Geld & Recht alle pijlers

Van fulltime naar parttime

26-06-2011 20:51 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs ben ik van 40 uur werken per week naar 24 uur werken per week gegaan. Vanaf 1 juni om precies te zijn.

Ik heb afgelopen week voor het eerst mijn loonstrook gehad. Deze kwam niet overeen met alle proforma loonstroken die ik heb ingevuld op internet (namelijk ¤ 170,00 netto minder). Ik heb rekening gehouden met alles op de loonstrook, van Personeelsvereniging tot Pensioen en verzekeringen enzovoort. Ik dacht dus dat ik het aardig berekend had.

Nu valt me wel op dat het percentage belasting nog steeds op 41,95 procent staat. In principe zou ik met mijn parttime jaarsalaris een schijf lager zitten. Is het gebruikelijk dat je werkgever dit percentage halverwege het jaar niet aanpast? En krijg ik dat het verschil volgend jaar via mijn belasting aangifte?
Of het pecentage aangepast moet worden, hangt niet van je maandelijkse inkomen af, maar van je jaarlijkse inkomen. Als je obv je jaarloon minder zou moeten betalen, dan ontvang je dat idd aan het eind vh jaar bij je aangifte terug.
Oke, jaarsalaris zou ik wel in 41,95 zitten. Dat houdt dus wel in dat ik vanaf januari 2012 netto meer over ga houden?

Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Hangt allemaal af van wat je verdient hebt en nu verdient. Als ik jou was zou ik de salarisadministratie even bellen en het uit leggen. Misschien kunnen zij nog iets voor je betekenen.
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de berekening van 170 netto minder. Is dat per week of per maand? Vind het nl zo weinig overkomen, dat je maar 170 euro minder per maand zou verdienen, terwijl je 64 uur minder gaat werken.
Als dat per maand zou zijn, ging ik morgen ook ipv 40, 24 uur werken :-)
Volgens mij bedoelde TO dat ze 170 euro minder verdient dan ze zelf had uitgerekend dat ze minder zou gaan verdienen.
ik bedoelde inderdaad het verschil tussen wat ik zelf had uitgerekend en wat ik daadwerkelijk gekregen heb.

Ik heb vanmorgen de loonadministratie gebeld en er was een fout gemaakt. Iets met dagtabel en maandtabel. Het wordt deze week gecorrigeerd dus het is opgelost.

Toch bedankt voor jullie reacties.
quote:moontje371 schreef op 27 juni 2011 @ 18:53:

ik bedoelde inderdaad het verschil tussen wat ik zelf had uitgerekend en wat ik daadwerkelijk gekregen heb.

Ik heb vanmorgen de loonadministratie gebeld en er was een fout gemaakt. Iets met dagtabel en maandtabel. Het wordt deze week gecorrigeerd dus het is opgelost.

Toch bedankt voor jullie reacties.Oh jammer, ik zag mijn toekomst als parttimer al helemaal voor me
Ja, was het maar waar. Dan zou ik morgen nog gaan vragen of ik van 24 uur naar 1 uur mocht....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven