Geld & Recht alle pijlers

Vergeten verzekering

17-09-2016 08:50 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Tot mijn grote schrik kwam ik er onlangs achter dat ik een adreswijziging ben vergeten door te geven aan mijn uitvaartverzekering.... 2 jaar geleden (!). Erg stom. Ik heb echter nooit iets van hen vernomen. Ik betaalde altijd per acceptgiro. Ze zullen ongetwijfeld post hebben gestuurd naar mijn oude adres. Verder heb ik nooit meer iets van hen vernomen (telefoontje had natuurlijk ook gekund). Ook heeft zich nog geen incassobureau gemeld voor een eventuele betalingsachterstand.

Een paar weken geleden heb ik ze gebeld om te vragen hoe het zit, maar het was zo druk dat ik teruggebeld zou worden. Nu hebben ze mij 1 keer terug gebeld maar ik kon op dat moment de telefoon niet opnemen. Daarna niks meer van ze vernomen.

Nu zit ik in dubio: er weer achteraan gaan of laten voor wat het is? De brave burger in mij zegt er achteraan gaan en betalen, maar misschien is het beter om geen slapende honden wakker te maken? Kunnen ze na een x aantal jaar nog steeds met een rekening komen, terwijl ze mijn verzekering in de tussentijd laten doorlopen (en de kosten alleen maar lten oplopen)? Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt voor jullie advies!
Maar als jij niet betaalt, dan zal de verzekering op een gegeven moment toch gewoon wel opgezegd worden? Dus ik weet niet of dit überhaupt iets te maken heeft met de brave burger uithangen. Gewoon puur eigenbelang.
Jij bent verantwoordelijk voor het doorgeven van een adreswijziging, dat heb je nagelaten. Als 'brave burger' moet je dit natuurlijk zelf rechtzetten.
Ik zou het uitzoeken. Want als je achterloopt met betalingen dan ben je sowieso niet gedekt.
De zee is groen
Ik zal er zeker achteraan bellen, het kan zomaar zijn dat de dekking inmiddels is opgeschort of beeindigd.
Een uitvaartverzekering wordt vaak premievrij gemaakt als de betalingsachterstand te veel is opgelopen. In dat geval loopt de verzekering nog wel, maar wordt bij overlijden een bedrag uitgekeerd dat zeker de kosten niet dekt. Toch maar weer bellen dus...
Tsja, 'geen slapende honden wakker maken' vind ik dit geval niet handig. Zou iig zsm contact opnemen met de verzekeraar. Misschien is je verzekering inmiddels stopgezet/geschorst vanwege wanbetaling. Als je 2 jaar lang niet betaald zul je indd echt wel post hebben gehad hierover. De verjaringstermijn van de vordering van de verzekeraar is 5 jaar, dus zou niet m'n kop in 't zand steken en gewoon even bellen.
Incassobureaus moeten volgens mij eerst checken waar je staat ingeschreven, dus een incassobrief komt altijd wel goed aan. Maar het kan zijn dat je verzekering dus is stop gezet, ik zou als ik jou was even gaan bellen.
Bij mijn begravenisverzekering staat altyd bij de rekening dat er op tyd betaald moet worden, anders geldt 'ie niet. Gewoon even bellen dus.
ik weet van de dela dat ze niet doen aan incasso bureaus.

Als je niet betaald (volgens mij na 3 maanden) ben je gewoon niet meer verzekerd.

Bellen dus want je loopt waarschijnlijk onverzekerd rond.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
ga eerst eens na of dat je deze verzekering echt wel nodig hebt. Persoonlijk vind ik dit geldklopperij en zonde van mijn geld.

Ben je van mening dat je deze verzekering wel nodig hebt ga dan eens kijken wat je bij andere maatschappijen moet betalen.

Ga je terug naar je ouder verzekeraar dan zal je minimaal de premie van de afgelopen 2 jaar + een boete moeten gaan betalen om je polis weer actueel te krijgen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou zeker bellen en erachteraan gaan. Jij bent je adres vergeten door te geven. Je zou denken dat de huidige bewoners wel een paar brieven retour hebben omdat je er niet meer woont maar er zijn vast ook mensen die het gewoon weg gooien en de moeite niet nemen om het retour te doen.

En Dela zal het wel niet zijn, die hebben mij een keer weken met een onbekend nummer proberen te bellen.
Niet betalen= geen verzekering. Dan mag je blij zijn als er überhaupt nog wat wordt uitgekeerd, maar zeker niet het hele bedrag.
quote:Macaron_ schreef op 17 september 2016 @ 09:10:

Incassobureaus moeten volgens mij eerst checken waar je staat ingeschreven, dus een incassobrief komt altijd wel goed aan. Maar het kan zijn dat je verzekering dus is stop gezet, ik zou als ik jou was even gaan bellen.Tenzij je je nieuwe adres gewoon niet opgeeft. Ik heb een tijd met post gezeten van 2 bewoners voor mij van een juridisch incasso bureau, ook iets wat niet werd betaald. Meerdere keren achteraan gebeld maar de post bleef komen. Erg irritant.
quote:Macaron_ schreef op 17 september 2016 @ 09:10:

Incassobureaus moeten volgens mij eerst checken waar je staat ingeschreven, dus een incassobrief komt altijd wel goed aan. Maar het kan zijn dat je verzekering dus is stop gezet, ik zou als ik jou was even gaan bellen.Nee hoor en dat kunnen ze vaak ook (helemaal) niet, ze hebben geen toegang tot BRP.
Jij wil echt het risico lopen niet verzekerd te zijn om een paar euro te besparen? Bel ze, regel het en zorg dat je gewoon alles op orde met ze krijgt.
Als je niet zou betalen dan heb je dus waarschijnlijk geen (dekkende) uitvaartverzekering meer en je kunt als nog gezeur met incassobureaus krijgen natuurlijk. Ik zou ze dus bellen en het rechtzetten.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:MwTheelepel schreef op 17 september 2016 @ 10:12:

Als je niet zou betalen dan heb je dus waarschijnlijk geen (dekkende) uitvaartverzekering meer en je kunt als nog gezeur met incassobureaus krijgen natuurlijk. Ik zou ze dus bellen en het rechtzetten.Precies.
Andere verzekeringen kunnen je nu weigeren omdat je als wanbetaler te boek staat. Regelen dus. Mocht je morgen onder een bus lopen is wat je tot nu toe opgebouwd hebt vast niet dekkend.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mocht je geroyeerd zijn en je wordt nergens anders geaccepteerd:

- doneer je lichaam aan de wetenschap

- print deze handleiding van doe-het-zelf-uitvaart.nl en stop die bij je papieren
Voor zover ik weet moet je bij donatie van je lichaam wel verzekerd zijn.

Dus dat schiet niet op.
Je kúnt je lichaam ter beschikking stellen van de wetenschap, maar er zijn tijden geweest dat er geen nieuwe aanmeldingen geaccepteerd werden, omdat ze er genoeg hadden.

Je kunt het slecht treffen, dan moet er dus toch een uitvaart geregeld worden.

Verder vind ik het een beetje rare vraag, je betaalt jaren geen premie, dus je bent niet verzekerd.

Dat heeft niets met brave burgerschap te maken. Je dupeert je nabestaanden hiermee.
Bellen en dan kun je vast tot een compromis komen
Je hebt toch gewoon de plicht om dit netjes door te geven. Tegenwoordig heb je daar toch ook mail voor en andere media. Of wil je een gemeente begrafenis?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
BL heeft gelijk dat is onze familie namelijk overkomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven