Twijfelkont (niet weten hoe cadeaubonnen te besteden)
zaterdag 18 december 2010 om 16:15
Enige tijd terug heb ik voor mijn verjaardag en later ook voor het halen van mijn diploma diverse cadeaubonnen gekregen. Zowel van de bijenkorf als Iris-bonnen (VVV). Ik ben al meerdere keren de stad in gegaan, maar kom steeds met lege handen thuis! Zodra ik in de winkel ben, weet ik gewoon niet meer wat ik met de bonnen wil. Wil ik kleding kopen (laatst nog wel allerlei kleding gekocht, dus dat vind ik dan weer 'zonde'..), of iets voor in huis (maar eigenlijk heb ik nu niets nodig), of lekker parfum (maar ik wilde eigenlijk eerst mijn vier 'oude' flesjes opmaken voor ik nieuwe koop), of lekkere (body)creme, maar er staan al zoveel flesjes en potjes in de badkamer...
Ik weet het, het is een luxe-probleem. Toen ik nog studeerde (tot september), kon ik geen genoeg krijgen van winkelen, maar toen had ik het geld niet. En nu heb ik een baan en dus genoeg geld, maar ook als ik nu voor kleding ga winkelen, dan weet ik het gewoon niet meer! Nu moet ik zeggen dat ik sowieso moeilijk kan combineren, heb daar geen oog voor.
Wie herkent dit? Moeilijk keuzes kunnen maken als het om aankopen gaat? Het is niet zo dat ik het zonde van het geld vind, of heel zuinig moet zijn.
Wie heeft tips?
Ik weet het, het is een luxe-probleem. Toen ik nog studeerde (tot september), kon ik geen genoeg krijgen van winkelen, maar toen had ik het geld niet. En nu heb ik een baan en dus genoeg geld, maar ook als ik nu voor kleding ga winkelen, dan weet ik het gewoon niet meer! Nu moet ik zeggen dat ik sowieso moeilijk kan combineren, heb daar geen oog voor.
Wie herkent dit? Moeilijk keuzes kunnen maken als het om aankopen gaat? Het is niet zo dat ik het zonde van het geld vind, of heel zuinig moet zijn.
Wie heeft tips?

zaterdag 18 december 2010 om 16:21
Oeh, luxeproblemen!! Lekker jezelf verwennen, het is he-le-maal voor jou! Ik vind het altijd lekker om dingen te kopen die je niet zo snel koopt omdat het duur is.... inderdaad een boek, mooi dekbedovertrek, iets moois voor in de keuken. Goed over nadenken, daarna niet meer twijfelen, lekker kopen en helemaal van genieten!!
zaterdag 18 december 2010 om 16:26
Wat een boel reacties in korte tijd En allemaal met dezelfde boodschap
Tja, het is denk ik ook wel het beste om ze maar te bewaren tot ik echt weet wat ik ermee wil.
Ik zat ook al aan een mooie tas te denken, maar bij de bijenkorf waar ik was hadden ze niet zoveel keuze. Of in ieder geval niet mijn keuze! Zat ook aan een mooi sieraad te denken, maar zelfde verhaal als met de tas. Nog niet iets gezien waarvan ik denk: Wow!
Dan inderdaad maar even bewaren.
En komt het verhaal van shoppen jullie bekend voor, of komen jullie juist met veel teveel kleding thuis?
Tja, het is denk ik ook wel het beste om ze maar te bewaren tot ik echt weet wat ik ermee wil.
Ik zat ook al aan een mooie tas te denken, maar bij de bijenkorf waar ik was hadden ze niet zoveel keuze. Of in ieder geval niet mijn keuze! Zat ook aan een mooi sieraad te denken, maar zelfde verhaal als met de tas. Nog niet iets gezien waarvan ik denk: Wow!
Dan inderdaad maar even bewaren.
En komt het verhaal van shoppen jullie bekend voor, of komen jullie juist met veel teveel kleding thuis?
zaterdag 18 december 2010 om 16:29

zaterdag 18 december 2010 om 17:02
quote:elninjoo schreef op 18 december 2010 @ 16:29:
Kun je ze niet gebruiken voor dvd's? Ik koop me nonstop suf aan dvd-series dus als ik bonnen heb die ik daarvoor zou kunnen gebruiken dan zouden ze zo op zijn.
He, dat is ook nog een goed idee inderdaad!
Thuis op de bank bedenken wat ik ermee ga doen is toch een stuk leuker dan door de kou in de stad struinen
Kun je ze niet gebruiken voor dvd's? Ik koop me nonstop suf aan dvd-series dus als ik bonnen heb die ik daarvoor zou kunnen gebruiken dan zouden ze zo op zijn.
He, dat is ook nog een goed idee inderdaad!
Thuis op de bank bedenken wat ik ermee ga doen is toch een stuk leuker dan door de kou in de stad struinen
zaterdag 18 december 2010 om 17:05
quote:castorella schreef op 18 december 2010 @ 16:29:
Ik ga er altijd mee naar de lingeriezaak en koop dan een hele dure bh (80-100 euro) in plaats van een gewone. Zit met mijn jetsers tien keer beter en ik geef er hetzelfde aan uit. Want ik betaal dan een deel contant en een deel met de bonnen.
Haha
Ik heb wel weer een 'doorsnee' maatje, dus mijn bh's zijn in principe niet echt duur. Heb vandaag ook nog wel even op de lingerie-afdeling gekeken inderdaad. Alleen was ik niet in een 'omkleed'-mood (lees: sjaal af, jas uit, vest uit, truitje uit, hemdje uit, bh uit, puf...), dus ik ben toen maar doorgelopen naar de huishoudafdeling
Ik ga er altijd mee naar de lingeriezaak en koop dan een hele dure bh (80-100 euro) in plaats van een gewone. Zit met mijn jetsers tien keer beter en ik geef er hetzelfde aan uit. Want ik betaal dan een deel contant en een deel met de bonnen.
Haha
Ik heb wel weer een 'doorsnee' maatje, dus mijn bh's zijn in principe niet echt duur. Heb vandaag ook nog wel even op de lingerie-afdeling gekeken inderdaad. Alleen was ik niet in een 'omkleed'-mood (lees: sjaal af, jas uit, vest uit, truitje uit, hemdje uit, bh uit, puf...), dus ik ben toen maar doorgelopen naar de huishoudafdeling
zaterdag 18 december 2010 om 17:13
quote:Madelievv schreef op 18 december 2010 @ 17:08:
bij veel attractieparken of spa's accepteren ze ook iris cheques, misschien een lekker verwendagje?
O ja, dat kan natuurlijk ook! Nog niet eens aan gedacht! Wil wel eens een uitgebreide schoonheidsbehandeling, heerlijk lijkt me dat!
*Snel maar even googlen*
bij veel attractieparken of spa's accepteren ze ook iris cheques, misschien een lekker verwendagje?
O ja, dat kan natuurlijk ook! Nog niet eens aan gedacht! Wil wel eens een uitgebreide schoonheidsbehandeling, heerlijk lijkt me dat!
*Snel maar even googlen*
zaterdag 18 december 2010 om 17:19
Zeker als je bonnen hebt gekregen voor het behalen van je diploma, zou ik er iets blijvends werkgerelateerd voor kopen. Inderdaad een mooie werktas (A4-formaat) of een mooie pennenset. Dat zijn blijvende dingen die je jarenlang kunt gebruiken en waar je jarenlang plezier van kunt hebben (is natuurlijk wel een beetje afhankelijk wat voor werk je doet).
zaterdag 18 december 2010 om 17:23
quote:belle123 schreef op 18 december 2010 @ 17:19:
Zeker als je bonnen hebt gekregen voor het behalen van je diploma, zou ik er iets blijvends werkgerelateerd voor kopen. Inderdaad een mooie werktas (A4-formaat) of een mooie pennenset. Dat zijn blijvende dingen die je jarenlang kunt gebruiken en waar je jarenlang plezier van kunt hebben (is natuurlijk wel een beetje afhankelijk wat voor werk je doet).Voor mijn werk moet ik er inderdaad wel representatief uitzien, dus een mooie tas zal ook nooit verkeerd zijn. Van de bonnen kleding kopen is wat dat betreft misschien wat 'zonde', omdat je dat relatief kort gebruikt. Een tas gebruik je vergeleken daarmee toch een stuk vaker.
Zeker als je bonnen hebt gekregen voor het behalen van je diploma, zou ik er iets blijvends werkgerelateerd voor kopen. Inderdaad een mooie werktas (A4-formaat) of een mooie pennenset. Dat zijn blijvende dingen die je jarenlang kunt gebruiken en waar je jarenlang plezier van kunt hebben (is natuurlijk wel een beetje afhankelijk wat voor werk je doet).Voor mijn werk moet ik er inderdaad wel representatief uitzien, dus een mooie tas zal ook nooit verkeerd zijn. Van de bonnen kleding kopen is wat dat betreft misschien wat 'zonde', omdat je dat relatief kort gebruikt. Een tas gebruik je vergeleken daarmee toch een stuk vaker.
zaterdag 18 december 2010 om 17:29
Van cadeaubonnen koop ik altijd iets wat ik normaal gesproken niet snel voor mezelf zou kopen (tas, mooi jurkje, iets voor in de keuken etc) Maar dat heeft misschien ook wel te maken met het feit dat ik nog studeer en nooit geld over heb...
Het geopperde dagje sauna klinkt ook als een geweldig idee!!
Het geopperde dagje sauna klinkt ook als een geweldig idee!!
zaterdag 18 december 2010 om 18:14
Je zei dat jeniet goed bent in het combineren van kleding. Misschien kan je de bonnen besteden aan een professioneel kleur advies waar ook aandacht is voor welke kleding mooi staat bij jou met je maat, lichaamsbouw enz.
Daar heb je de rest van je leven iets aan (denk ik) dus je besteed het geld niet zomaar aan prullen maar je hebt alleen niet echt iets tastbaars daarna. Nouja, behalve dan een kleurenwaaier
Daar heb je de rest van je leven iets aan (denk ik) dus je besteed het geld niet zomaar aan prullen maar je hebt alleen niet echt iets tastbaars daarna. Nouja, behalve dan een kleurenwaaier
zaterdag 18 december 2010 om 20:11
Selecteer ze eerst even op houdbaarheid! Sommige bonnen zijn een jaar geldig, andere langer... dan kun je beter eerst de bonnen uitgeven waarvan je twijfelt of je ze anders te lang laat leggen. Volgens mij blijven Irischeques geldig en boekenbonnen ook, dus die bewaar ik altijd totdat er een serie op dvd uitkomt die ik graag wil hebben of dat ik een boek zie dat ik graag wilde... maar bonnen die maar beperkt geldig zijn, geef ik altijd zo snel mogelijk uit, anders blijven ze makkelijk liggen! Ik vind het juist leuk om ze uit te geven aan iets 'speciaals' (b.v. boekenbonnen geef ik dan uit aan een mij onbekend jeugdboek of non-fictieboek, gewoon omdat ik dat anders niet zo snel voor mezelf koop en een roman wel) of iets wat ik al lang wilde hebben, maar te duur vond. Succes!