwaarder maakt door je gedrag.
Trouwens, hoe kom je erbij dat jij dit co-ouderschap kunt stopzetten als het jou niet bevalt? Dat wordt dan een pittige rechtszaak kan ik jou voorspellen, want je hebt niet het recht om zomaar te beslissen. Het zou ook zomaar zo kunnen zijn dat de rechter de kant kiest van je ex.
Waarom zit je je ex zo te sarren op deze manier? Heeft hij je bedrogen en gun je hem niet een nieuw eigen leven?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij bedoelt TO dat er een speelafspraak was afgesproken omdat de vader niet kan, maar dat de ouders van het speelafspraakje aan TO hebben laten weten dat het hen toch niet uitkomt.
Ik gok dat dochter naar een vriendinnetje zou gaan omdat vader gewoon moet werken en nu is het zaterdag dus nogal last minute. TO ging er vanuit dat bij dergelijke last minute opvangproblemen ze beiden als eerst de andere ouder zouden benaderen, maar de vader denkt daar anders over.

Klopt dat, Smeetje?

Ik vind jouw idee helemaal niet gek, in een co-ouderschap zou je inderdaad verwachten dat je dusdanig on speaking terms bent dat je inderdaad bij dergelijke last minute opvang als eerste de ander belt.

Het feit dat hij de telefoon niet beantwoordt en je geblokkeerd heeft is overigens een reden om co-ouderschap niet toe te wijzen in de rechtbank. Voor de rechter is samen communiceren een vereiste voor co-ouderschap.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Hoppa
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me ook af waarom hij haar geblokt heeft op app. Dat doe je ook niet zomaar.
Ik blok mn ex alleen als ik weet dat hij n feestje heeft. Scheelt me sentimentele 'kijk eens hoe goed we t hadden' filmpjes (dochter in tuin oude huis) met n huilsmiley er bij oid.

Jullie zijn een jaar uitelkaar. Dan staat alles inmiddels toch op papier bekrachtigd door de rechter?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Smeetje schreef:
27-10-2018 21:34
Dat van niet bemoeien met zijn dagen kan ik begrijpen maar je schrijft dat ik steeds iets anders wil. Dat is helemaal niet zo. Ook je aanname dat ik steeds invloed wil hebben klopt niet.
Invullen is niet handig. Dan maak je er je eigen verzonnen verhaal van.
Ik schreef niet dat je alles anders wil.

En je wil wél invloed hebben anders zou je je er niet in mengen op zijn dag.
Alle reacties Link kopieren
Smeetje schreef:
27-10-2018 21:32
van zijn dagen snoepen? hij kan er niet zijn om haar uit school te halen...dan neem ik toch niks weg van hem...?
.
Jawel want hij heeft zijn ouders om jullie kind op te vangen. En dat neem jij weg van hem.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Smeetje, co-ouderschap als je niet als dikke vrienden uit elkaar gaat is iets dat moet groeien, en dat gaat met vallen en opstaan. Je geeft zelf ook al aan dat je nog moet leren hoe te reageren in bepaalde situaties. Geef dat tijd (en geef je ex ook die tijd).
Wij zijn nu drie jaar uit elkaar en leren langzaam weer normaler met elkaar te communiceren. We kunnen weer telefoneren, maar ik ben ook nog steeds geblokkeerd op whatsapp en mail is geen ideaal communicatiemiddel, omdat je makkelijk 'de toon' verkeerd interpreteert.
Maar, hij is en blijft de vader van je kind en jullie kind heeft evenveel recht op haar vader als op haar moeder. Jij kunt hem dus niet het co-ouderschap afnemen, je moet blij zijn dat hij jullie dochter ook zo vaak mogelijk bij zich wil hebben (al klinkt dat logisch: er zijn genoeg ouders die een weekendregeling wel mooi genoeg vinden en dus hun kind bewust minder zien - dat wil je toch niet voor je kind?).
Dus, schouders eronder, vallen en opstaan, maar leer uiteindelijk weer met elkaar omgaan als co-ouders. Dat gaat tijd kosten, teleurstelling, boosheid, slikken en accepteren dat de dingen daar anders gaan dan bij jou. Maar uiteindelijk gaat het jullie allebei om het welzijn van jullie dochter en dat vertrouwen moet je in hem krijgen!
Sterkte, ik ken maar al te goed en uit ervaring de achtbaan van emoties die een moeizame scheiding losmaakt. Maar stel je ervoor open om uiteindelijk toch uit te komen op respectvol omgaan met elkaars rol als ouder. Echt, pas dan wordt het leven weer rustiger en makkelijker!
:hug:
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Smeetje schreef:
27-10-2018 20:01

Naast vele voorgaande conflicten in het afgelopen jaar, nu het volgende; maandag is het zijn dag. Onze dochter zou met een vriendinnetje meegaan uit school. Vriendinnetje kan niet, ouders hebben aan mij gevraagd of ik iets kan regelen, ik zag ze toevallig.
Aangezien ik de moeder ben, verwacht ik bij co ouderschap dat ik de eerste ben die onze dochter opvangt bij dit soort laatste moment oplossingen, ook al is dat op zijn dag. Vergis ik me hierin?
Hij zegt nu: 'bemoei je niet met mijn dagen, je haalt haar niet op.'
Ja. Je vergist je
Zijn dagen, daar moet je je niet mee gaan bemoeien, tenzij hij het vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Smeetje schreef:
27-10-2018 20:01

Naast vele voorgaande conflicten in het afgelopen jaar, nu het volgende; maandag is het zijn dag. Onze dochter zou met een vriendinnetje meegaan uit school. Vriendinnetje kan niet, ouders hebben aan mij gevraagd of ik iets kan regelen, ik zag ze toevallig.
Aangezien ik de moeder ben, verwacht ik bij co ouderschap dat ik de eerste ben die onze dochter opvangt bij dit soort laatste moment oplossingen, ook al is dat op zijn dag. Vergis ik me hierin?
Hij zegt nu: 'bemoei je niet met mijn dagen, je haalt haar niet op.'
Dubbel :(
martinaa wijzigde dit bericht op 27-10-2018 23:26
Reden: Dubbel
7.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je dochter een ongeluk krijgt als ze bij haar vader is? Of blinde darm ontsteking oid, krijg je dan wel wat te horen? Want het lijkt mij echt heel erg sterk dat hij bij een rechter gelijk zou krijgen dat er geen contact mag zijn op “ zijn” dagen.
Alle reacties Link kopieren
Smeetje schreef:
27-10-2018 21:30
steeds iets anders? kan je dat wat concreter maken? ik begrijp hem niet.
Lees je eigen topics nog maar eens na. Je hele vechtscheiding staat uitgebreid beschreven.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
27-10-2018 23:34
Als je dochter een ongeluk krijgt als ze bij haar vader is? Of blinde darm ontsteking oid, krijg je dan wel wat te horen? Want het lijkt mij echt heel erg sterk dat hij bij een rechter gelijk zou krijgen dat er geen contact mag zijn op “ zijn” dagen.
Google maar eens op parallel solo ouderschap.

Een rechter handelt in belang van het kind. Als steeds contact zorgt voor ruzie en onrust bij de ouders en dus onrust voor het kind gaat een rechter er zeker wel in mee dat er geen contact is op zijn dagen.

Dingen als een ongeluk of blindedarm ontsteking zal ze wel te horen krijgen. Al was het maar omdat beide ouders toestemming moeten geven voor medische behandelingen als ze gescheiden zijn.
Smeetje schreef:
27-10-2018 20:43
Nee, het is aan ons. Co ouderschap heet het toch? ik heb blijkbaar ons co ouderschap verkeerd ingeschat. Dat je het als iets zakelijks moet zien ipv je zo veel mogelijk samen inzetten voor onze dochter.
Als je samen jullie dochter had willen opvoeden, hadden jullie samen moeten blijven.
Jullie zijn gescheiden en voeren geen gezamenlijke huishouding meer.
Co-ouderschap betekent dat jullie elk een x aantal dagen verantwoordelijk zijn door de zorg voor jullie dochter.

Zo te lezen is bovenstaande voor de vader helemaal duidelijk, maar voor jou niet.
Ik begrijp dat je het moeilijk vindt je dochter de helft van de tijd moet missen, maar is helaas is dat een gevolg van scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
27-10-2018 23:34
Als je dochter een ongeluk krijgt als ze bij haar vader is? Of blinde darm ontsteking oid, krijg je dan wel wat te horen? Want het lijkt mij echt heel erg sterk dat hij bij een rechter gelijk zou krijgen dat er geen contact mag zijn op “ zijn” dagen.
Vast wel. Hij zal het alleen zat zijn dat zij zijn leven nog steeds wil beïnvloeden. En om dat te voorkomen heeft hij haar geblokt.

TO, het lijkt mij echt vreselijk k*t om mijn kinderen ineens nog maar de helft van de tijd te zien, maar dat is het gevolg van jullie keuze. Hij is niet minder vader, jij bent niet minder moeder, maar jullie delen nu de tijd met je kind. Je moet die controle los (leren) laten. Hij is geen flut van een vader, hij kan het heus wel. Als ik moeder app van gescheiden kind of kind met mijn kind kan spelen, krijg ik een appje dat kind dan bij vader is en dat ik vader even moet appen. Zo hoort dat. Dus, jij appt moeder van je vriendin terug dat ze dit even met je ex moet regelen, dat je hier niet tussen gaat zitten. Zo komen jullie natuurlijk los van elkaar als je overal nog een vinger in de pap wilt hebben.

En dat hij geen foto's stuurt, begrijp ik wel. Dan ga je er weer mee bemoeien dat dochter te laat wakker is, geen lolly mag, niet voor de tv mag zitten enzovoorts. Hoe ruk het ook is, je moet toch accepteren dat je dochter nu een groot deel van je leven niet meer bij jou is. Ik ben overigens voor co-ouderschap en vind je vader eens in de twee weken zien echt niet oke. Begrijp gewoon niet dat je dat wilt als ouder.
toffifee wijzigde dit bericht op 27-10-2018 23:53
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
27-10-2018 23:44
Google maar eens op parallel solo ouderschap.

Een rechter handelt in belang van het kind. Als steeds contact zorgt voor ruzie en onrust bij de ouders en dus onrust voor het kind gaat een rechter er zeker wel in mee dat er geen contact is op zijn dagen.

Dingen als een ongeluk of blindedarm ontsteking zal ze wel te horen krijgen. Al was het maar omdat beide ouders toestemming moeten geven voor medische behandelingen als ze gescheiden zijn.
Ik ga het straks eens opzoeken. En een ongeluk zal TO ook niet te horen krijgen hoor, je zou eens moeten weten hoe vaak ik met mijn oudste in het ziekenhuis zit en hoeveel operaties hij al heeft gehad. Mijn man heeft nooit toestemming hoeven geven, ook niet toen we nog niet getrouwd waren. En dit was in meerdere academische ziekenhuizen zo.

En daarbij heb ik ook even geloept. Vader zit dochter enorm te manipuleren, dochter wou zelfs niet meer naar hem toe en dan toch nog co ouderschap! Vader heeft letterlijk alles moeilijk lopen maken en TO heeft zich als een totale pispaal voor hem gedragen en dan krijgt ze hier te horen dat ze maar zakelijk moet zijn. Alsof je maar soms moeder bent 2 weken per maand...lekkere relaties hebben sommigen hier dan met hun kinderen als het allemaal zo zakelijk is.

Arme dochter van TO die alleen maar fungeert als pion voor vader en moeder laat het allemaal maar gebeuren. Kind wordt heen en weer geslingerd, letterlijk ook nog.
Alle reacties Link kopieren
-
toffifee schreef:
27-10-2018 23:50
Vast wel. Hij zal het alleen zat zijn dat zij zijn leven nog steeds wil beïnvloeden. En om dat te voorkomen heeft hij haar geblokt.

TO, het lijkt mij echt vreselijk k*t om mijn kinderen ineens nog maar de helft van de tijd te zien, maar dat is het gevolg van jullie keuze. Hij is niet minder vader, jij bent niet minder moeder, maar jullie delen nu de tijd met je kind. Je moet die controle los (leren) laten. Hij is geen flut van een vader, hij kan het heus wel. Als ik moeder app van gescheiden kind of kind met mijn kind kan spelen, krijg ik een appje dat kind dan bij vader is en dat ik vader even moet appen. Zo hoort dat. Dus, jij appt moeder van je vriendin terug dat ze dit even met je ex moet regelen, dat je hier niet tussen gaat zitten. Zo komen jullie natuurlijk los van elkaar als je overal nog een vinger in de pap wilt hebben.

En dat hij geen foto's stuurt, begrijp ik wel. Dan ga je er weer mee bemoeien dat dochter te laat wakker is, geen lolly mag, niet voor de tv mag zitten enzovoorts. Hoe ruk het ook is, je moet toch accepteren dat je dochter nu een groot deel van je leven niet meer bij jou is. Ik ben overigens voor co-ouderschap en vind je vader eens in de twee weken zien echt te erg voor woorden. Begrijp gewoon niet dat je dat wilt als ouder.
Of je moeder maar eens in de twee weken zien, dat kan ook nog de uitkomst zijn. Ik ben benieuwd wat TO daarvan vindt, want ze lijkt ervan uit te gaan dat zij bij een verandering de kinderen meer gaat zien dan de vader.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niet dat TO hier zo aangevallen wordt. Ik ken alleen maar co-ouderschappen waarbij de ouders inderdaad voor elkaar calamiteiten opvangen.

Als dat niet kan, dan is er ook geen sprake van co-ouderschap maar van een omgangsregeling.

@TO:

Jullie ouderschapsplan is nog niet klaar, toch? Ik zou als ik jou was gewoon zeggen dat ik co-ouderschap niet zie zitten wegens gebrek aan communicatie, gebrek aan vertrouwen en gebrek aan respect voor elkaar. Dat zijn allemaal gegronde redenen waarom rechters het ook niet toewijzen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
27-10-2018 23:53
Of je moeder maar eens in de twee weken zien, dat kan ook nog de uitkomst zijn. Ik ben benieuwd wat TO daarvan vindt, want ze lijkt ervan uit te gaan dat zij bij een verandering de kinderen meer gaat zien dan de vader.
Net zoals vader recht heeft op co-ouderschap heeft moeder dat natuurlijk ook.

Als ze er samen niet uitkomen heb je eerder kans dat kind onder toezicht wordt gesteld.

Dat moet je niet willen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-10-2018 23:59


Jullie ouderschapsplan is nog niet klaar, toch? Ik zou als ik jou was gewoon zeggen dat ik co-ouderschap niet zie zitten wegens gebrek aan communicatie, gebrek aan vertrouwen en gebrek aan respect voor elkaar. Dat zijn allemaal gegronde redenen waarom rechters het ook niet toewijzen.
Gebrek aan vertrouwen en respect voor elkaar is natuurlijk wederzijds. Waarom zou zij hierbij dan winst behalen en zou rechter niet in voordeel van vader besluiten?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-10-2018 23:59
Ik snap echt niet dat TO hier zo aangevallen wordt. Ik ken alleen maar co-ouderschappen waarbij de ouders inderdaad voor elkaar calamiteiten opvangen.

Als dat niet kan, dan is er ook geen sprake van co-ouderschap maar van een omgangsregeling.

@TO:

Jullie ouderschapsplan is nog niet klaar, toch? Ik zou als ik jou was gewoon zeggen dat ik co-ouderschap niet zie zitten wegens gebrek aan communicatie, gebrek aan vertrouwen en gebrek aan respect voor elkaar. Dat zijn allemaal gegronde redenen waarom rechters het ook niet toewijzen.
Helemaal mee eens, vooral het manipulatie gevalletje van vader en het blokkeren laat mij al zien dat hij echt ongeschikt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven