Geld & Recht alle pijlers

Vakantiewoning & geregistreerd partnerschap

20-11-2025 05:49 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!
Misschien heeft iemand tips :).
Met een erfenis (en deels een hypotheek) wil ik graag een vakantiewoning kopen (zelf gebruik en verhuur).
Deze woning zou ik buiten de gemeenschap van goederen willen houden (op eigen naam). Is dit mogelijk als je een geregistreerd partnerschap hebt (aangegaan na 2018)?
Youonlyhaveonelife83 schreef:
20-11-2025 14:33
Dank voor al jullie reacties 🙏.
Zat enorm te twijfelen of dit misschien een mooie extra inkomstenbron was, maar als ik het zo lees (en zeker ook de ervaringen) dan denk ik dat ik deze weg niet ga bewandelen.
Als je wil beleggen in onroerendgoed kun je eens kijken bij Syntus of Fortus achtige fondsen.
Ik heb 4 jaar geleden een vakantiewoning gekocht en opgeknapt.
Deze heb ik verhuurd via Booking.com.
De inkomsten waren leuk.
Ik verdiende tussen de 1500 en 2000 per maand. Soms uitschieter als er bedrijven waren die voor langere tijd het huisje nodig hadden voor werknemers, dan zat ik rustig tussen de 3000 en 4000 per maand.
Maar het was echt vreselijk veel werk.
Het ernaartoe gaan, de schoonmaak, wassen draaien, onderhoud van de tuin.

Mij brak het op, ik ben in de tussentijd ook nog een eigen onderneming begonnen, maar moest vaak rekening houden met aankomende en vertrekkende gasten. Dit kun je niet zelf sturen en daar moet je je op aanpassen

Daarbij komt dat, zoals hierboven al is gezegd, de belastingregels ook gaan veranderen en bij verkoop ook de winst belast gaat worden.

Ik heb mijn huisje net verkocht, jammer want de inkomsten waren erg leuk, maar woog niet op tegen al het werk en de stress die het opleverde

Ik noem bedragen, maar dit is natuurlijk heel erg afhankelijk van lokatie en voor hoeveel personen het huis is. Ik had hier geluk mee, maar realiseer je wel dat het per gebied erg kan verschillen

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven