Geld & Recht alle pijlers

uitkering en een huis huren

03-05-2011 13:12 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben momenteen nog thuiswonend met mijn zoontje van een maand, en ik ben opzoek naar een eigen huisje.

Momenteel ontvang ik een uitkering vanwege mijn zwangerschap, deze is vast als ik aan traject meewerk om weer aan het werk te gaan zeg maar.

Ik ben van plan om in september mijn studie weer op te pakken waar ik vanwege zwangerschap mee gestopt was en nu dus een uitkering voor ontvang. De stufi die ik dan ontvang is ong gelijk aan de uitkering vanwege de eenoudertoeslag.

Momenteel ben ik dus bezig om te reageren op huizen, uiteraard zonder minimuminkomens eis.

Ben alleen bang dat als ik een huis krijg toegewezen ik afgekeurd wordt op het feit dat ik geen inkomen heb en pas 2 maanden een uitkering ontvang.

Weet wel dat er genoeg vrouwen met uitkering een huis incl subsidie huren maar ben best angstig ook omdat ik uit ervaring weet dat je aardig wat papieren moet overhandigen qua inkomen. De overige jaren heb ik gestudeerd dus de stufi was geen vetpot(zonder eenoudertoeslag)

Ben benieuwd naar wat jullie weten
quote:LegoWonder schreef op 06 mei 2011 @ 21:14:

Bij mij was het stiekem zo dat mijn vriend bij me kwam wonen, dus die betaalde eigenlijk de huur. Maar ik was in mijn eentje ingeschreven. Anders had ik niet eens op deze woning kunnen reageren, want hij was geadverteerd voor één persoon.Tssk.
quote:kriebelbeest schreef op 07 mei 2011 @ 09:31:

[...]

Tssk. Ja, stout hè. Overigens werden precies dezelfde woningen ook voor 2 à 3 personen geadverteerd, dat werd om en om gedaan om de buurt een beetje gemengd te houden tussen alleenstaanden en paren/kleine gezinnen. Maar als ze voor 2/3 personen stonden kon ik er dus niet op reageren.
Je woonde toch 'stiekem' samen met je vriend? Als je wilt samenwonen, kun je toch gewoon reageren voor de 2 á 3 persoons woning?
Wat boeit het of iemand stiekem samenwoont? ja Oke voor de toeslagen kan het uitmaken, maar voor de rest. je energie en water rekeningen zijn toch hoger :p
Snap je probleem niet? Je hebt een uitkering, dus je hebt inkomsten.
quote:Atelier_madame schreef op 07 mei 2011 @ 09:41:

Wat boeit het of iemand stiekem samenwoont? ja Oke voor de toeslagen kan het uitmaken, maar voor de rest. je energie en water rekeningen zijn toch hoger :p

Als je van te voren al weet dat je 'stiekem' gaat samenwonen en toch gaat reageren op een 1 persoonswoning is dat frauderen.

Zéker als je dan ook nog een keer alle toeslagen en kortingen gaat trekken terwijl je daar dus eigenlijk helemaal geen recht op hebt.

Echt, dat doe je toch gewoon niet! Dat soort personen verpesten het voor de rest.
met het huurbeleid van tegenwoordig moet je soms wel kriebelbeest, als je niet tot je 28 ste bij je ouders wilt blijven zitten oid. In de meeste steden moet je zo 10 jaar op een huis wachten, en je mag je pas vanaf je 18de inschrijven
Wat een onzin, je hebt het nu alleen over de grote steden. Kwestie van je wensenlijst aanpassen.
quote:LegoWonder schreef op 06 mei 2011 @ 21:14:

Ik heb een aantal jaar geleden mijn huis gehuurd zonder dat ik een inkomen had gehad het jaar ervoor. En op het moment zelf had ik alleen stufi (alleen de basisbeurs voor uitwonenden). Dat was dus ruim onder de maximum-salarisgrens voor de woning die ik wilde huren. Een minimumgrens was er niet.

Ik heb nog gevraagd naar de reden dat er geen minimumgrens was. Ik dacht ook, als je niks verdient kun je dus ook geen huur betalen, neemt de Wbv dan niet een groot risico. De man van de woningbouwvereniging verwoordde het aldus, dat het hem niet uitmaakte waar men het geld voor de huur vandaan haalde en dat hij ervan uitging dat de aspirant-huurder daar zelf verantwoordelijk voor is.

Bij mij was het stiekem zo dat mijn vriend bij me kwam wonen, dus die betaalde eigenlijk de huur. Maar ik was in mijn eentje ingeschreven. Anders had ik niet eens op deze woning kunnen reageren, want hij was geadverteerd voor één persoon.Asociaal. En je had in grote problemen kunnen komen als het was uitgekomen dus ook nog eens heel dom.
[quote]kriebelbeest schreef op 07 mei 2011 @ 09:44:

[...]

Als je van te voren al weet dat je 'stiekem' gaat samenwonen en toch gaat reageren op een 1 persoonswoning is dat frauderen.

Zéker als je dan ook nog een keer alle toeslagen en kortingen gaat trekken terwijl je daar dus eigenlijk helemaal geen recht op hebt.

Echt, dat doe je toch gewoon niet! Dat soort personen verpesten het voor de rest.[/quote]

Dat dus. Echt Tokkie praktijken vind ik dat.
Ik vind het wel asociaal als je een uitkering hebt dat wel.

Ik heb zelf een huisje waar je met 2 mensen in mag wonen. en vanaf volgende week schrijft mn vriend zich hier ook in. hij was hier daarvoor al heel vaak en toen Ik dit huisje kreeg wisten we dat we er in de toekomt zouden gaan samenwonen.

maar das mss een ander verhaal, hij staat hier straks wel officieel ingeschreven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven