Van variabel naar vast.
vrijdag 18 november 2016 om 12:30
Je kan bij veel hypotheekverstrekkers je rente "middelen"... Ik moest ook nog iets van drie jaar en heb een deel van de hypotheek gemiddeld, scheelt toch weer een paar honderd euro in de maand. Handig om te doen voordat de rente inderdaad weer omhoog gaat quote:MinkeDeWit schreef op 18 november 2016 @ 11:38:
Ik heb tien jaar vast voor 4,9% dus ik hoop over drie jaar een beter aanbod te krijgen.
Ik heb tien jaar vast voor 4,9% dus ik hoop over drie jaar een beter aanbod te krijgen.
For whom the bell tolls
vrijdag 18 november 2016 om 14:56
Wij hebben een aanbod in huis liggen van de bank voor 1,9% voor 10 jaar vast. Eigenlijk loopt de rentevaste periode pas eind maart af, maar we hebben besloten de rvp toch nu alvast open te breken, de boete te betalen en vanaf 1 december te profiteren van deze lage rente. De boete is fiscaal aftrekbaar en hebben we er binnen enkele maanden uit.
Vrijwel alle banken hebben inmiddels de rente verhoogd (a.s. maandag volgen er nog een paar). Ik zie de hypotheekrente niet zo snel weer dalen eerlijk gezegd. Half december verhoogt de centrale bank van Amerika met bijna 100% zekerheid de rente. In reactie hierop én de plannen van Trump stijgen inmiddels wereldwijd de rentes op de kapitaalmarkt en daarmee de hypotheekrentes. De bodem lijkt dus bereikt. Als ik jou was Flitseflats zou ik de rente vastzetten.
Vrijwel alle banken hebben inmiddels de rente verhoogd (a.s. maandag volgen er nog een paar). Ik zie de hypotheekrente niet zo snel weer dalen eerlijk gezegd. Half december verhoogt de centrale bank van Amerika met bijna 100% zekerheid de rente. In reactie hierop én de plannen van Trump stijgen inmiddels wereldwijd de rentes op de kapitaalmarkt en daarmee de hypotheekrentes. De bodem lijkt dus bereikt. Als ik jou was Flitseflats zou ik de rente vastzetten.