Geld & Recht alle pijlers

Vaatwastabletten

21-11-2011 10:36 25 berichten
Ik gebruik nu vaak de dure Sun vaatwastabletten enz.

Heeft iemand goede ervaringen met de wat goedkopere zoals aldi, hema etc?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik die van de Lidl, werken prima.
Ah is prima! Wel waarbij je t plastic er zelf af moet halen...
Ik koop ze altijd bij Aldi, die zijn echt prima.
ah huismerk of die van euroshopper gebruik ik altijd. Die zijn niet alles-in-1 dus je moet er nog wel spoelglans en zout bij doen (maar dat kost ook niet veel). Wast allemaal prima schoon.
AH,Aldi en Lidl dus?

Ga ik ook maar eens uitproberen,ik gebruik nu altijd die van Dreft.
MIjn ervaring is dat met die goedkopere merken na een tjidje zo'n waas over de glazen komt. Ik ben helemaal niet van de A-merken maar sinds ik die Sun tabletten gebruiken, heb ik daar helemaal geen last meer van.
Gympie, ja daar ben ik ook bang voor
*checkt glazen*

nee, geen waas.

en anders doe je gewoon wat extra spoelglans erbij.
Hoi Marcaro,

wij gebruiken al jaren de tads van de Aldi en ze bevallen prima, Geen last van een witte waas.

En dan nog een leuke tip: breek de tab in 2-en, wast ook prima schoon. Alleen bij erg vuile vaat een hele gebruiken. Dit las ik ergens op een blog en het werkt echt.

Beter voor het mileu en je portemonnee, zeker als je ze bij de Aldi haalt :-)

succes!
Bij de tabletten van de Aldi ook geen waas op het glas. Moet wel zeggen dat ik alleen huis-tuin-en-keukenglazen met de vaatwasser doe en kristallen glazen altijd met de hand afwas.
Ik neem altijd alleen maar wat in de aanbieding is, ik ben niet merkenvast. Laatst bijvoorbeeld zeven pakken Alles-in-een Finish gekocht bij de Kruidvat voor een leuke prijs (17 euro). Dan zijn ze helemaal niet zo duur.

Volgens mij ga hier wel een paar maanden mee doen!
AH-eigen merk. Prima.
Ik wacht altijd tot Finish (voorheen Calgonit) in de aanbieding is. Die is heel vaak in de aanbieding dus ik kom nooit tekort. Die bevalt ons qua schoonheid van de vaat het beste.

Sun beviel ons niet.

Waas op de glazen krijgen we bij alle merken, ook de A-merken.
Ik koop ze altijd in de aanbieding, het merk maakt me dan niet uit. Anders is het me veel te duur. Laatst had ik 3 zakken Dreft voor een tientje geloof ik. Doe ik ook altijd met wasmiddel en wasverzachter. Vooral de Bas v/d Heijden heeft de bovenstaande 3 producten vaak in de reclame.
quote:gympie26 schreef op 21 november 2011 @ 10:43:

MIjn ervaring is dat met die goedkopere merken na een tjidje zo'n waas over de glazen komt. Ik ben helemaal niet van de A-merken maar sinds ik die Sun tabletten gebruiken, heb ik daar helemaal geen last meer van.

Hier hetzelfde. Mijn glazen werden ontzettend lelijk van de Aldi-vaatwasblokjes. Sinds ik ben overgestapt op Sun en Calgonit heb ik daar geen last meer van. De glazen blijven mooi.

Moet er wel bij zeggen dat het 10 jaar geleden is dat ik de Aldi-blokjes gebruikte. Misschien zijn ze in de loop der jaren wel verbeterd, maar ik durf het risico niet meer te nemen.

Ik koop de A-merken altijd in de aanbieding, dat scheelt aanzienlijk in prijs.
Ik ben heel tevreden over Dreft,maar als ik voor minder geld hetzelfde resultaat kan krijgen is dat altijd goed natuurlijk.

Ik heb een aantal maanden geleden een zak vaatwastabletten van Dreft (100 stuks) bij Blokker gekocht voor ¤9,99..
Lidl niks mis mee
Loat goan!!!
c1000 eigen merk,

werkt prima.
Jumbo eigen merk is echt prima! En dan niet de allergoedkoopste (daarbij kreeg ik wel echt een waas op de glazen), maar de iets duurdere 6-in-1 variant!
heb eens een consumentengidstest gelezen waarbij die van de Aldi er prima uitkwamen, en ze bevallen mij ook heel goed
Ik koop altijd Sun vaatwaspoeder. Veel goedkoper in gebruik en werkt prima. Daarnaast dus glansspoelmiddel en een beetje zout. Alles bij elkaar nog steeds goedkoper in gebruik dan tabletten, en je kunt de juiste dosering instellen.

Is gewoonte koop bij de AH.
Waarom staat dit eigenlijk bij Geld & Recht?
ik heb weleens gehoord van een monteur dat de goedkoopste tabletten beter zijn voor de machine dan al die dure met gels en oplosbare folie enzo. Maar ik heb nu geen afwasmachine meer, dus kan niet uit ervaring spreken.
Ik gebruik dreft afwas en een afwasborstel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven