Geld & Recht alle pijlers

variabele rente hypotheek.

23-07-2012 14:36 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje,wij hadden altijd een vaste rente en zijn nu over naar de variabele rente.

Hoe hebben jullie het geregeld?
Wij hebben een variabele rente met een plafond. Nooit spijt van gehad, we hebben al jaren een rente van gemiddeld 3%.

Ik zou het nu alleen niet meer doen. De rente is al zo laag ook voor een langere periode.
10 jaar vast. Ik denk dat ik als ik nu een huis zou kopen het weer vast zou zetten, maar dan voor een langere periode. Dat kost je wat aan renteopslag, maar je krijgt er wel veel financiele zekerheid voor terug,
Variabele rente hier. Gelukkig afgesloten voor 1 juli 2009, dus de rente opslag is 1 % gebleven.

Het gevoel dat ik de bank kennelijk geld kost is heerlijk. Het rente percentage van 1,5 % trouwens ook. (ongeveer 1,5, geen idee hoe laag de Euribor momenteel staat.)
quote:bertje_ schreef op 23 juli 2012 @ 15:09:

Ik zou het nu alleen niet meer doen. De rente is al zo laag ook voor een langere periode.De rente gaat voorlopig niet stijgen. Voordeel van de kredietcrisis; als de ECB de rente verhoogd vallen alle zuidelijke landen om. Doen ze echt niet, de rente gaat alleen nog maar zakken.
30 jaar vast, 5,0%. Misschien niet de allergoedkoopste manier, maar wel een veilige manier. Onze lening heeft gunstige 'mee-verhuisvoorwaarden' mochten we ooit willen verhuizen.
quote:robast schreef op 23 juli 2012 @ 14:36:

Even een vraagje,wij hadden altijd een vaste rente en zijn nu over naar de variabele rente.

Hoe hebben jullie het geregeld?Wij variabel, maar het maakt toch niet uit hoe een ander het geregeld heeft..Het gaat erom waar jij je prettig bij voelt en kun je een evt rentestijging opvangen, of kies je voor zekerheid.Wat is je fiscale aftrek en je netto rente, heb je een spaarpolis aan de hypotheek gekoppeld ben je weer beter af bij een iets hogere rente wellicht....
quote:xxxfamke schreef op 23 juli 2012 @ 16:22:

30 jaar vast, 5,0%. Misschien niet de allergoedkoopste manier, maar wel een veilige manier.Ik 20 jaar vast op 5,1%. Omdat ik het huis op 1 salaris draag, is het risico op een eventuele toekomstige stijging moeilijk af te dekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven