Geld & Recht alle pijlers

Uit elkaar, huis verkopen

08-12-2018 10:07 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,
Partner en ik gaan uit elkaar. Hij weet dit nog niet...
We zijn niet getrouwd, hebben wel samen een koophuis dat niet onder water staat. Is ook goed verkoopbaar.
Ik wil graag bij uit elkaar gaan het huis verkopen. Hij zal mij niet uit kunnen kopen.

Wat als hij niet bereid is om mee te werken?
Loopt zoiets dan via de rechter? (welke?)
Deze info staat vast ook op internet, maar ik ben momenteel zo uitgeput van alles erom heen. Ik hoop dat er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben en dit met me willen delen.
Alle reacties Link kopieren
In het geval van mijn vriend en zijn ex loopt dat al drie jaar.
Hij moest hals over kop onder politiebegeleiding met de kinderen vluchten uit het huis. Een half jaar later had de rechter bepaald dat hij daar mocht wonen. Maar omdat het huis toch verkocht moest worden besloot hij er niet in te gaan met de kinderen omdat ze dan wéér moesten verhuizen in korte tijd en hij kreeg ook net een huurwoning aangeboden. In het echtscheidingsconvenant was afgesproken dat het huis uiterlijk 1-1-17 in de verkoop zou staan maar zij werkt niet mee. Dus wederom rechtszaak aangevraagd om het huis te kunnen verkopen. Rechtbanken hebben echter enorme achterstanden en het is in juni aangevraagd en dient past in januari.
Ik zou een mediator inschakelen om de ‘scheiding’ te regelen. Stukken goedkoper dan wanneer je met advocaten moet gaan werken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Esther, weet je zeker dat hij je niet kan uitkopen? Bij een relatiebreuk zijn de banken een stuk soepeler dan bij starters. Ga eens met een hypotheekadviseur praten. Enne....let niet op de zure reacties die hier voorbij komen. Niemand hier kent jouw verhaal. Daarbij. Een slimme meid is op haar scheiding voorbereid.
Vechtscheiding-in-wording dus.
Esther-67 schreef:
08-12-2018 21:40
Dat dacht ik eigenlijk ook.
Maar goed, het gaat mij dus om de situatie waarin hypotheek gewoon netjes betaald wordt, maar de ene partner niet wil verkopen en de andere wel. Ik lees hier over advocaten en lange procedures. :(
Hopelijk is dat niet nodig en komen we er samen uit.
En inderdaad: wie weet waar hij mee komt, maar jullie begrijpen dat ik natuurlijk wel inzicht heb in zijn financiële draagkracht en zijn netwerk - ik verwacht niet dat hij het huis zal kunnen overnemen (incl. hypotheek dus).
IK ken een geval waarbij de ouders hypotheek en huis overgenomen hebben.
Jij kunt je zinnen hebben gezet op verkopen maar laat je niet verrassen, het loopt vaak anders dan je van tevoren kunt bedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven