Geld & Recht alle pijlers

Verandering inkomen.

23-02-2014 16:58 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om te solliciteren op een leerling-begeleidersplaats.

Ik probeer uit te rekenen hoe groot de financiële consequenties zullen zijn. Willen jullie met mij meedenken welke posten er zullen veranderen? Mijn ouders willen mij in de vier jaar dat het zou duren financieel helpen in de vorm van een schenking.

Ik zelf denk aan hypotheekrente aftrek? Klopt het dat ik juist minder zou krijgen omdat mijn inkomen drastisch omlaag gaat?

- Wel recht op zorgtoeslag waarschijnlijk.

-Hoe zit het met de rechten op ww mocht er iets mislopen tijdens de opleiding?

- Ik kan eventueel 1 dag per week invallen in het basisonderwijs. Want ik heb een pabo-diploma en werk nu als leerkracht.

Dank jullie wel voor het meedenken!
Heb je alleen inkomen uit de schenking van je ouders? Dan heb je dus geen loonheffing en dus 0 recht op hypotheekrente aftrek. Want je kan alleen maar belasting terug krijgen, als je ook belasting hebt betaald.

Zorgtoeslag kun je berekenen op toeslagen.nl

Als je zelf stopt met werken dan heb je geen recht op WW en verval je in de bijstand WWB
Ik neem aan dat het een opleiding is die betaald wordt? Hoeveel ga je verdienen?
Het hangt inderdaad af van je potentiële ' nieuwe' inkomen. Evt. kun je dmv middeling wellicht nog belasting terugkrijgen (achteraf). http://www.belastingdiens ... terk_wisselende_inkomens/
Alvast bedankt. Er zou een bruto loon van rond de 1750 euro zijn. Dan houd ik netto ongeveer 1100 euro over geloof ik.
Volgens mij bouw je wel ww rechten op tijdens zo'n werkend lerend traject.
Zoek wel even goed uit hoe het it met ww als het mis gaat. Er is een kans dat dat gerekend gaat worden naar je laatste inkomen en dat is dus duidelijk een stuk lager als je huidige inkomen
Klopt, gizmo. Net als bij een normale baan.

Ben zelf begeleider, maar wil je erop wijzen dat er op het moment (en in de toekomst wordt dat nog erger) weinig werk is. Als je BBL Verpleegkundige ga doen, is de kans op een baan groter.

Welke doelgroep wil je gaan begeleiden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven